[gz] natuurweide voor 8 jarige ruin.. zie adv.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woestein

[gz] natuurweide voor 8 jarige ruin.. zie adv.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 16:41

Ik zoek voor mijn Haflinger Woestein een natuurweide gebied waar hij vanaf medio juni tot april/mei volgend jaar in het land kan.

Liefst zo natuurlijk mogenlijk, denk aan wat bosrijk en verschillende grassoorten en dergelijke.
Een begrazingsgebied zou ook een mogenlijkheid zijn.

Woestein moet een jaar op "rust" om zo zijn hoeven weer zo goed als mogenlijk te krijgen, verdere info hierover te krijgen via pb.

Hoop dat iemand wat weet...

dierfysio

Re: [gz] natuurweide voor 8 jarige ruin.. zie adv.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:12

ja, er is een natuurgebied bij Otterlo waar 'wilde' paarden lopen. natuurlijker kan niet dus. ik weet niet wie de eigenaar is, maar informeren bij stallen/maneges daar in de buurt moet nuttige info op kunnen leveren.
oa. via www.trouwkoetsen.com zou je 't kunnen proberen.
succes!

MonAmieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 19:59

Tussen Wageningen en Renkum is een groot natuurgebied waar jonge haflingers lopen. Misschien zoiets of heb je hem liever niet bij jonge hengsten?

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 20:43

dank jullie voor de iedeeën!!
Zal gelijk eens gaan zoeken naar info Haha!

Het maakt mij trouwens niet uit in wat voor soort kudde hij komt.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:07

Mijn 2 jarige gaat in mei voor een jaar de opfok in, in de buurt van Breda (noord brabant).
Voor meer info pb maar! Lachen

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:07

In Zeewolde is een gebied van 1000 hectare is van dhr van IJzendoorn geloof ik. Is imo echt een mooi gebied en er staat van alles, oude ponies, jonge connemara's noem het maar. Anders moet je Cowgirl even een pb sturen haar haf en fjord hebben daar een jaar gestaan.

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:06

dierfysio schreef:
ja, er is een natuurgebied bij Otterlo waar 'wilde' paarden lopen. natuurlijker kan niet dus. ik weet niet wie de eigenaar is, maar informeren bij stallen/maneges daar in de buurt moet nuttige info op kunnen leveren.

Hier kun je niet zomaar je paard neer zetten.. En al helemaal niet voor een bepaalde periode. Haha!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:35

Nadua schreef:
dierfysio schreef:

Hier kun je niet zomaar je paard neer zetten.. En al helemaal niet voor een bepaalde periode. Haha!

niet zomaar, maar in overleg dacht ik? nouja, zoals ik al zei: wist er ook 't fijne niet van. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:40

En de pony va Loulou staat toch ook in een natuurgebeid?

Pb haar eens

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:44

dierfysio schreef:
Nadua schreef:

niet zomaar, maar in overleg dacht ik? nouja, zoals ik al zei: wist er ook 't fijne niet van. Bloos

nou eigenlijk doen ze dat nooit, omdat de merries natuurlijk zelf veulens krijgen en daardoor de kudde al steeds grote wordt. Voor mijn pony is er wel een uitzondering gemaakt, maar je schenkt je paard dan min of meer aan natuurmonumenten en staatsbosbeheer. Maar dat was meer omdat ze binnen de kudde paste en we de boswachter kenden Haha!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:46

www.zonnehoeve.net is de website van van ijzendoorn. Idd een heel mooi gebied, Ebo is in 1 van hun kleinere gebieden opgefokt. Let er wel op met zijn hoeven dat er een natuurlijke afslijting van de voeten plaats vind. Mocht zijn stand gecorrigeerd moeten worden dan heb je een probleem. In de winter is de grond nat. dan heb je sneller kans op bacterie/virussen in de voet. Wel iets om mee te nemen in je overweging. je hebt op Ameland ook een opfok gebeid, mogelijk is de odnergrond daar droger in de wintermaanden.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:19

Belker, alleen kun je daar niet zomaar je paard naar toe brengen, je moet aandelen hebben. (of iemand kennen die dat heeft) Dit gebied is in de winter ook zonder vee, omdat het gebied weleens onder water komt te staan.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 11:56

jantina schreef:
Belker, alleen kun je daar niet zomaar je paard naar toe brengen, je moet aandelen hebben. (of iemand kennen die dat heeft) Dit gebied is in de winter ook zonder vee, omdat het gebied weleens onder water komt te staan.

Idd, er mogen daar ook alleen maar paarden weiden van het eiland zelf. En in de winter is het gesloten van wege de kans op overstromingen.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 12:20

Waarschijnlijk heb ik zo goed als zeker een mooi plekje gevonden.
Dus hier mag een slotje op.

Iedereen bedankt voor het meedenken!