Zadelmak maken Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sandradeboer

Zadelmak maken Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 12:28

Ik zoek een stal die ervaren is in het zadelmak maken in Friesland.

Graag hoor ik van jullie namen en een eventuele prijsindicatie per week of per maand.

Bedankt!

Don_Zhivago

Re: Zadelmak maken Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:09

waarom zoek je daar iemand voor en doe je het niet zelf??

bonjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:32

ja inderdaad waarom doe je het zelf niet?? desnoods samen met een ervaren persoon. ik heb mijn eerste pony ook zelf onder het zadel gebracht samen met mn vader (hij rijd zn hele leven al en had vaak paarden beleerd) nu doe ik het zelf en heb ik mn eigenstijl ontwikkelt. je kunt er veel van leren hoor!! en het is de moeite waard ben ik van mening vooral als je van plan bent het dier te houden voor eigen gebruik..

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:41

Dat vraagt ze toch niet? Er kunnen zoveel redenen zijn om niet zelf te beleren: geen tijd, de capaciteiten niet hebben, het risico niet willen lopen, gezondsredenen, noem maar op!

TS: moet het persé een prof zijn? Ik heb mijn paard 2 jaar geleden bij een man in Waskemeer laten beleren. Die doet het samen met een vriend van hem en samen met zijn vrouw. Ik was daar erg over te spreken. Ze beleren het paard vanuit alle rust en met respect voor het paard, maar wel consequent. Als je wilt pb ik je de naam en het telefoonnummer even.

bonjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:48

nou ben zelf geen voorstander van het een ander te laten doen.. heb een lange tijd voor een handelaar gereden die eerst paarden bij een manege liet beleren de paarden kwamen gestrest terug sinds die tijd beleer ik bij hem de paarden..

maar als je ze perse bij een ander wil laten beleren Tip ga eerst zelf duidelijk kijken terwijl de persoon bezig is zo dat je een goede indruk krijgt!! en je weet of het bij jou en je paard past

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:55

Bokt is ook zo geweldig.
Als TS de vraag had gesteld hoe ze haar paard zadelmak moet maken krijgt TS van alle kanten adviezen om paard weg te brengen.

Nu vraagt TS waar ze 'm het beste heen kan brengen om zadelmak te maken, en krijgt ze het advies het zelf te doen Verward

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:00

Ja, ik begrijp dit ook niet helemaal hoor. 't Is nooit goed. TS zal er ongetwijfeld een goede reden voor hebben. Ik deed het vroeger ook altijd zelf, maar ik ben niet meer zo lenig en vlug als 20 jaar geleden en ik wil zelf het risico niet meer lopen. Dus laat ik het ook door een ander doen. Lijkt me alleen maar slim om er zelf niet aan te beginnen als de omstandigheden er niet naar zijn.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:38

nou ik heb nooit in een topic lopen bleren dat ze het niet zelf mogen doen hoor...

ik vraag het alleen maar hoor....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:44

RT-P --> EA GZ

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 00:21

Ik maak zadelmak, voor meer info kan je me PMen.
Ik heb genoeg ervaring, wij doen handel en maak ook onze handelspaarden zadelmak.

LadyVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 12:37

bij ons op de boerderij doen ze het ook

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 02:37

ik breng ze ook weg, punt 1 krijg ik een ongeval, en blijvend invalide, zit ik ook niet op te wachten,punt 2 ik ben zeer ervaren met rijden maar zadelmak maken doe ik niet zo vaak, laat ik liever aan iemand anders over die dat dagelijks wekelijks doet, punt 3 kamp ik zelf van rugpijn, en gewrichten werken ook niet mee. dit zijn mijn redenen om het nu niet meer zelf te doen.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 10:11

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:58

Ik ken een stal in Drogeham, daar staan ook veel handelspaarden die verkocht moeten worden ( eerst beleerd moeten worden ). Voor eventueel telefoonnummer kun je wel pben

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 09:06