Nu is mijn vraag, welke zijn aan te raden en aan wat voor kosten moet ik denken? Het liefst omgeving brabant/limburg, zodat een bezoekje makkelijk is, hoeft niet perse.
Het betreft hier overigens een appaloosa-hengst die een grote d-pony zal worden. Aangezien de fokkerij hierin niet groot is en het dus zeker niet winstgevend zal zijn, is het voor mij belangrijk om nu al een balans op te maken. Ook omdat er thans een kleine bemerking op zit (ietwat steil achterbeen, kan er uit groeien, hoeft niet) moet het qua kosten rendabel zijn.
Helaas zijn er maar 2 adressen specifiek voor appaloosa's, bij eentje zal ik hem nooit brengen, de andere zit wel in mijn gedachten. Alleen, met maar 2 goedgekeurde hengsten thans in deze maat (waarvan eentje in hun eigendom is) en de wetenschap hebbende al dat ze volgend jaar er ook eentje hebben, vrees ik dat de mijne niet de hoogste prioriteit zal hebben. Vandaar dat ik elders wil kijken. Ik weet dat er grote maat hengsten door bijvoorbeeld de Nieuwe Heuvel zijn klaargemaakt, dus ik wil ook verder kijken.