peesblessure, waar scannen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bacardi2001

peesblessure, waar scannen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 14:25

Mijn paard heeft waarschijnlijk een peesblessure, ik wil dit ook graag laten onderzoeken.

Maar ik zou graag jullie advies willen hebben over waar ik het beste heen kan gaan. Dan bedoel ik welke kliniek raden jullie aan en welke eventueel af en waarom.

Verder heb ik ook gehoord dat er dierenartsen zijn die aan huis een scan kunnen maken en evt. foto's kunnen maken. Weet iemand wat de voor en nadelen hiervan zijn? Wordt je dan vaak alsnog door verwezen naar een kliniek, is dit duurder of goedkoper dan zelf naar een kliniek gaan etc.

Ik weet dat het heel moeilijk is om aan te geven wat het kost, maar ik zou graag willen weten wat zo'n onderzoek bij jullie heeft gekost en bij welke kliniek dat dus was.

ElCamino

Re: peesblessure, waar scannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:33

Mijn dierenarts doet het zelf. Ze hebben een mobiel scan apparaat.
Voordeel is dat je geen transport hebt en je paard thuis blijft.
Als het dier gesedeerd moet worden hoef je niet met een suf paard naar huis.

Nadeel kan zijn dat het duurder is en de verlichting... als je een beetje donker plekje hebt kan het goed.
Bij mijn paard is het ruim 1.5 jaar lang elke 6 tot 8 weken gewoon thuis gedaan. Ging prima.

Je kunt Gooiland bellen in Weesp.
Verder doen Utrecht, Emmeloord , Bodegraven, Kootwijkerbroek het allemaal op hun kliniek.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:35

Mijn zus heeft ook een paard met een peesblessure, die ging 1x in de zoveel weken naar de kliniek in wassenaar!

silverwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:31

Ga zelf naar Emmeloord, ben daar erg tevreden over.

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:12

Een kliniek kan ik je niet adviseren, want kom niet uit de buurt bij jou. Maar voor een prijs kunje gewoon bellen naar de desbetreffende kliniek(en). Ik kan je wel advieseren zo snel mogelijk te gaan, met een peesblessure kun je er niet vroeg genoeg bij zijn!!!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 18:51

veel praktijken hebben een mobiel scan apparaat....informeer naar een kliniek die dat heeft...das ook minder stress voor je paardje...

bacardi2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 19:58

Ik had idd via via al gehoord dat het Gooiland een mobiele scan heeft. Maar weet niemand die daar ook daadwerkelijk ervaring mee heeft. Dus vandaar de vragen.

Maar hoorde ook weer iemand zeggen dat het pas zin heeft om een scan te laten maken als de zwelling er wat af is. Klopt dit? Want op dit moment is het been nog erg dik.

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:52

mijn paard heeft vermoed ik ook een peesblessure, ik ga komende vrijdag naar een kliniek in belgie. mijn arts adviseerde me dat ook. hij zei dat hij zelf ook wel een scan kon maken, maar dat ze in een kliniek een uitgebreidere scan kunnen maken. en meer mogelijkheden hebben. ik heb inderdaad ook gehoord dat je bijeen zwelling geen scan kan maken. succes!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:10

Als er een flinke zwelling zit, dan kunnen ze op de scan vaak niet zien wat er aan de hand is, omdat het vocht in de weg zit. Meestal wordt geadviseerd wat op het harde te stappen en te coolen. Na een dag of 10/14 als het meeste vocht weg is dan een scan maken.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:56

Een scan of echografie is makkelijk aan huis te doen. Zoals ElCamino al zei hoef je niet heen en weer te reizen en Gooiland is een goede kliniek. Mijn paard heeft ook een zware peesbeschadiging gehad en we zijn 3x in Utrecht en 6x in Emmeloord voor een echo geweest (dit omdat ik voor een second opinion naar Emmeloord ging en daar bleef). Ik wist toen niet dat dat ook aan huis kon...
Gooiland heeft wel thuis röntgenfoto's gemaakt...erg makkelijk!! OK dan! Ik zou voor een volgende echo ook zeker eerst Gooiland bellen, scheelt een hoop tijd en geld (ik heb geen auto/trailer).

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 17:02

Ik loop met mij paard met peesblessure bij De Raaphorst in Wassenaar.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:04

Ik ben niet zo weg van gooiland. Zijn een hoop fouten gemaakt