Gezocht goede kraker in de buurt van Woudenberg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Askim

Gezocht goede kraker in de buurt van Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 14:48

hoi,
Normaal heb ik altijd zelf iemand die mijn paard doet en dat heet drydealding (als ik het goed schrijf)
Maar die kan dit keer niet omdat de lijst al vol is!

Nou is het het weer een half jaar geleden en ze moet nodig weer gedaan worden.

weten jullie iemand in de buurt die hetzelfde doet en zeer goed is?

Bij mijn eigen ben ik altijd 45 euro kwijt dus wil niet veel meer kwijt zijn!

Nou hoorde ik dat de Vallei het ook doet maar daar hoor ik nooit goede verhalen over.

Weten jullie iemand?

dierfysio

Re: Gezocht goede kraker in de buurt van Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:43

je bedoelt denk ik dryneedling. Lachen

gertjan van de kliniek is naast dierenarts ook osteopaat, misschien kan hij je helpen. ik vind hem wel een kundige man. heeft mij en Karel al diverse malen fijn geholpen (en Karel al 2x van de dood gered...).

waarom wil je een kraker? ik heb slechte ervaring met het kraken (met hamers, au!) van paarden. als je een beetje weet hoe zo'n wervelkolom in elkaar zit, dan weet je ook dat het eigenlijk niet kan, wervels scheef ofzo.
ik weet dat er veel mensen zijn die grof geld verdienen aan paarden-hamertje-tik. velen van hen hebben geen enkele (para)medische opleiding gehad, en doen dus maar wat. met alle gevolgen vandien...
als ik jou was zou ik nog eens goed nadenken wie ik bij m'n dier haalde. alleen dierenarts en dierenfysiotherapeut zijn beschermde titels, wat wil zeggen dat die mensen een erkende, 6-jarige opleiding hebben gevolgd en gehaald (examen).
dierenfysio's vind je op www.nvfd.nl (waarbij ik denk ik de dichtsbijzijnde ben, haha Haha! ).

bij osteopaten, (manueel) therapeuten, masseurs etc. is dat niet het geval: iedereen mag zich zo noemen. vraag dus goed na wat voor opleiding mensen hebben gedaan, en hoe hun werkwijze is.

succes, veel wijsheid en beterschap voor TiAmo gewenst!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 18:33

Die vrouw die de vorige keer is geweest heeft wel geholpen!

Als ik een dierenfysio er bij haal dan ben ik starks honderde euro's kwijt en daar heb ik echt geen geld voor!!

van de Vallei hoor ik alleen maar slechte verhalen behalve jij dan!
dus dat durf ik niet aan en dat is ook gewoon een dierenarts.

de vorige keer heeft wel heel veel geholpen en wil gewoon elke half jaar dat er iemand even alles weer recht zet zodat Ti amo en ik weer ontspannen door kunnen gaan.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 00:11

patjelisa schreef:
Die vrouw die de vorige keer is geweest heeft wel geholpen!

Als ik een dierenfysio er bij haal dan ben ik starks honderde euro's kwijt en daar heb ik echt geen geld voor!!

van de Vallei hoor ik alleen maar slechte verhalen behalve jij dan!
dus dat durf ik niet aan en dat is ook gewoon een dierenarts.

de vorige keer heeft wel heel veel geholpen en wil gewoon elke half jaar dat er iemand even alles weer recht zet zodat Ti amo en ik weer ontspannen door kunnen gaan.

waar baseer je dat op? mijn ervaring is dat die zogenaamde 'krakers' vaak veel duurder zijn dan ik ben... het ligt er natuurlijk aan wat er aan de hand is, maar meestal heb ik maar 1 of een paar behandelingen nodig. ligt eraan hoe erg ze 'stuk' zijn Haha!
ik zie krakers erop los hameren (met alle nare gevolgen vandien, au!), ze zijn zo klaar (kwartiertje ofzo, terwijl ik een uur, soms anderhalf uur bezig ben) en je mag dan diep in de buidel tasten. Bloos!

volgens mij doe ik tijdtechnisch en economisch gezien iets niet goed, haha! Clown

maar ik proef uit je bericht dat je je keus al een beetje gemaakt hebt. 'alles even rechtzetten' doe ik inderdaad niet aan. waarom niet? omdat ik er niet in geloof.

desalniettemin: veel succes gewenst, en beterschap met T.A.!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 09:18

Over dat kraken heb ik nu meer mensen over gehoord dus dat durf ik ook niet meer.
En ik weet nu waar het een beetje aan heb gelegen aan mij Haha!
Ten eerste was ik de hele week in de stress voor gister dus daar heeft mijn paard daar op gereageerd.
en Rijtechnische heb ik een grote fout gemaakt ben ik woensdagavond achter gekomen in mijn les Knipoog
Dus gaan we het met rijden oplossen.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:37

goed zo!!! succes ermee. en fijn dat je voorzichtig bent met kraken. het is echt niet zo super als het lijkt namelijk....

knuf aan TiAmo! Lachen

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 18:23

dierfysio schreef:
goed zo!!! succes ermee. en fijn dat je voorzichtig bent met kraken. het is echt niet zo super als het lijkt namelijk....

knuf aan TiAmo! Lachen

Ja ik hoor het nu van heel veel mensen dat kraken niet goed is.
Zo word nog wel los gemaakt door een man die onder Arnhem woont.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 18:26

Bij mij is Martin van den Dungen geweest das een osteopaat, er is geen hamer aan te pas gekomen hoor...

Hij heeft het super gedaan en mn paard loopt veel beter. Echt lomp is ie ook niet geweest. Vind persoonlijk dat je als fysio gecombineerd met osteopathie meer kan bereiken dan met fysio alleen. (mijn mening!)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:42

ja, dat klopt wel. ik doe ook een paar technieken die uit de osteopathie komen. geleerd van collega's. Haha!
en ik ga een verbijzondering doen op wervelkolom gebied, een aparte opleiding weer. het begint pas komend najaar, maar ik heb er nu al zin in!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 23:22

Het probleem ligt vooral bij de term Kraker.
Het beroep kraker bestaat niet, in de volksmond worden osteopaten, manueeltherapeuten met en zonder hamers, wel of niet afgestudeerd allemaal daaronder betiteld.
Als je zeker wilt weten dat je een goede gediplomeerde osteopaat hebt, kan je kijken op www.icreo.com. Deze mensen hebben allemaal een goede opleiding achter de rug.
Sommigen daarvan zijn ook dierenfysiotherapeut, dat staat erbij vermeld.
Een paar technieken doen uit de osteopathie lijkt me lastig. Osteopathie is heel wat meer dan een paar technieken. Het is vooral heel veel kennis en gevoel extra.