Hi allemaal,
Ik heb een vraagje : ik zoek een hele goede western manege of iemand die western rijles op een eigen paard geeft in de regio waasland – antwerpen (we wonen in Zwijndrecht).
Mijn vriend wil nl niet zoals ik engels rijden (vooroordeel: saaie oefeningen, alleen rondjes in de bak draaien) noch in een spannende rijbroek en helm en laarzen kruipen (vooroordeel: dan zie ik er idioot uit).
Tot mijn grote vreugde (want dacht dat vriendje dan wel nooit in het zadel zou kruipen) zei hij verleden week bij een westernzadel in de ruitershop: “Western lijkt me wel wat, de outfit is niet zo belachelijk en het ziet er wel makkelijk zitten uit. Kan je misschien regelen voor mijn verjaardag…”
Nou de 23ste is ie jarig, maar ik ken dus niks van western. Ik rijd zelf op een privéstal waar western net zo bekend is als de planeet Mars. Mijn eigen pony is ook sowieso te klein voor hem.
Ik zoek dus een goede westernmanege of gediplomeerd iemand die westernles geeft op een eigen paard.
Ik wil graag voor mijn vriend goede begeleiding vanaf het begin, bij mensen die weten wat ze vertellen en paardvriendelijk werken. Ik wil echt het beste voor hem, ik worstel al zelf met de gevolgen van rijden op een rondjes-sjokken-manege!
Wie heeft er goede ervaringen met iemand uit de streek waasland – antwerpen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!