Zadelmaker omgeving Delft

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

saltpepper

Zadelmaker omgeving Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 09:27

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar zadelmaker/ passervice omgeving Delft. Ik ben ook benieuwd of er zadelmakers/ passervices bestaan die met tweedehands zadels langskomen (heb het vermoeden dat dit zelden voorkomt).

Ik heb gehoord dat er een zadelmaker (/maakster) actief is die ter plekke je zadel pas maakt (mobiele werkplaats), naam weet ik helaas niet.

Mijn zadel ligt op dit moment niet optimaal en ik ben op zoek naar een zadelmaker die of mijn zadel weer "goed kan maken" of naar een ander tweedehands merkzadel. Natuurlijk ben ik ook benieuwd naar jullie ervaringen met de zadelmakers.

Ik zou het prettig vinden als de zadelmaker langskomt, omdat ik zelf geen trailer tot mijn beschiking heb.

Greetz mexxiemaal

cheyentic

Re: Zadelmaker omgeving Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 09:34

ik bel eigenlijk meestal hulsebos. komen niet uit de buurt maar komen wel. je betaald wel extra voor een niet hulsebos zadel. weet niet of ze ook zadels 2dehands hebben, of dat ze alleen nieuwe aanmeten..
verder komen ze van van rijs wel met zadels langs maar die vullen niet ter plaatse op..
succes Haha!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:11

Wij laten bestfit komen.

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:13

Van Rijs Lachen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:23

Equestor past zadels aan op stal... Lachen weet alleen niet of ze dat ook bij andere merken zadels doet, of alleen bij zadels van Equestor zelf... Lachen

Deze dame is overigens zeer bekwaam... Lachen www.equestor.nl

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:52

Ik heb zelf goede ervaringen met Van Rijs.
http://www.vanrijs.nl

Zit in de buurt en komt langs met veel verschillende zadels, luistert goed naar je eventuele wensen. Lachen

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 09:35

Ik heb juist slechte (héle) slechte ervaringen met van rijs, en ik ken nog wel meer mensen met slechte ervaringen.
Harnassmaker op bokt op langs en vult meteen op, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar meeste bokkers zijn er volgens mij wel positief over (missch kun je wat op bokt vinden als je zoekfunctie gebruikt)

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:00

vind van rijs wel goed maar niet met opvullen!! hebben mijn zadel scheef opgevuld die niet meer goed te krijgen was

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:03

bij ons op stal is bestfit een keer geweest maar waren wen allemaal niet erg tevreden over, heb nu van Rijs weer laten komen pas geleden. Best fit doet de aanpassingen aan je zadel ter plekke, van Rijs neemt het mee naar de werkplaats en kun je meest 1 of 2 dagen later ophalen.

Tja het is net als bij veeartsen, de één vind die goed en de ander heeft er juist weer negatieve ervaringen mee.

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:07

cheyentic schreef:
vind van rijs wel goed maar niet met opvullen!! hebben mijn zadel scheef opgevuld die niet meer goed te krijgen was

Ja idd dat probleem heb ik ook gehad en wij zullen vast niet de enige zijn!!!
Van Rijs weet het héél mooi te vertellen waarom hij het zadel (bewust) scheef opvult, maar zelfs een da raadt het af om zadel bij hem op te vullen. Van RIjs komt dus niet meer aan mijn zadels
Het heeft me veel geld gekost om mijn zadels weer goed te herstellen (waarvan 1 dus niet meer volledig te herstellen was)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:32

Binar schreef:
cheyentic schreef:

Ja idd dat probleem heb ik ook gehad en wij zullen vast niet de enige zijn!!!
Van Rijs weet het héél mooi te vertellen waarom hij het zadel (bewust) scheef opvult, maar zelfs een da raadt het af om zadel bij hem op te vullen. Van RIjs komt dus niet meer aan mijn zadels
Het heeft me veel geld gekost om mijn zadels weer goed te herstellen (waarvan 1 dus niet meer volledig te herstellen was)

Dit kan ik ook beamen...

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:38

bij mij hadden ze het niet bewust gedaan, ze hebben gewoon in een kussen meer gedaan dan in de rest. ken er nog meer die een scheef zadel terug hebben gekregen.. daarom laat ik hulsebos komen. kost een hoop geld, maar dan is het wel goed!

saltpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 21:26

Allemaal bedankt voor de tips en namen, ik ben me nog steeds een beetje aan het orrienteren wat ik zal gaan doen.

cheyentic schreef:

Maar een zadel wat scheef opgevuld is kan toch weer makkelijk hersteld worden?? Een kwestie van een beetje eruit halen, of aan de andere kant een beetje meer er in doen. Of denk ik dan te simpel????

greetz Mexxiemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 13:29

Dat ligt er aan, is de boom gecontroleerd voor het vullen? Een goede zadelmaker haalt de kussen van de boom, en kan dan constateren of de boom scheef is. Tevens vult een goede zadelmaker zo de kussens op, dus als ze los van de boom zijn, met een vulstok. Deze stok zorgt ervoor dat je preciezer kan vullen.

Ook kijkt een goede zadelmaker naar de rug van het paard, en de rijkunsten van de ruiter. Iets wat, volgens mij, niet bij Van Rijs gebeurt, daar je je zadel moet komen brengen?

Een scheef opgevuld zadel zou in principe, zoals jij omschrijft, zo opgelost moeten worden, echter dan moet je bovenstaand traject gevolgd hebben, wil je zeker weten dat het zadel het probleem is.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:23

Bitch schreef:
Ook kijkt een goede zadelmaker naar de rug van het paard, en de rijkunsten van de ruiter. Iets wat, volgens mij, niet bij Van Rijs gebeurt, daar je je zadel moet komen brengen?

Dat is niet waar, Van Rijs komt langs, bekijkt het zadel op de rug van het paard zonder ruiter en daarna met ruiter in alle gangen...
Daarna neemt hij het zadel mee en kun je het een dag of 2 later ophalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:29

Oke, dat wist ik niet, vandaar ook de voorzichtigheid 'volgens mij' in de zin.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:33

Bitch schreef:
Oke, dat wist ik niet, vandaar ook de voorzichtigheid 'volgens mij' in de zin.

Daarom zet ik dat even recht zodat daar geen enkele twijfel meer over bestaat Knipoog

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:07

Ineke2 schreef:
Bitch schreef:

Dat is niet waar, Van Rijs komt langs, bekijkt het zadel op de rug van het paard zonder ruiter en daarna met ruiter in alle gangen...
Daarna neemt hij het zadel mee en kun je het een dag of 2 later ophalen.

Van Rijs is bij mij ook langsgeweest, maar heb niet hoeven rijden!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:04

Ik heb wel gereden... alle 2 de keren zelfs dat hij langs is geweest...

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 02:26

Ik heb Bestfit en bij mij komt er geen ander meer aan mijn zadel.