[bruikleen] Gezelschapspaard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

[bruikleen] Gezelschapspaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 18:27

In bruikleen aangeboden, mijn lieve KWPN'er die herstellende is van een peesblessure.

Tot mijn grote spijt valt het niet mee om in mijn omgeving een mooi plekje (met weiland) voor mijn liefste Lagune te vinden, het gaat me dan ook echt aan het hart dat ik nu naar alle waarschijnlijkheid niet zelf voor hem kan zorgen tijdens zijn herstel. Omdat het voor hem juist goed zou zijn om lekker op de wei tot rust te komen, wil ik hem bij deze aanbieden als gezelschapspaard... Al acht ik de kans op succes bijzonder klein. Niet geschoten is altijd mis, nietwaar? Knipoog

Lagune is gewend om tussen allerlei paarden te staan, en is heel sociaal. Klein veulen-grut vindt hij maar wat leuk, en hij zou het dan ook verre van erg vinden om alle moeders en tantes te helpen bij de opvoeding, of om zo nu en dan eens een middagje op te passen.
Hij is erg rustig op stal en braaf in de wei. Gewend om uit de sloot te drinken, makkelijk te benaderen en helemaal dol op knuffels! Lief met kinderen en hij laat zich graag poetsen en vertroetelen. Tevens is Lagune koel in het hoofd, en valt er met hem prima aan de hand te stappen.

Lagune is een echte vreetbeer maar is een sober leventje gewend: Wat plakken hooi per dag, en wat brok volstaat prima. Uiteraard is een appeltje ook nooit weg!
'Goentje' is 1,68 hoog, fors gebouwd, 13 jaren jong, maar makkelijk te hanteren.

Sinds oktober stappen we samen elke dag trouw onze rondjes aan de hand of in de stapmolen, maar voor Lagune zou het gewoon beter zijn wanneer hij de komende 9 maanden lekker op de wei/groot paddock kan lopen, mede omdat dit bevoordelijk is voor zijn herstel. Het is dus absoluut niet de bedoeling dat er op Lagune gereden wordt!

Bent u op zoek naar een schat van een dier om uw paard(en) gezelschap te houden? Neemt u dan astublieft contact met mij op, want dan is de kans groot dat wij elkaar kunnen helpen.

Uiteraard blijven wormenkuren, entingen, hoefsmid, veearts en verzekering voor mijn rekening! Tevens is er een mogelijkheid Lagune (op een later tijdstip) van mij over te kopen, zodra meneer weer aan de slag mag als rijpaard. Ook sta ik er eventueel voor open om tijdelijk van paarden te ruilen; Bijvoorbeeld als u vanwege zwangerschap/ziekte niet in staat bent uw eigen paard op conditie te houden, maar een (dagelijkse) bezigheid met deze dieren toch voor geen goud wilt missen. Hierover meer informatie via email/PM. Lachen

Email: kelz.dekreij@gmail.com

Sim

Re: [bruikleen] Gezelschapspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:54

-> EA Diensten

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:43

Ik ga je even een pb sturen! Lachen

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 00:14