Zadelmaker in omgeving Enschede, wie kent er een?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

callippo

Zadelmaker in omgeving Enschede, wie kent er een?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 19:05

Ben op zoek naar een goede (en aardige Knipoog ) zadelmaker in omgeving Enschede.

Wie kent er een echte vakman in deze regio?
Mag ook meer richting Oldenzaal zijn, maar bij voorkeur max 20km vanaf Enschede.

Wilawander

Re: Zadelmaker in omgeving Enschede, wie kent er een?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:33

De enige die ik ken is Walter aan de brinkstraat in Enschede. Vindt hem aleen nou niet zo heel goed.

kuzzie_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:36

Ik heb deze vraag toevallig vandaag gesteld in een topic in de HK, en daar kreeg ik van meerderen het advies om Walter langs te laten komen. De mensen in dat topic zijn dus juist wél positief over Walter.

Radosny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:56

Je zou ook eens kunnen vragen bij happy horse in hellendoorn.. Weet niet of je dit te ver vind.. woon zelf in almelo en dat is wel te doen. Niet duur en wel goed geloof ik Ach gut Zij brengen de zadels zelf weg naar hun eigen zadelmaker.. Aardige mensen ook Knipoog

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 00:27

Bedankt! ik ga eens bij die Walter langs. Kan allicht zelf eens kijken of die mij bevalt.

Een winkel die zelf zijn zadels weer ergens anders heen brengt is niet wat ik zoek. Wil wel echt contact hebben met de zadelmaker zelf. Gaat ook niet om een eenmalige reparatie oid.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:22

Koenderink in Haaksbergen!!! Zeer vakkundig en een goed oog. Ton gaat langs voor het passen ed en wat er moet gebeuren, zijn vader doet de reparaties, het opvullen enz.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:28

Hee, dat wilde ik dus ook weten! Ik kijk even mee. Weten jullie dan ook misschien de prijs van opvullen bij Walter?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 12:25

Heb mijn nieuwe zadel bij Walter weg en ben erg tevreden. Ook mn over service, komt gratis langs om na te kijken etc wanneer nodig. Ook bij Babs en Pascha hier op Bokt is ie langsgeweest, Babs hoefde alleen haar zadel wat te verleggen en Pascha's zadel heeft ie aangepast op haar nieuwe paard. Beide erg tevreden over hem.
Prijs opvullen weet ik niet, maar je kan wel even bellen, ik ben erg vriendelijk te woord gestaan, zowel door hem als de medewerksters.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 12:31

Kijk dat klinkt goed! Mijn vriend woont in Enschede en die noemde zijn naam ook al. Hier in Utrecht heb ik alleen al 35 euro aan voorrijkosten en dan heeft ie dus nog niets gedaan.... Volgens mijn vriend is het bij Walter veel goedkoper. Ik ga ´m eens even bellen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 13:58

Ik heb persoonlijk meerdere malen slechte ervaringen gehad met Walter. Zijn vader kon het heel goed maar hij niet echt. Mijn toenmalige bijrijdpaard kreeg een nieuw zadel aangemeten wat veel teveel op de schouders lag. Paar weken later liep het paard geen fatsoenlijke pas meer.
Ons eigen paard kreeg jaren geleden ook een nieuw zadel. Hij was toen alleen van mijn man. (ik was nog niet in beeld) Mijn man hadt totaal gee ervaring met zadels passen. Het zadel lag voor geen meter en wipte in draf constant op een neer. Resultaat een paard met rugproblemen daar hij zelf het probleem door onervarenheid niet herkende en er pas jaren later achter kwam. Daar hebben we nu nog de problemen van. Gelukkig nu wel een passend zadel.
Dan heeft hij een zadel verkocht aan een eigenaar van 2 paarden die ik heb gereden. Het ene paard was 1,68m met weinig schoft en de andere een arabiertje van 1,40 met hoge schoft. Zadel paste op beiden niet en er moest maar een onderlegger onder. Dat vindt ik dus geen goede zadelmaker.
Ook heb ik meerdere mensen gehoord met slechte ervaringen.

Opvullen kost 35,00 euro bij Walter

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:05

Ik zie het wel. Ik kan zelf helaas niet opvullen, maar met 30 jaar ervaring in de paarden kan ik gelukkig wel zien of het goed gaat of niet. Mijn paard gaat pas over 3 weken richting Enschede en tot die tijd rij ik lekker zonder zadel.

bergerac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:12

Ik zou ook naar Walter gaan. Hij komt ook altijd bij huis langs!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:47

capraibex70 schreef:
Ik zie het wel. Ik kan zelf helaas niet opvullen, maar met 30 jaar ervaring in de paarden kan ik gelukkig wel zien of het goed gaat of niet. Mijn paard gaat pas over 3 weken richting Enschede en tot die tijd rij ik lekker zonder zadel.

Dat scheelt wel dat je zelf de nodige ervaring hebt. Ik zou een onervaren iemand Walter niet aanraden. Een mooi kunstig praatje geeft helaas nog geen goed passend zadel. Veel succes en plezier in het mooie Twente Haha!

bergerac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 10:51

Wilawander schreef:
capraibex70 schreef:

Dat scheelt wel dat je zelf de nodige ervaring hebt. Ik zou een onervaren iemand Walter niet aanraden. Een mooi kunstig praatje geeft helaas nog geen goed passend zadel. Veel succes en plezier in het mooie Twente Haha!

Waarom zou je hem niet aanraden? Naar mijn weten gaat bijna iedereen hier in de buurt naar hem toe..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:23

HAR --> EA GZ

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:39

Let wel: ik heb al een prima zadel: een KN Allegro. Deze hoeft alleen maar een beetje te worden bijgevuld aan de rechterzijde. Maar er is helaas altijd wel iets slechts over iemand te vertellen....ik ga het gewoon proberen!