rusthuis/opvang voor mijn P.R.E. gezocht (ruin 10 jaar)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kokozz

rusthuis/opvang voor mijn P.R.E. gezocht (ruin 10 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 19:38

Wie kan mij helpen met het vinden van een "plekje" onder de zon voor mijn 10 jarige stamboek P.R.E. ruin. Hij is sinds 1 1/2 jaar in mijn leven en wij hebben hem opgeknapt daar hij naar mijn mening te jong was om in te laten slapen. Vele dierenartsen, tandartsen, ostheopaten later is hij gezond verklaard, gezond in een wei en op stal. Want op hem rijden is voor hem pijnlijk door een geboorte afwijking aan zijn rechter knie. Ik zoek een rusthuis/opvanghuis voor hem, waar hij lekker in een kudde kan leven en snachts toch weer een dak boven zijn hoofd heeft.
Kan iemand mij helpen?

xjudithx

Re: rusthuis/opvang voor mijn P.R.E. gezocht (ruin 10 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:41

Mooi dat je dit dier een nieuwe kans gegeven hebt. Veel succes met het vinden van een plekkie.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:53

-> EA-GZ

Myke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:30

Misschien is rusthuis Jakari iets voor deze ruin. Even op marktplaats 'Jakari rusthuis' invullen en dan komt de advertentie vanzelf bovendrijven.

's Zomers gaan de paarden 24/7 het land op, 's winters overdag in paddocks.

Paard van een vriendin staat daar en het bevalt erg goed.

Neem eens contact op met Rusthuis Jakari via m.streng@wxs.nl

Tekst vanuit de advertentie op marktplaats:
''Paarden en pony's die een goede, oude dag verdienen, zijn bij ons van harte welkom.Bij ons lopen de paarden in zomer dag en nacht buiten, in de winter lopen ze elke dag buiten en s'nachts komen ze binnen.In de winter staan ze in verschillende paddocken buiten.Bij de prijs zit inbegrepen:- Mesten- Hooi- Vlasstrooi- Het naar binnen en naar buiten doen. de prijzen zijn vanaf €125,00'

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:13

Waar moet het in de buurt zijn?

Ik weet misschien nog wel een plek, het is weliswaar in Duitsland, maar net tien minuutjes over de grens bij Roermond.

Eigenlijk geen rusthuis o.i.d, maar een heel kleinschalige pensionstalling (4 boxen), waarvan er nu 1 box vrij is. Zomers staan de paarden in principe 24/7 buiten, met slecht weer uiteraard wel binnen.
In de winter staan ze overdag met slechter weer op de 'bosweide'waar ze beschutting kunnen vinden tussen de bomen en bij goed weer gewoon op een van de 'gewone' weiden. 's avonds uiteraard gewoon lekker binnen in de box.
Het is een volpension, dus volledige verzorging voor het paard. De boxen worden iedere dag uitgemest, er wordt twee keer per dag brok en wortels gevoerd en vier keer per dag hooi.
De precieze prijs weet ik niet, deze ligt geloof ik rond de 150 euro per maand.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 17:35

http://www.dezwarteneuzenclub.nl/info/weide.htm Ik ben nooit bij hun zelf geweest, maar weet dat zij een gouden hart voor dieren hebben en erg goed zorgen voor hun dieren. Geen idee of zij plaats hebben op dit moment hoor, maar je kunt het eens proberen.
Ik zou zo mijn paard aan hun toevertrouwen en ik ben een enorme zeikerd en doe dat echt niet zomaar..

edit: even de juiste link geplaatst.

Serika09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 23:00

Wij hebben ook weer ruimte bij ons in de wei en stal. Vanaf €75 per maand. We zitten in Drenthe

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 13:36

Heb je al een plekje gevonden kokozz?