GZ : western leren rijden in regio waasland - antwerpen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

GZ : western leren rijden in regio waasland - antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 15:08

Hi allemaal,

Ik heb een vraagje : ik zoek een hele goede western manege of iemand die western rijles op een eigen paard geeft in de regio waasland – antwerpen (we wonen in Zwijndrecht).
Mijn vriend wil nl niet zoals ik engels rijden (vooroordeel: saaie oefeningen, alleen rondjes in de bak draaien) noch in een spannende rijbroek en helm en laarzen kruipen (vooroordeel: dan zie ik er idioot uit).
Tot mijn grote vreugde (want dacht dat vriendje dan wel nooit in het zadel zou kruipen) zei hij verleden week bij een westernzadel in de ruitershop: “Western lijkt me wel wat, de outfit is niet zo belachelijk en het ziet er wel makkelijk zitten uit. Kan je misschien regelen voor mijn verjaardag…”

Nou de 23ste is ie jarig, maar ik ken dus niks van western. Ik rijd zelf op een privéstal waar western net zo bekend is als de planeet Mars. Mijn eigen pony is ook sowieso te klein voor hem.

Ik zoek dus een goede westernmanege of gediplomeerd iemand die westernles geeft op een eigen paard.
Ik wil graag voor mijn vriend goede begeleiding vanaf het begin, bij mensen die weten wat ze vertellen en paardvriendelijk werken. Ik wil echt het beste voor hem, ik worstel al zelf met de gevolgen van rijden op een rondjes-sjokken-manege!
Wie heeft er goede ervaringen met iemand uit de streek waasland – antwerpen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

cissy

Re: GZ : western leren rijden in regio waasland - antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:40

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:45

Hoi,

voor zover ik weet zijn er in onze omgeving (ben van beveren, paarden staan in zwijndrecht) maar drie manege's die paarden verhuren: manege impens, de winning en de alberdienst op linkeroever (eerste twee zijn in melsele).

Van de laatste weet ik niet of ze daar western rijden, maar ze verhuren wel paarden. RC de winning verhuurt ook paarden en er wordt western gereden door een lesgeefster. Op manege impens moet je niet komen. Krotpaarden en slechte lesgevers zonder brevet...

Veel succes!

ps: ff offtopic: ken jij soms kaat van gentle? Die staat ook op de singelhoeve en staat met haar paarden op de wei naast de mijne, samen met tamare van Argentino. Inge Wauters heeft hier ook een tijdje gestaan met Andorra Du Ri'Dasse.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 19:51

hahahaha! Ik heb net met Kaat op de tram gezeten!
Ja, die ken ik echt super goed! Kaat is diegene die ervoor gezorgd heeft dat ik na een zwaar accident op de Winning op de Singelhoeve kwam. En nu heb ik zelfs mijn eigen pony daar gekocht. Zonder Kaat had ik waarschijnlijk niet eens geweten dat de Singelhoeve bestond!!!

Impens is een ramp, Winning ook (daar ben ik zelf half verongelukt en ik zet er geen teen meer binnen) en Albertdienst is volgens mij slechts van de drie (kopen slachtpaarden op, lopen kreupel in de lessen, nooit weidegang, paarden staan aangebonden in stands, onregelmatig of niet voeren enz)
Maar ik heb ondertussen de oplossing: Kaat en Machteld gaan mijnen hubbie inwijden, desnoods op een boerenknollie van de maarten

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 16:23

Haha Haha! Onze maarten Tong uitsteken

Machteld zie ik ook regelmatig op de wei, iets minder nu phedra er niet staat, maar toch Haha!

Albertdienst heeft idd geen mooie paarden en staan in stands maar ben er maar één keer geweest dus weet niet hoe het er daar aan toe gaat Schijnheilig

Veel succes als je voor Maarten z'n boerenknollies kiest Haha! echt supere beestjes Tong uitsteken

Veel plezier alvast Haha!

ps: wist niet dat Kaatje iets van western kent? Tong uitsteken

Kaat heeft mij in het begin volledig ingewijd toen ik op die wei kwam staan, ben haar nog steeds dankbaar voor al haar hulp Haha!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 20:02

tja, het wordt dus gewoon engelse stijl wegens gebrek aan goede les opties in western hier in de buurt
bovendien, de basis van zitten, sturen en beetje inzicht in paardenpsychologie is volgens mij overal van toepassing.
dit weekend heeft mijn vriend trouwens voor het eerst rondgehobbeld aan de longe op mijn knollie, ging best lekker
als ie op Gentle moet zal ie wel anders piepen, die loopt meestal goed door aan de longe

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:24

Kijk eens even op www.westernriding.be
Weet niet of het bij jou in de buurt is, maar ze geven goede westernlessen daar!