Welke zadelpas-service?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

whoopylover

Welke zadelpas-service?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 11:24

Hoi hoi,
ik ben op zoek naar een nieuw zadel.
Nu zijn er verschillende bedrijven die een zadelpas-service hebben.

Divoza, Hyporama, Mr. Ed en Drunens Ruiterhuis.

Wat is jullie ervaring met deze?
Het zadel wat ik eigenlijk op het oog hebt komt bij Divoza vandaan: Rossner, maar ik ben nog niet zeker.

alvast bedankt!

krumel

Re: Welke zadelpas-service?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:33

mr. ed en hyporama weet ik niet. Divoza heb ik veel slechte verhalen gehoord over de zadelpas-service.
Drunens ruiterhuis heb ik weer betere verhalen over gehoord, maar toen ze gisteren bij ons op stal waren, was ik niet heel erg onder de indruk...

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 13:23

niemand meer?

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:57

Mag ik vragen waarom een Rossner?

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:05

harnessmaker schreef:

En waarom vraag je dat?Ik heb jaren op een Rossner gereden,ik vond het een heerlijk zadel.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 23:53

Omdat er toevallig laatst iemand van de Divoza bij ons op stal was, en toen vroeg ik gelijk wat voor zadel mijn paard wel zou passen voor een beetje redelijke prijs. (heb laatst even mn geldboom uit de grond gehaald, moet opnieuw groeien)
En toen zei die beste man dat een Rossner zadel een heel degelijk zadel is voor een degelijke prijs.
En diegene die mijn paard heeft ingereden, heeft dat ook met een Rossner gedaan, dus die vertelde mij ook dat dit wel een goed zadel was.
En iemand op stal heeft er ook eentje aangeschaft en die is er ook heel tevreden over.

Heel miss. zit ik te denken aan een 2e hands zadel, maar ik ben bang dat daar iets 'onzichtbaar' mis mee is... en daar zit ik niet op te wachten, ik heb liever 5 jaar garantie, dan dat ik gelijk bij de zadelmaker moet zitten omdat er iets mis is.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:16

Dan zou jeook voor JC kunnen gaan, komt uit zelfde fabriek en zit in de zelfde prijsklasse. En is te krijgen bij een wat meer deskundige zaak dan Divoza.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:28

waarom probeer je het niet bij een bedrijf als van Rijs? Ik vertrouw die grote ruitersportzaken niet zo met dingen als zadels passen etc.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:31

ik sprak een man op jumping amsterdam die kwam ook aan huis passen. www.gebruikterijzadels.nl Zag er goed uit die tent, verder heb ik er geen ervaringen mee...

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:44

taverno schreef:
harnessmaker schreef:

En waarom vraag je dat?Ik heb jaren op een Rossner gereden,ik vond het een heerlijk zadel.

Er zijn vele mensen die rijden met een Rossner en daar zelf tevreden over zijn.
Ik kom echter veel Rossners tegen die het label "smiths wokkels" zouden waard zijn.
Als klanten mij benaderen ivm problemen en blijken te rijden met een Rossner weet ik veelal van te voren al hoe laat het is.....

Vandaar mijn vraag.

Het geld voor alle merken dat je goed moet (laten) controleren of de boom recht is maar er zijn een aantal merken cq labels die wat extra aandacht vragen.

En inderdaad als het zadel recht is is het en prima zadel en kan goed bevallen, daar zeg ik niets over.

Het enige wat ik wil aangeven is dat je ook zelf goed moet opletten wat je koopt en niet alleen van een zadelverkoper uit kan gaan.

be_super

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:48

ik heb mijn zadel van Drunens Ruiterhuis, en hoewel mijn oog voor een iets mooier en duurder zadel keek gaf de man van de passervice aan dat het andere, iets goedkopere zadel toch beter lag op de rug van mijn paard.
ik heb niets te klagen over D.R.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:57

Ik ben ook goed te spreken over het Drunens Ruiterhuis! Ik heb eind vorig jaar een nieuw dressuurzadel bij hun gekocht. Ik vond hun passervice erg prettig, ze nemen echt de tijd voor je en leggen alles goed uit. Verder keken ze naar mijn houding en zit tijdens het rijden zodat we uiteindelijk het juiste zadel voor zowel mijn paard als mij vonden. Uiteindelijk is het de Anatomica geworden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:42

Divoza en Hyporama vind ik absoluut geen aanrader. Ze missen gewoon erg veel ervaring en daarnaast is de service van Hyporama iig al knudde Knipoog Divoza heb ik persoonlijk geen ervaring mee maar wel vaak genoeg de adviezen gehoord die zij daar geven, diep triest Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:03

HAR --> EA GZ DI.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 23:22

In mei vertrek ik weer naar Lage Zwaluwe, en als mn paard dan fatsoenlijk de trailer op wil, dan ben ik best bereid om naar D.R. te rijden (of ze te laten komen).

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 09:28

Wij hebben zelf twee Rossners (dressuur en veelzijdigheid) en die bevallen beide prima. En de adviezen van de zadelmakerij in Leek (degene die de zadels dus echt zelf voor je aanpast aan je paard) zijn ook prima. Na de aankoop (en aanpassing) is nog een zadelmaker (niet van Divoza dus) bij ons op stal geweest (die bij een aantal mensen kwam checken of hun zadel nog goed op hun paard ligt) en die vond ook dat de zadels prima lagen. Hij was overigens wel te spreken over Rossner in zijn algemeenheid Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 00:08

Ik heb goede ervaringen met het Drunens ruiterhuis. Ik weet alleen over Bart te vertellen dat hij heel proffecioneel is, met de andere heb ik nooit te maken gehad.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 22:27

www.bestfitzadelservice.nl

met die mensen heb ik zeer goede ervaringen. ik hoor ook van anderen fijne verhalen.
vaklui met hart voor de zaak, eerlijk ook en erg aardig!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 14:08

Hyporama zou ik zeker al niet doen. De andere in jouw rijtje ken ik niet/geen ervaring mee.
Van rijs zijn wij ook niet zo blij meer mee.

Waar we wel heel erg over te spreken zijn is: www.passendzadel.nl
Hij is van de week bij ons geweest voor 3 zadels aan te passen en die liggen nu weer super Lachen

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:55

van rijs is okee als je een paard hebt met een niet al te moeilijke rug en je een nieuw(of bijna nieuw) zadel koopt. 2ehandse is hij niet altijd even goed mee(daar heben vaak meerdere zadelmakers aangezeten)

best fit zijn ook goeie mannen, hebben echtverstand van zaken. hebben toen bij ons op stal 7 zadels aangeleverd en allemaal goed.

hyporama en divoza zou ik niet doen, daar heb ik alelen maar negatiefs over gehoord(niet zelf meegemaakt)

mr ed kwam ook wel eens bij ons op stal, die vult ook ter plaatste op. ik heb er zelf geen ervaring mee met mijn zadel,maar die mensen gingen naar geen ander dan hun.

passendzadel is voor mij een grote nee geworden. begon positief, maar eindigde in een nachtmerrie, merel zit erdoor in de lappenmand omdat ze onder andere een rugblessure heeft door een flink drukkend zadel. om over het verhaalvan willem maar niet te beginnen.

het is lastig een goede zadelmaker te vinden.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 14:53

phoe phoe, al die verhalen, de een zegt dit, de ander zegt dat.
Het blijft lastig als je iedereens mening erbij betrekt...

Ik ga eerst mijn huidige zadel eens op het internet zetten en met het geld wat daarvan vrijkomt denk ik toch dat ik een 2e hands zadel ga kopen en die laat aanpassen Lachen

Mensen, bedankt voor jullie adviezen Lachen