Wie doet mijn belasting opgaaf invullen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Wie doet mijn belasting opgaaf invullen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 09:42

Omdat ik er niet uit ga komen, voor de eerste keer.
Wil ik graag dat iemand me komt helpen.

Nu schijnen daar belasting mensen voor te zijn, die slepen er meer voor je uit,maar die vragen een enorm uurloon,

Wie o wie heeft ervaring met zo'n persoon,
en kan mij iemand doorspelen,die aan huis komt, en niet mijn buidel leegtrekt?

Ik hoor graag.

Zesiram

Re: Wie doet mijn belasting opgaaf invullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:46

Is het erg ingewikkeld? ( Ik bedoel: is het meer dan alleen loonbelasting en evt. een eigen huis ?)
Ik krijg altijd zo'n foldertje in de bus van een belastingadviseur die de gewone aangiftes voor 50 euro per stuk doet, dus dat valt allemaal wel mee. Ik zou je doorverwijzen naar iemand die ik ken, maar die heeft niet eens tijd meer om mijn aangifte te doen, dus ik ben zelf ook op zoek naar iemand anders. Wij hebben het ook een keer laten invullen door onze hypotheekadviseur, maar dat was service van die zaak. Die haalde er overigens weinig meer uit dan we zelf al hadden verzonnen. Dan moet je wel even een kosten-baten analyse doen, als ze er niet meer uitslepen dan dat ze kosten, kan je het net zo goed zelf doen natuurlijk Knipoog

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:48

Andrea, da´s niet zo moeilijk toch? Als je geen eigen huis hebt, is het zo gepiept. Even je jaaropgaaf (jaaropgaven) van 2006 erbij pakken en invullen. Ben met 10 minuten klaar.

Groet, Marijke

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:03

Het moet idd niet zo moeilijk zijn. Ik krijg belastingrecht, dus het gaat voor mij nu nog iets makkelijker. Het is jammer dat je ver weg woont, anders had ik het wel tegen kleine vergoeding voor je gedaan.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 13:13

capraibex70 schreef:
Andrea, da´s niet zo moeilijk toch? Als je geen eigen huis hebt, is het zo gepiept. Even je jaaropgaaf (jaaropgaven) van 2006 erbij pakken en invullen. Ben met 10 minuten klaar.

Groet, Marijke

Ik niet,heb gewerkt voor een baas, waar de belasting afgehaald werd.
en nu werk ik voor een baas, waar ik zelf belasting voor moet afdragen,dus best ingewikkeld

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:37

Heb je wel een jaaropgaaf gehad van beide werkgevers?
Dan is het gewoon een kwestie van invullen. Verdiend loon, ingehouden belasting etc. Uiteindelijk zal jij dus waarschijnlijk moeten betalen, omdat er bij die ene baas geen belasting is ingehouden. Ik weet niet of je nog andere bijzonder omstandigheden hebt ( kinderen, ziektekosten die niet gedekt zijn, studie? ). Het programma werkt in principe heel makkelijk, gewoon in alle tabbladen invullen waar ze om vragen. Kan niet iemand uit je vrienden/familie je anders even helpen? Ik neem aan dat je ouders ook wel eens zo'n ding hebben ingevuld.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:27

Ben je lid van de bont, die doen het gratis, wij gaan er al jaren heen en ze doen het goed, (al help ik ze wel even herrinderen bij een aantal zaken)
maar als het alleen gaat om loon, dan is het inderdaad simpel en een kwestie van een paar minuten.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 09:21

Ik heb via internet(MP) iemand benaderd, die voor 50 euro, de belasting gaat doen, voor mij en mijn vriend.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 09:29

Mijn vader doet dat ook (zo'n 300 per jaar of zo) maar we wonen niet echt in de buurt

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:45

kijk eens rond in de buurthuizen in jouw buurt. daar zitten vaak gepensioneerde belasting'lui' op bepaalde data die voor 5 euro of een tientje die spullen voor je kan invullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:40

De belastingdienst had in het verleden een gratis service waarbij medewerkers van de belastingdienst je helpen met het invullen van je papieren. Ik heb geen idee of dat nog steeds bestaat maar zou er eens een belletje aan wagen.

Ik heb in 2002 voor de belastingdienst Nijmegen dat werk gedaan.