Opfok, ook voor koudbloeden, Overijssel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Opfok, ook voor koudbloeden, Overijssel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 22:27

Mijn vader wil graag een veulen, en zoekt een paard dat bij hem past. Kort samengevat wil 'ie een koudbloed, welk ras is nog niet geheel duidelijk en het plan staat nog in de kinderschoenen. Wel een paard, geen Haf/Fjord/Tinker, dus wordt een flinke knaap.
Ik dacht alleen dat het moeilijker zou zijn om voor een echte koudbloed een plekje te vinden in de opfok.
Wie kan me daar wat meer over vertellen?

TeeGee

Re: Opfok, ook voor koudbloeden, Overijssel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 00:50

Ik denk dat het bij de meeste opfokstallen niet echt uitmaakt. Misschien dat het veulen dan eerder in een oudere groep komt ivm met grootte maar ik kan me niet voorstellen dat ze hier moeilijk over gaan doen.

Rox04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:58

Wij hebben ook een kleinschalig opfokbedrijf. Bij ons zijn ook alle rassen welkom en dus ook koudbloeden, waarom niet? Dit zijn toch ook paarden.
Ik denk dat ze op weinig opfokbedrijven daar moeilijk om gaan doen.
Ze zijn dan misschien wel iets groter en stevig dan de warmbloedpaarden maar als ze niet dominanter zijn dan de rest dan maakt het helemaal niks uit.

Succes ermee!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:02

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:05

Ik sluit me volmondig aan bij de tip van Ezumii; fantastisch opfokbedrijf!

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:51

Ezumii schreef:
http://www.staldeborgelink.nl/

Heeft onze hengst ook gestaan, staan ze echt géweldig, en ze nemen alles aan hoor Haha!

Daar werk ik Haha!

Welke hengst was van jou? en sonja welke van jou?

Edit: Natuurlijk nog ff reclame maken! Inderdaad een erg goed opfokbedrijf!! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 09:56

Ik heb er geen paard (gehad) Obsession, maar kwam er laatst een soort van per ongeluk aanwaaien. Uitgebreide rondleiding en babbel gehad van de eigenaar. Schitterend bedrijf, en zo mooi doordacht alles. Paardjes stonden er ook uitstekend bij. Bij veel opfokbedrijven zie je ze in schrale conditie of juist met dikke wormbuiken en/of slecht op de hoefjes. En hier was het gewoon allemaal tiptop in orde Tong uitsteken Heerlijk om te zien!

Hij (de eigenaar) vertelde over een meisje dat daar werkte en reed ja, ben jij dat dan Obsession? Grappig! Ik was tijdens zijn verhaal al jaloers op je! Knipoog

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:04

Zachorakis was van ons, een schimmelhengst (nog helemaal zwart) stond bij de oudste groep geloof ik. Helemaal achterin elke keer Clown. We hebben hem 2 maand terug opgehaald.

En het bedrijf is inderdaad prachtig Ja, open dag ben ik er ook nog geweest, allemaal keurig!

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:44

Sonja schreef:
Ik heb er geen paard (gehad) Obsession, maar kwam er laatst een soort van per ongeluk aanwaaien. Uitgebreide rondleiding en babbel gehad van de eigenaar. Schitterend bedrijf, en zo mooi doordacht alles. Paardjes stonden er ook uitstekend bij. Bij veel opfokbedrijven zie je ze in schrale conditie of juist met dikke wormbuiken en/of slecht op de hoefjes. En hier was het gewoon allemaal tiptop in orde Tong uitsteken Heerlijk om te zien!

Hij (de eigenaar) vertelde over een meisje dat daar werkte en reed ja, ben jij dat dan Obsession? Grappig! Ik was tijdens zijn verhaal al jaloers op je! Knipoog

Ja dat ben ik inderdaad...
heb tijdens de open dag een kur op muziek gereden, was echt zooo gaaf!

We laten de jonge paarden die in de opfok staan altijd reglematig bekappen en we ontwormen ze ook heel vaak. Ze krijgen ook echt supergoed voer he, scheelt wel hoor, en mooie frisse ruime stallen, uitloop naar paddocks....

Zo genoeg reclame nu haha!