Ponykamp begeleiden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nina88

Ponykamp begeleiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 15:28

Ik wil graag, net zoals velen hier waarschijnlijk, deze zomer ponykampen gaan begeleiden.
Ik heb al jaren eigen paarden en ik heb daarvoor ook een tijdje op een manege gereden. Ik studeer Sociaal Pedagogische Hulpverlening (HBO 2e jaar) en dat is natuurlijk een goede ondergrond voor het werk met kinderen. Ik zou het daarom ook heel leuk vinden om mijn twee passies met elkaar te combineren; het werk met kinderen en het werk met paarden.
Ik ben 18 jaar en wordt in juni 19.
Ik zoek een plek waar ik met mijn eigen paard kan begeleiden, of waar ik in ieder geval mijn eigen paard mee naar toe zou kunnen nemen.
Ik woon in Overijssel tussen Deventer en Zwolle. Het zou fijn zijn als het een beetje in de buurt zou zijn. En voor de duidelijkheid: ik ben niet op zoek naar vrijwilligerswerk.
Wie weet/heeft er een plekje voor mij?

magda_90

Re: Ponykamp begeleiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:08

www.de-tschogglberg.nl zou je kunnen proberen. Ze zitten een beetje met een tekort met verzorgers. Ik weet niet zeker maar proberen moet wel lukken denk ik.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 00:40

Ok! Ik zal is even kijken.. Bedankt!
Heb al meerdere mails gestuurd naar verschillende stallen en maneges.. Helaas nog zonder resultaat Verward

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 09:33

Misschien een ideetje om te bellen??? Dan is het contact wat directer en heb je gelijk een ja of nee.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 09:45

Ik weet er wel een, Manege Poelenburgh in Schoorl, www.poelenburgh.nl

Alleen is het dus wel in schoorl Knipoog

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 09:51

Ik zou in de ieder geval eerst gaan kijken hoe het er uit ziet, hoe de paarden erbij staan, met welke mensen je te maken hebt enz. Er zijn bij mij op stal een aantal meiden die ook ooit ponykampen hebben begeleid en die werden eigenlijk als goedkope stalhulpen ingezet. Hard werken (niet dat daar iets mee mis is, maar als je komt om groepen te begeleiden en je mag alleen maar stalwerk doen en huishoudelijke klussen lijkt me dat niet echt de bedoeling)

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 13:09

Ja, dat is waar.. Maar ik zit niet echt in de positie om kritisch te doen haha.. Ben al blij als ik iets heb!
Maar natuurlijk is het wel belangrijk dat ik er plezier in heb, en dat ik werk zou hebben waar ik voor ben aangesteld! Daar heb je helemaal gelijk in..
Ik denk dat ik een sollicitatiebrief ga opstellen en dat ik die naar verschillende maneges ga sturen..

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 13:13

Bel eens naar Les Chevaux in Buinen ( http://www.leschevaux.nl )

Is ook niet zo ver weg voor jou

Edit: de meeste ponykampen in NL werken denk ik met vrijwilligers (én onkostenvergoeding + kost en inwoning). Ik denk dat het lastig wordt dit als een betaalde vakantiejob te gaan doen.
Laatst bijgewerkt door Adrija op 24-02-07 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 13:15

dubbelpost Bloos

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 13:29

les chevaux is indd net zoals jij al zegt, vrijwilligerswerk..
Ja het wordt vast moeilijk, maar ik wil het toch proberen.. Er zullen er vast wel wat tussen zitten..
iig bedankt voor je reactie