Gezocht: Weidegang/bejaardentehuis voor mijn paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BailyKarlos

Gezocht: Weidegang/bejaardentehuis voor mijn paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 14:59

Hallo,
Ik zoek voor mijn merrie een weide/bejaardentehuis, waar zij lekker en veilig van haar pensioen kan genieten. Een plekje waar ze in goede handen is, samen met andere paarden en waar ik haar af en toe eens kan komen opzoeken.

Graag voor een leuke prijs.

Even wat over mijn paard:
Ze heet Baily, ze is 16 jaar, ze heeft zware Artrose aan haar beide voorbenen, en een niet volledig herstelde peesblessure aan haar achterbeen.
Ze is 1.68m, donkerbruin, sociaal en lief. Ze word nu nog heel licht recreatief bereden, vooral omdat ik haar geen fulltime weidegang kan bieden. Maar ik wil haar lekker op het land hebben, zodat ze nog een jaartje(s) mee kan.

Kunt u mij dit aanbieden of weet u waar ik dat kan vinden gaarne contact opnemen op dit email adres:
daantjevnieuwkerk@hotmail.com

Met vriendelijke groet,
Danielle van Nieuwkerk

MISTRAL94

Re: Gezocht: Weidegang/bejaardentehuis voor mijn paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:25

Ik denk dat je daar in de omgeving weidegang zoekt of niet?

sidneylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:32

jammer dat je ver weg woont, ik hoop wel dat je een fijn plaatsje voor haar vind

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:23

hier in schoorl, waar gin zomers staat is hele jaar door weidegang voor 50 per maand

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:06

Bij ons kan ze op het land komen staan (Vrouwenakker, regio aalsmeer), de kosten zijn 85 euro. Er is 25 hectare weidegang en ook al een ander ouder paard van 30 jaar, een merrie. Hier zou ze samen mee op de weide kunnen. Verder zijn er ook alle andere faciliteiten aanwezig, zoals een rijbak, stallen, zadelkamer etc etc. Het wordt echter wel op prijs gesteld dat het paard de verzorging van de eigenaar blijft krijgen.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 12:00

Bedankt voor de reacties!
De zorg over haar wil ik een beetje uit handen geven (zodat ik ook emotioneel een beetje afstand van haar kan nemen, want ik heb het er erg moeilijk mee om afstand van haar te doen en als ze teveel pijn krijgt haar in te moeten laten slapen).
Ik wil wel gewoon op bezoek kunnen komen en haar verzorgen, maar ik heb geen tijd om elke dag heen en weer te rijden tussen 2 stallen.

Dus wat betreft de afstand het hoeft niet naast de deur te zijn, maar ik wil geen 2 uur hoeven rijden om haar te zien.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:56

elke dag langskomen hoeft zeker niet, maar 1 keer in de week je neus even laten zien is wel prettig en dat je bereikbaar bent in geval van nood is echt een must..

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 00:34

ik weet nog wel een goed plekje waar ze iig van 1 april tot 1 oktober lekker op het land kan. er zijn verschillende kuddes ( oa. hengsten, shets, pony's, en paardenkuddes) ze zal dan waarschijnlijk met een paar andere merries op een eigen stuk komen.
pb naiade anders eens, ze kan je veel meer vertellen.
veel mensen zetten hun paard bij haar wanneer ze bijvoorbeeld op vakantie gaan. elke week langs komen hoeft dan ook niet

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 14:31

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 14:34