Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een goede instructrice(teur)
die aan huis kan komen in etten. Het gaat om mij een een 1.72 grote
ranke ruin van 16 jaar. Die nogal kijkerig is en weleens zijn nukken heeft, overal van
schrikt, omhoog komt en ineens wegsprinten met bokken ertussen. Hij heeft
nu ongeveer een jaar stilgestaan (hij is niet van mij) daarvoor is hij wel af en toe bereden
en ver daarvoor heb ik er welleens op gereden maar dat was niet echt serieus
nog, gewoon af en toe. Nog verder daarvoor heeft de eigenaresse er zelf een
paar jaar opgereden maar die heeft nooit echt de vertrouwen in hem gehad
(hij kan vrij pittig zijn) en nadat ze er een keer flink afgevallen was is dat overgegaan.
Je merkt wel dat hij ontzettend graag wilt werken en dat veel knoppen er ook
op zitten. Hij heeft voor zover ik weet geloof ik M dressuur gelopen en ook gesprongen.
Ik vind dit paard helemaal super en kan er meestal ook vrij goed mee
overweg. Nu zoek ik dus iemand die ervaring heeft met "lastige" paarden en ook
weet hoe daar mee omgegaan moet worden op zijn "nukkige" schrikkerige dagen.
Die mij daarin kan begeleiden zodat er niet zo snel miscommunicatie ontstaat (zoals nu weleens)
Iemand die me kan begeleiden in het aan de teugel rijden (hij kruipt er snel achter) en verder
de dressuur bij te leren en in af en toe het springen (dit wil ik best graag weer oppakken)
Ik ben me ervan bewust dat dit niet nu al kan en ook niet te hoog en te vaak kan aangezien zijn
conditie natuurlijk nog niet top is en zijn spieren nog slap (is duidelijk te zien) en hij ook al wat ouder
is. Mijn eigen niveau durf ik eigenlijk niet te zeggen daar ik nooit op wedstrijden ben gegaan. (wat
ik eigenlijk wel heel graag zou willen, maar helaas ben ik niet in bezit van trailer en benodigd rijbewijs)
Het is denk ik een beetje een onduidelijk verhaal geworden (zinnetje hier ertussen en daar)
maar heb je interesse pm me dan even je ervaring. prijsopgave ed. (1 a 2 keer een uurtje p.wk)
Groetjes!!!