Onze huidige hoefsmid is in december voor het laatst geweest (wij hebben met de hele stal 1 vaste hoefsmid) en hij weigert gewoon om de hoeven van Xaviero te bekappen omdat deze volgens hem nog te kort zijn. Ook wil hij de hoeven niet bekappen omdat het paard in de molen loopt vijf keer per week. Dus moet hij maar op ijzers.
Het paard is, zoals veel barokke paarden, toontredend en heeft niet zulke grote hoeven. De verzenen zijn wel al vrij lang en ondergeschoven en aan de binnenkant van de hoef ziet het er ook al niet meer zo netjes uit. ook is er al aardig wat ruimte tussen de wittelijn (?) correct me if i'm wrong, en het uiteinde van de hoef. Ik zou zeggen: hoog tijd om te bekappen!
Ik snap gewoon niet wat het nut is om bij paarden van de "grote" hoeven te kweken als het dier van zichzelf gewoon mooie kleine hoefjes heeft.
IK wil verder niet de hoefsmid die we nu hebben helemaal af kraken. Maar ik ben wel opzoek naar een andere smid of bekapper.
Probleem bij is dat ik een beetje zweef tussen TB en NB. Ik vind NB op heleboel punten heel erg goed maar op sommige niet. (bv strasser methode en drastisch de stand gaan veranderen etc) En ik vind aan TB dat ze te snel denken "dan maar een ijzer eronder" en de verzenen heel lang laten worden zodat het paard op "hakken " gaat lopen.
Anyway, ik zoek dus een bekapper TB of NB die een beetje van beide stromingen doet