Africhtingsstal omg. Utrecht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spekkiejnfu

Africhtingsstal omg. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 21:24

hallo!
Ik ben opzoek naar een professioneel iemand die kan helpen bij de herscholing van mijn paard. Het liefst in de buurt van utrecht en niet aan huis, zodat mijn paard tegelijk kan wennen aan een andere omgeving. Weet iemand iets? bvd!

Kinee_

Re: Africhtingsstal omg. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:52

[Edit]; Zijn 2 paarden ook mogelijk?
Mijn Paard moet ook heropgevoed worden (Tevens de beste vriend van het paard van de TS, dus dat compenseert mooi)
Alvast bedankt namens ons beiden!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:32

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:48

Wat is precies de bedoeling?

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:51

Bij ons op stal hebben we soms wel eens paarden die 'heropgevoed' moeten worden. we hebben alleen op het moment geen echt professionele ruiter daarvoor. wel mensen met ervaring met lastige paarden. (kweet t, klinkt beetje maf)
stalvanbrenk.nl staat meer info over de stal zelf.

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 23:39

@ talishe; stal van brenk zie ik persoonlijk niet zitten omdat ik het geen fijne stal vind, maar toch bedankt! Lachen
@ Richtje; Mijn paard is een voormalig manegepony, ze heeft dan ook heel wat streken, maar daarbij komt dat ze behoorlijk koppig is en eigenlijk alleen haar best doet als ze er zelf zin in heeft. Natuurlijk heeft ze soms haar dag niet, maar dat kan natuurlijk niet TE vaak. Ik krijg op stal 1x per week privéles, en dat gebeurt heel goed, maar ik merk dat ik hierdoor de rijtechnische klik met mijn paard niet verbeter, waardoor ze alleen maar koppiger blijft. hierdoor gaan we niet vooruit, maar ook niet achteruit. daarom zoek ik iemand die mij en mijn paard kan helpen onze rijtechnische klik te verbeteren, om een rustige maar consequente manier.

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:45

En mijn Paard is een bijter. Hij houdt niet op met bijten en happen en dat soort dingen. Wil niet stil staan bij het poetsen en trapt tijdens het poetsen.
Dat soort kleinigheidjes Lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:25

@kinee, misschien is het voor jou goed om grondwerk te gaan doen met je paard, dat verbetert de band met je paard en vaak gaan dit soort ondeugden dan ook weg.

@spekkiejnfu, kan diegenen waarvan je priveles krijgt je dan niet verder helpen door je paardje te gaan rijden?

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 14:41

@spekkiejnfu, kan diegenen waarvan je priveles krijgt je dan niet verder helpen door je paardje te gaan rijden?[/quote]

nou.. ze is vrij fors.. en mijn pony is maar 1.56.. dus dat vind ik niet zo'n goed idee Knipoog

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:29

om welk paard uit je profiel gaat het? die vos kan best een forse ruiter dragen hoor maar je daar maar niet druk om Lachen Zolang de ruiter goed kan rijden is dat helemaal niet erg.

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 01:46

Het is dan wel niet echt in de buurt maar je zou eens kunnen kijken voor een clinic of en trainingsweek bij ons... Heel intensief met je eigen en met andere paarden werken zodat je ook ziet wat er nou precies met jezelf gebeurt.
In ieder geval veel succes

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:50

misschien toch tijdens je les proberen die 'klik' meer op te gaan zoeken? Ik probeer daar zelf in mijn lessen ook veel aan te werken (ook al blijft t bij sommige paard/ruiter cobinaties lastig) het mooiste is natuurlijk als jullie het samen op kunnen lossen Knipoog

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:51

@Kinee_ : hoe oud is het paard en hoe lang heb je hem/haar? Doet ie dit al vanaf het begin dat je hem/haar hebt??

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:48