Mini graafmachine met machinist Omgooien Paddock omg Zwolle

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shabbay

Mini graafmachine met machinist Omgooien Paddock omg Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 20:18

Hallo

Dit voorjaar willen we onze paddock om laten gooien (en misschien voordelig omtoveren tot rijbak). Het is de afgelopen jaren zo vastgelopen door de paarden waardoor er in natte tijden (de hele winter dus) erg veel modder is. We zitten op zandgrond. En de oerlaag zit diep (is mij verteld ik weet zelf niet eens wat het is).

Het gaat dus om werkzaamheden die in het voorjaar/zomer plaats moeten vinden, omdat het het nu gewoon weg onbegaanbaar is.

Wat is zoek is dus een
Mini graafmachine met machinist - We wonen aan de rand van Zwolle (Berkum)

Ben jij zo'n iemand weet je zo'n iemand? Laat me het weten.

Faelivrin

Re: Mini graafmachine met machinist Omgooien Paddock omg Zwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:55

Mijn vader is eigenrijder en kent veel van die kleine bedrijfjes met kranen.
Misschien dat hij iemand weet, ik zal vrijdag avond voor je vragen, dan is hij weer thuis. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:56

Ik weet natuurlijk niet hoe groot en hoe diep het moet.
Maar heb je zeker genoeg aan een mini?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:58

Onze buurman heeft zo'n ding, komt overal en nergens. Hij vervoert het ding op een vrachtwagentje.
Op 20 minuten rijden vanaf Berkum, (Nieuwleusen/Balkbrug) bij interesse stuur maar een PM voor z'n nummer.
Andere buurman heeft een normale grote mobiele kraan, Atlas 1304.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 13:48

ok bedankt voor de tips! Tot op heden weet ik nog niet precies hoe groot en diep. Maar niet groter dan 20x40 diepte heb ik zelf geen idee van hoe ver het nodig is om de witte zandlaag te bereiken.

Een grote kraan is denk ik wel erg groot. Ik weet niet zeker of het te bereiken is. Er kan wel een grote trekker komen.

@tienus63
Ik pb je er binnenkort over. Eerst even met mijn vader overleggen of hij meer weet van afmetingen en dieptes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:04

Wij hebben hier namelijk een stuk van 20 x 60 door een grote machine zo'n 75 cm diep om laten zetten.
En die is daar al 9 uur mee bezig geweest.
Vandaar dus de vraag

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:09

Onze bak is gekeerd tot ongeveer 1,5 meter diepte, maar wij zitten hier op zandgrond. (tenO/NO van het Staphorster bos)
Het keren is gebeurd met een normale grote, mobiele kraan.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 12:14

mm Een kraan van het normale formaat is denk ik dan wel geschikter om alles sneller te laten verlopen. Heeft iemand een idee van de kosten? Het ligt natuurlijk veel aan formaat, diepte en tijd maar om een idee te krijgen.

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:49

Mijn zwager heeft zo'n gewone Atlas kraan en doet regelmatig dit soort dingen, dus ik weet een beetje hoe dat gaat (hij zit niet bij jou in de buurt, dus dit is alleen ter info).

Omzetten betekent dat je eerst de gewone grondbovenlaag opzij zet en dan het witte zand omhoog haalt. Dan de oude bovenlaag in het gat en het witte zand erover heen. Dat kan niet met een minikraan. Dat moet met een gewone kraan. Hoeveel uur dat kost, hangt af van de grootte van je bak en de laagdiepte van het witte zand. Reken op een uurtarief van circa 50 Euro. En het kost zeker een dag, misschien wel twee. In principe kan elke loonwerker dit, maar een beetje ervaring ermee is wel fijn. Vraag daar naar en vraag vooraf een offerte met het aantal uren (en afspreken hoeveel dat er max. zullen zijn). Ook direct draineren is een goede optie (de boel ligt toch al open), maar dat maakt het natuurlijk wel duurder (meer uren graven, want moet wel goed en natuurlijk de drainageslangen zelf). Succes ermee!

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 13:30

Bedankt voor de informatie, daar heb ik wat aan. Ik ga eens kijken hoever ik me vader mee kan nemen in draineren maar ik denk niet dat op dit moment er genoeg budget is. De stal moet namelijk ook vervangen worden. Groot bouwproject dus.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 15:43

Onze buurman met de grote kraan is zeer ervaren in het aanleggen van paardenbakken.
Als hij het doet is de bak ook meteen, zo uit de losse pols, waterpas.
Wij hebben de bak niet gedraineerd omdat we op zandgrond zitten.
Nu staan er wel plassen in, maar meestal is hij droog, in de zomer moeten wij altijd sproeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 15:46

Dat hebben wij ook zo Ja

Nu staan er idd een paar plassen, die nu zelfs al weer de helft kleiner zijn dan gisteren.

Ook geen drainage, maar wel het geluk dat we redelijk hoog zitten en op zandgrond

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 23:56

Wij zitten hier gelukkig wel op zandgrond. Overlegd over het draineren maar zit er niet in omdat een gedeelte van het land onder pacht is. Het laten omkeren is geen probleem maar er buizen in aanleggen niet. Ook loopt het aan 1 zijde gedeeltelijk iets af, daar staan namelijk nu de plassen. Over de lange zijde zitten we er aan te denken om een geul/slootje te maken die overdekt is met van die betonnen duikers (zie daar maar eens aan te komen). Dan kan het water toch misschien iets beter weg en kun je wel gewoon overheen. Er liep op diezelfde plek namelijk eerst een klein slootje (ja dat verklaard mede waarom het zo nat is) die we nooit dicht hadden moeten gooien maar direct overdekken.

Het is ophogen van de grond zitten we ook nog aan te denken. MIsschien van dat woudzand?

Tienus is houd je buurman zeker in gedachten! Ik weet alleen nog niet wanneer mijn vader er tijd voor heeft en wat hij eerst wil gaan doen. Of stal of bodem. Ligt ook een beetje aan het weer.