Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
opaal

Berichten: 497
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Velp NB

Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 16:04

Hoi,

Heb drie kwart jaar geleden een tweedehands Passier GG van marktplaats gekocht. En een naar mijn idee goeie zadelmaker laten komen en het zadel goed passend laten maken. Deze goede man had al een naar mijn idee rare theorie over zadels vullen. Volgens hem moest je elke vijf jaar je zadel helemaal leeg laten halen en weer opnieuw laten vullen vanwegen het wol wat na zoveel jaar zijn werk niet meer deed en ging proppen. Nou goed, ik kon er opzich wel een beetje inkomen dus heb dit door hem gelijk maar laten doen. Nadat hij klaar was vond ik het zadel gelijk al erg achterover liggen maar naar zijn zeggen moest dat omdat ik een voorsingel had en dus de druk met aansingelen het meest aan de voorkant zou gaan krijgen waardoor het zadel daar als eerste gaat zakken en dan na paar keer rijden precies goed ligt. Ik moest de goede man 200 euro afrekenen en na drie maanden weer terug laten komen omdat het zadel dan weer wat gevuld moest worden vanwegen de nieuwe vulling.

Ik ben gaan rijden, en gaan rijden maar zijn verhaal van dat het zadel voor zou gaan zakken ging bij mijn zadel dus echt niet gebeuren! Sterker nog, het ging steeds meer achterover liggen. Ik de goede man na een maand weer gebeld met heel mijn verhaal en is binnen een week weer terug gekomen en heeft het zadel achter weer bij gevuld. Nog steeds lag het zadel vanuit mijn oog hoek, iets achterover maar goed ben toch weer verder gegaan met rijden. Toch zakte het weer achterover dus ben binnen paar weken weer gaan bellen met de zadelmaker. Nu had hij als excuus dat het lag aan de voorsingel. De druk die daardoor onstaat kon bij de bouw van mijn paard verkeerd werken waardoor het zadel aan de achterkant los kwam met aansingelen. Na wat overleg met wat mensen heb ik hem de voorsingel om laten zetten naar de plaats van de andere singelstoot. Dit met veel resultaat moet ik zeggen want het zadel lag nu voor het eerst ook in mij ogen goed. Moest hem wel weer 50 euro afrekenen waar ik het niet mee eens was dus ook niet heb gedaan. Ik vind als je als zadelmaker zoveel keer terug moet komen voor het zelfde zadel, ook nog eens elke keer gemiddeld drie uur te laat op je afspraak aankomt je niet moet gaan zeuren om 50 euro.

Nu ben ik een half jaartje verder ongeveer en lag mijn zadel weer wat achterover. Wat natuurlijk goed kan na die periode en veel verandering van de bouw van je paard. Heb het net weggebracht naar een andere zadelmaker en die schrok zich rot van de wijze waarop het zadel gevuld is! Het was scheef gevuld, en er zat veel te veel vulling op plekken waar het niet hoort en veel te weinig vulling op plekken waar het wel hoort!

Nou is mijn vraag of er nog meer bokkers zijn die ervaring hebben met deze man? Zijn naam is Patrick..

P.S. Misschien is dit verder een hele goeie zadelmaker maar is het bij mijn zadel niet helemaal gelukt! Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-04-07 19:08, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto --> link. // Foto verwijderd.

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 16:14

beetje raar dat je zomaar een foto plaatst?

Anoniem

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 16:17

HAR --> EA GZ DI.

Verder ga ik dit even overleggen Lachen

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 17:33

Ten eerste vind ik het heel ongepast om iemand zijn goede naam zo neer te zetten en daar ook nog een foto bij neer te zetten.

Deze zadelmaker is ook bij mij geweest en heb totaal nog geen problemen met hem gehad.
Mijn paard al helemaal niet, sterker nog, die is er veeeeel beter op geworden!

Hij is nu voor mij een nieuw dressuurzadel aan het zoeken en ben zeer tevrede met hem Knipoog

opaal

Berichten: 497
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Velp NB

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 17:46

Liesjuh schreef:
Ten eerste vind ik het heel ongepast om iemand zijn goede naam zo neer te zetten en daar ook nog een foto bij neer te zetten.

Deze zadelmaker is ook bij mij geweest en heb totaal nog geen problemen met hem gehad.
Mijn paard al helemaal niet, sterker nog, die is er veeeeel beter op geworden!

Hij is nu voor mij een nieuw dressuurzadel aan het zoeken en ben zeer tevrede met hem Knipoog


Nou dan ben je 1 van de weinige geloof ik zo aan mijn pm mail te lezen! Haha! De foto is al in discussie geweest ja, heb daar zelf ook over getwijfeld maar wist verder niks van hem dus vandaar. Hij heeft mij gewoon niet terecht behandeld en wil doormiddel van dit tropic voorkomen dat dat bij meerdere mensen gebeurd. Heb bij het beginnen van dit tropic ook zeker op goed nieuws over deze man gerekend dus is ook zeer welkom! Knipoog In overleg met Maya blijft het tot zo ver zoals het is nu.
Laatst bijgewerkt door opaal op 02-04-07 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:01

Ook mijn zadels zijn door deze betreffende zadelmaker aangepast en opgevuld, en ik ben absoluut meer dan tevreden.
Geen enkele zadelmaker kreeg mijn op mijn paard een zadel écht goed passend, en nu liggen mijn beide zadels perfect. Ook was hij de enige die me vertelde dat een bepaald zadel wat ik toendertijd had, nooit passend gemaakt kon worden op mijn paard, terwijl ik er bij een andere zadelmaker al flink wat geld aan had uitgegeven om het passend te laten maken, en 3x teruggeweest ben. Ook een zéér goed bekend staande zadelmaker overigens, maar ik ben niet zo flauw om een foto/naam neer te gaan zetten hier.

Overigens kan ik me van een ander topic nog zoiets herinneren dat jouw zadel opgestuurd was naar Passier zelf en dat daar de boom verbreed is en het daarna niet meer paste? Lijkt me toch een klein detail wat me ook wel handig lijkt om te melden, aangezien de zadelmaker waar jij het hier over hebt daar weinig aan kan doen.

opaal

Berichten: 497
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Velp NB

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 18:05

Supertje schreef:
Ook mijn zadels zijn door deze betreffende zadelmaker aangepast en opgevuld, en ik ben absoluut meer dan tevreden.
Geen enkele zadelmaker kreeg mijn op mijn paard een zadel écht goed passend, en nu liggen mijn beide zadels perfect. Ook was hij de enige die me vertelde dat een bepaald zadel wat ik toendertijd had, nooit passend gemaakt kon worden op mijn paard, terwijl ik er bij een andere zadelmaker al flink wat geld aan had uitgegeven om het passend te laten maken, en 3x teruggeweest ben. Ook een zéér goed bekend staande zadelmaker overigens, maar ik ben niet zo flauw om een foto/naam neer te gaan zetten hier.

Overigens kan ik me van een ander topic nog zoiets herinneren dat jouw zadel opgestuurd was naar Passier zelf en dat daar de boom verbreed is en het daarna niet meer paste? Lijkt me toch een klein detail wat me ook wel handig lijkt om te melden, aangezien de zadelmaker waar jij het hier over hebt daar weinig aan kan doen.


Nou sorry maar ik weet niet waar je het over hebt? Blond Heb mijn zadel nooit opgestuurd hoor! Is ook verder nooit iets aan gedaan dan door hem. Misschien moet je je eerst iets beter verdiepen voor je iets roept Haha!

En als deze zadelmaker zo super goed is, is deze foto + tropic toch alleen goeie reclame lijkt me! Knipoog
Laatst bijgewerkt door opaal op 02-04-07 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:08

De desbetreffende zadelmaker komt toch ook op bokt of heb ik dat verkeerd?

opaal

Berichten: 497
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Velp NB

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 18:10

Jus_dOrange schreef:
De desbetreffende zadelmaker komt toch ook op bokt of heb ik dat verkeerd?


Ja daar zijn we net achter gekomen Tong uitsteken

Draak

Berichten: 1857
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Villa Drakensteyn

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:38

Hey,

deze man hoor je veel slechte verhalen over inderdaad (ook op bokt).. Hij is bij mij geweest en ik vond hem te opdringerig. Ik had zelf al een zadel gehaald (die hij helemaal afkraakte en wat wel degelijk een fijn zadel is) maar dat vond hij maar niks.. Zijn model was veel beter... (ja weet niet hoeveel euro voor een DEMO zadel) Terwijl ik dat zadel niet wilde..
Ik vind dat hij gewoon te veel geld vraagt voor wat hij doet...
Het helemaal opnieuw opvullen en bijstellen van mijn zadel kosste bij iemand anders 80 Euro.. Dat kan ik dus nu 3x laten doen voor het geld wat hij vraag Knipoog

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:59

Mijn excuses dan was het een ander, en haal ik jullie door elkaar. Ging iig ook over een Passier zadel wat deze zadelmaker 'verpest' zou hebben, maar wat achteraf niet zo was.

Overigens, de prijs die hij vraagt voor opvullen vind ik niet erg om te betalen. Ik ken er idd ook zat die het goedkoper doen, (flink) nadeel is alleen dat het zadel dan ergens anders en later pas opgevuld wordt in plaats van direct. Ook kan het dan niet direct gepast en evt. nog verder aangepast worden.
Daarbij heb ik gezien wat voor hoogst creatieve vulmaterialen er uit onze zadels kwamen (uit 1 zadel voornamelijk touwafval en fiberfill, uit het andere wel schapenwol, maar dan ongewassen met de stront er letterlijk nog in :Y en ook de fiberfill) ) en dat leken me geen al te geschikte materialen.....
Bovendien wordt gevuld door de kussens netjes los te halen, en niet door een mes in het leer te zetten.

Draak

Berichten: 1857
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Villa Drakensteyn

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 19:01

Bij mij komt de zadelmaker en huis, en ben ik er zelf bij Knipoog Dus dat maakt geen verschil

Anoniem

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 19:07

Moderatoropmerking:
Op Bokt mogen zeker namen genoemd worden, zolang het een ervaring uit eerste hand betreft en de verhalen netjes en fatsoenlijk vermeld worden.

Ik ga echter wel de foto verwijderen, even kort overlegd, en wij vinden dat toch netter Lachen

opaal

Berichten: 497
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Velp NB

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 19:10

Supertje schreef:
Mijn excuses dan was het een ander, en haal ik jullie door elkaar. Ging iig ook over een Passier zadel wat deze zadelmaker 'verpest' zou hebben, maar wat achteraf niet zo was.

Overigens, de prijs die hij vraagt voor opvullen vind ik niet erg om te betalen. Ik ken er idd ook zat die het goedkoper doen, (flink) nadeel is alleen dat het zadel dan ergens anders en later pas opgevuld wordt in plaats van direct. Ook kan het dan niet direct gepast en evt. nog verder aangepast worden.
Daarbij heb ik gezien wat voor hoogst creatieve vulmaterialen er uit onze zadels kwamen (uit 1 zadel voornamelijk touwafval en fiberfill, uit het andere wel schapenwol, maar dan ongewassen met de stront er letterlijk nog in :Y en ook de fiberfill) ) en dat leken me geen al te geschikte materialen.....
Bovendien wordt gevuld door de kussens netjes los te halen, en niet door een mes in het leer te zetten.


Ik heb ook nooit meegemaakt dat er een mes in mijn zadel gezet wordt hoor! Pling Alle zadels hebben speciaal gemaakte vul gaten. Het elke keer los maken van je zadels is juist niet goed doordat het leer waar het draad door loopt zwak wordt.

opaal

Berichten: 497
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Velp NB

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 19:17

Supertje schreef:
Mijn excuses dan was het een ander, en haal ik jullie door elkaar. Ging iig ook over een Passier zadel wat deze zadelmaker 'verpest' zou hebben, maar wat achteraf niet zo was.

Overigens, de prijs die hij vraagt voor opvullen vind ik niet erg om te betalen. Ik ken er idd ook zat die het goedkoper doen, (flink) nadeel is alleen dat het zadel dan ergens anders en later pas opgevuld wordt in plaats van direct. Ook kan het dan niet direct gepast en evt. nog verder aangepast worden.
Daarbij heb ik gezien wat voor hoogst creatieve vulmaterialen er uit onze zadels kwamen (uit 1 zadel voornamelijk touwafval en fiberfill, uit het andere wel schapenwol, maar dan ongewassen met de stront er letterlijk nog in :Y en ook de fiberfill) ) en dat leken me geen al te geschikte materialen.....
Bovendien wordt gevuld door de kussens netjes los te halen, en niet door een mes in het leer te zetten.


Er zijn idd meerdere zadelmakers die gewoon aan huis komen dan alleen hij. Ook kun je dan dus zelf zien wat er in je zadel gestopt word.

opaal

Berichten: 497
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Velp NB

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 19:19

[quote="Maya"]
[mod]Op Bokt mogen zeker namen genoemd worden, zolang het een ervaring uit eerste hand betreft en de verhalen netjes en fatsoenlijk vermeld worden.

Ik ga echter wel de foto verwijderen, even kort overlegd, en wij vinden dat toch netter Lachen[/mod]
[/quote]

Ja dat is idd wel zo netjes, we weten nu over welke man we het hebben. bedankt! Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 22:44

Ik heb over het algemeen goede ervaringen. Ik heb drie zadels door hem op laten vullen en twee zadels met een kapotte boom laten repareren. Ook is hij daarna nog een keer langs geweest om een paar zadels te bekijken. Zijn werk en kennis noem ik absoluut goed. Wel was ik helemaal niet blij met de lange tijd dat ik mijn zadel kwijt was toen de boom gerepareerd werd. Maar goed, ik hoop dat hij eens beter leert/laat plannen, zodat afspraken ook beter nagekomen kunnen worden.

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 22:53

ik heb ook geen goede ervaringen gehad met deze zadelmaker
had exact dezelfde problemen
scheef gevuld... paard kreeg een drukking ect.
dus ik ben weer teruggegaan naar mijn oude zadelmaker en daar blijf ik nu Knipoog

opaal

Berichten: 497
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Velp NB

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 23:12

He bokkers,

Vind het jammer dat ik zoveel negatieve reactie's over deze man via mijn pm gestuurd krijg. Plaats je ervaringen in dit topic want daar is hij voor! Knipoog

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 23:23

mijn ervaring is ook heel slecht.

Het heeft veel geld gekost en daarna liet hij je vallen als een baksteen, terwijl ik door zijn zogenaamde kunsten al heel hard was gevallen >> hij had m'n zadel namelijk zo scheef gevuld dat het niet eens meer bleef liggen bij het opstappen. E.e.a. is bevestigd door Passier het was totaal verkeerd gevuld, het was ook heel scheef gevuld en daarnaast heel slordig in elkaar gezet.

Daarna gingen we het revalidatie traject in als gevolg van dit zadel, en daar bleek dat dit zadel totaal niet pastte en dus nooit passend te maken zou zijn. Heb daarna stad en land afgebeld maar bij de meeste bedrijven staat hij als slecht te boek en vinden ze het ook niet raar dat we zulke problemen hebben gehad. Een kleine troost maar ik voel me wel superstom want ik had het beste met m'n paard voor en ging daarom naar de zadelmaker, die nog meer ellende veroorzaakte zowel bij mij als m'n paard. In die tijd waren er veel positieve reacaties over hem, maar dat gaat nu de andere kant op.

En zo heb ik nog wel een aantal reacties via PM ontvangen, ook allemaal slecht..... No Cheer Er was maar 1 positieve reactie en die was van Bitch, waar hij mee samenwerkt.

opaal

Berichten: 497
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Velp NB

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 23:39

Sampie schreef:
mijn ervaring is ook heel slecht.

Het heeft veel geld gekost en daarna liet hij je vallen als een baksteen, terwijl ik door zijn zogenaamde kunsten al heel hard was gevallen >> hij had m'n zadel namelijk zo scheef gevuld dat het niet eens meer bleef liggen bij het opstappen. E.e.a. is bevestigd door Passier het was totaal verkeerd gevuld, het was ook heel scheef gevuld en daarnaast heel slordig in elkaar gezet.

Daarna gingen we het revalidatie traject in als gevolg van dit zadel, en daar bleek dat dit zadel totaal niet pastte en dus nooit passend te maken zou zijn. Heb daarna stad en land afgebeld maar bij de meeste bedrijven staat hij als slecht te boek en vinden ze het ook niet raar dat we zulke problemen hebben gehad. Een kleine troost maar ik voel me wel superstom want ik had het beste met m'n paard voor en ging daarom naar de zadelmaker, die nog meer ellende veroorzaakte zowel bij mij als m'n paard. In die tijd waren er veel positieve reacaties over hem, maar dat gaat nu de andere kant op.

En zo heb ik nog wel een aantal reacties via PM ontvangen, ook allemaal slecht..... No Cheer Er was maar 1 positieve reactie en die was van Bitch, waar hij mee samenwerkt.


HAhaha ja Bitch heb ik ook al via pm in de verdediging gehad. Zou ze misschien beter op dit topic kunnen doen dan kan de rest daar ook op reageren Haha!

Verder is het idd gewoon vreselijk dat je paard (je maatje) hier het meest de dupe van is. Wij als baasje vertrouwen op zo'n zadelmaker omdat je gewoon niet beter weet en je verwacht iemand in handen te hebben die er verstand van heeft. Helaas is dit dus niet altijd het geval..... Huilen

opaal

Berichten: 497
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Velp NB

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 07:55

Draak schreef:
Hey,

deze man hoor je veel slechte verhalen over inderdaad (ook op bokt).. Hij is bij mij geweest en ik vond hem te opdringerig. Ik had zelf al een zadel gehaald (die hij helemaal afkraakte en wat wel degelijk een fijn zadel is) maar dat vond hij maar niks.. Zijn model was veel beter... (ja weet niet hoeveel euro voor een DEMO zadel) Terwijl ik dat zadel niet wilde..
Ik vind dat hij gewoon te veel geld vraagt voor wat hij doet...
Het helemaal opnieuw opvullen en bijstellen van mijn zadel kosste bij iemand anders 80 Euro.. Dat kan ik dus nu 3x laten doen voor het geld wat hij vraag Knipoog


Ja idd, hij vraagt de hoofdprijs! En leverd hij nou goed werk af dan heb ik daar vrede mee maar op deze manier komt het niet echt over.
Bij ons op stal waren er nog wat mensen die wilde weten of hun zadel goed lag en vroegen zijn advies. Voor het zeggen, jou zadel ligt niet of wel goed vroeg hij op het gemak ook nog eens tien euro per persoon. Hij heeft bij ons op stal goed zijn zakken kunnen vullen hoor! Knipoog

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 09:14

ik heb een pm gehad met een link naar dit topic, want o ik kan je ook een heel verhaal vertellenover deze man en hoeveel geld het me allemaal gekost heeft. en vooral wat voor een problemen.

mijn merrie heeft een blijvend bindweefselbult op de schoft houden door toedoen van hem. verkeerd opgevuld en idd de schuld gevena an de voorsingel en het feit dat mijn vriend met een dressur zadel springt. waar hij de 2 jaar daarvoor nooit maar dan nooit last van had. het zadel is nu weer aangepast door onze vorige zadelmaker.

willem was teveel moeite voor hem. ik ben niet snel tevreden en heb hem in 3 maanden tijd minstens 3 keer terug laten komen en nog zat het zadel niet goed.
de laatste keer zei hij dat ik maar nooit meer moest gaan rijden, zijn rug zou helemaal op zijn.

als je op mijn naam zoekt vind je aardig wat topics over mijn problemen. waarbij ik van alles en nog wat beticht wordt en dat ik geen geld uit zou willen geven aan mijn paarden.

nee geen haar op mijn hoofd die er aan denkt die man ooit nog in de buurt van mijn paarden te laten komen.

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 09:32

Supertje schreef:
Mijn excuses dan was het een ander, en haal ik jullie door elkaar. Ging iig ook over een Passier zadel wat deze zadelmaker 'verpest' zou hebben, maar wat achteraf niet zo was.

Klopt, dat was ik en ik wou dat je gelijk had!

Hier mijn verhaal:

September 2006 had ik de 2e afspraak (1e was verzet). Kwam 1,5 uur te laat opdagen zonder bericht (auto ongelukje wat later die week weer plaatsvond). Ik was al weg, nieuwe afspraak gemaakt. 3e afspraak: zadels gepast, mijn springzadel lag goed, mijn Passier lag vrij goed, maar voor het mooie moest die toch wat breder. En er moest een singelstoot vernieuwd. Zadel meegenomen, opgestuurd naar Passier. Zadel is ruim 2 maand weggeweest. 4e afspraak: zadel op het paard gepast, bijgevuld en klaar!

Ik ging mijn paard er mee longeren en vond het al enigzins vreemd dat ik achter onder de kussens door kon kijken Clown . Mee gereden, zadel klappert vreselijk, zakt voor op de schoft.
Remko gebeld, nou dat was heeeel vreemd, normaal was alles in 1x goed en dit klonk zo extreem!
5e afspraak: zadel op paard gepast, met mij erop: ja was wat te breed. Bijgevuld, zadel op paard met mij erop op stal gepast (is nog een leuk topic van Haha! want mijn paard speerde met mij erop de stal uit), moest goed zijn. Ik had twijfels, want de achterste kussen raakte het paard niet mooi. Dit kwam door de voorsingels van de Passier (daar zijn ze weer!), die trokken het zadel nar voren. Het zadel lag zo goed en als ik problemen kreeg dan moesten de voorsingels verplaatst worden.
Nou ja, het zal dan wel, ben geen zadelmaker!

Opnieuw gereden en deze keer was ik er met 10 minuten weer af, zadel zakte onmiddelijk op de schoft, klapperde tegen mijn kont aan en mijn paard heb ik nog nooit zo chagrijnig meegemaakt. Ik bleek met 1 hand het zadel op de schoft te kunnen laten kiepen, hier heb ik foto's van gemaakt en opgestuurd naar Remko. Zijn ook eens in een topic geplaatst.
Remko gebeld, nou dat was toch gek, misschien paste er wel geen confectiezadel op mijn paard en moest ik eens denken aan een maatzadel? Ik heb aangegeven dat ie ten eerste had gezegd dat het zadel al vrij goed lag en ten tweede had ik dat dan bij de eerste afspraak graag gehoord! Het zadel lag nog noit zo slecht! Nieuwe afspraak gemaakt, ik denk ik geef ze nog 1 kans om het goed te maken.

6e afspraak gemaakt: ben eerst maar gaan longeren, want ja, hij was inderdaad te laat. Sterker nog, hij kwam helemaal niet opdagen. Meteen gebeld, maar kreeg geen gehoor, dus boze mail gestuurd, want je wil het toch kwijt. Geen reactie, het bleef stil.

Ik was er helemaal klaar mee, het was inmiddels DECEMBER en ik had een prachtig zadel dat vreselijk lag! Andere zadelmaker gebeld, die had geen mobiele werkplaats, maar die stond wel binnen 5 dagen op de stoep. Zadel op mijn paard gelegd en ja, het was veel te breed. De voorkussens waren keihard opgevuld en vanaf de voorkussens naar achteren was de vulling helemaal gebobbeld, allemaal gaten en bobbels! Het zadel passend krijgen was niet meer goed mogelijk, dan moest ie weer verbouwd worden en dat was niet aan te raden. De vulling moest er ook helemaal uit. Kortom, ik heb een nieuw zadel kunnen kopen.

Ik heb meteen een woeste mail gestuurd naar Remko, want ik wilde toch even laten weten hoe het afgelopen was. Later die dag heb ik voor het eerst op Bokt laten weten dat ik ook geen goed ervaring had. Toen belde Patrick wel ineens naar aanleiding van die reactie. Ik heb verteld wat de zadelmaker had geconstateerd. Naar aanleiding daarvan belde hij later terug, hij wilde het zadel van me overnemen en terugsturen naar Passier om te reclameren en geld terug te vragen. Passier zou een fout hebben gemaakt met verbreden. Ik vond dat hij dat meteen na het verbreden dan moest hebben gezien.

Na overleg met de nieuwe zadelmaker heb ik besloten daarvan af te zien, geschuif met zadels en geld had ik geen zin in en ik vond het een vreemd verhaal. Later op Bokt gaf hij aan dat Passier het toch goed had gedaan want ze hadden het precies zo breed gemaakt als hij had opgemeten. Dan lijkt mij dat er met het opmeten wat fout is gegaan.
Hoe dan ook, mijn zadel lag echt slecht en je hoeft echt geen zadelmaker te zijn om gaten en bobbels in een vulling te voelen! Patrick heeft via Bokt wel aangegeven dat het probleem wel opgelost had kunnen worden, maar je begrijpt dat ik na zoveel afspraken en zo'n slecht gevoel erbij (zadel dat maar slecht blijft liggen en slechte communicatie) daar helemaal geen trek in had gehad.

Ik begrijp best dat er mensen zijn die wel een goed ervaring hebben en ik ben blij voor ze. Ik vond ook dat het opvullen erg netjes ging, hij heeft ook mijn "Marktplaatsneusriem" mooi opgeknapt, kan je niks van zeggen. Maar als ik zie hoe mijn zadel er aan toe was, dan vind ik het verschil tussen de positieve verhalen en mijn eigen ervaring zo bizar! Ik ben echt geen zeikerd normaal gesproken, heb enorm veel begrip voor alles en iedereen, heb niet lopen zeuren over te laat komen of verzette afspraken of mijn zadel dat ruim 2 maanden weg was, maar het resultaat was echt bijna letterlijk om te huilen. Het is dat ik altijd braaf gespaard heb zodat ik een nieuw zadel zo kon betalen, maar anders?

opaal

Berichten: 497
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Velp NB

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 09:56

Wowamigo wat een verhaal zeg! Echt bizar! Super bedankt voor het plaatsen hiervan! Had echt eerst nog zo iets van, is misschien alleen bij mijn zadel niet helemaal gelukt en kan gebeuren. Had ook even spijt in het begin van het plaatsen van dit topic wegens de foto enz maar heb het nu echt helemaal gehad met deze man! Ik hoop dat veel bokkers dit topic lezen en daarmee gewaarschuwd zijn! Koe Ik gun het hem niet meer......