Wie geeft mijn pony een kans?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sammetje_

Wie geeft mijn pony een kans?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 21:40

Aangezien ik per 1 September ga studeren in Utrecht moet ik weg uit Doetinchem. Ik ga daar op kamers en zal in de weekenden nog wel eens thuis zijn. Nu heb ik hier in Doetinchem een pony staan en die zou ik eigenlijk heel graag meenemen. Het gaat om een 18-jarige merrie die artrose en botvergroeiing heeft. Rijden is dus helaas niet meer mogelijk. Enkel stukjes stappen. Nu heb ik de mogelijkheid om mijn pony hier te laten staan, maar dit doe ik liever niet i.v.m de staleigenaar én (de belangrijkste reden) dat ik haar hoogstens in het weekend zie. Dus nu vraag ik me af of iemand in/rond Utrecht een plaatsje zou hebben waar ze gewoon kan staan als gezelschapsmaatje. Ze is heel vriendelijk naar andere pony's, dol op kinderen en ze doet geen vlieg kwaad. Verkopen is voor mij eigenlijk geen optie (en wil haar niet kwijt) en anders zou inslapen een van de weinige opties zijn. En dit verdient ze niet, omdat ze verder erg gelukkig is. Kinderen kunnen er ook best even op zitten etc. Ze heeft momenteel wel een schuilstal dus dit zou wel prettig zijn. Ik wil haar niet op een manege plaatsen omdat de prijzen relatief hoog zijn. En ik er niet meer op kan rijden... Wie o wie zou eventueel een plekje hebben voor haar? Zodat ik haar gewoon genoeg kan blijven zien? Voor foto's, zie mijn profiel... het gaat om de pony Ferie Lachen

Sammetje_

Re: Wie geeft mijn pony een kans?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 16:34

Niemand? Ook geen kennissen die het eventueel zouden willen? Scheve mond

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 10:41

Tja Utrecht is natuurlijk niet echt een groen gebied waar je boeren verwacht Knipoog Dus het word heel lastig denk ik, vooral gezien de prijzen die ze in die omgeving vragen om een paard te stallen...

Maar veel succes in elk geval!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 02:11

Ik hoorde pas van een vriendin over een stalling bij de Uithof (in Utrecht) in de buurt voor 100 euro p/m. Ik heb de details verder niet opgevraagd - omdat ik mijn pony voorlopig in Zeeland houd - , maar misschien kun je proberen zoiets te vinden? Dat is op zich nog wel te betalen, gok ik zo?

Of anders misschien een lieve verzorgster voor haar zoeken in Doetinchem?

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:29

sta zelf op een pensionstalling in IJsselstein waar de paarden elke dag buiten komen. Kost alleen wel 180 p/m. Als je meer info wilt stuur maar een pb

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:41

Helaas, bij mij is het een beetje ver; Oss. Hopelijk voor je dat je iets vind nog. Lachen Gun t je paardje zeker.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 20:48

Iedereen heel erg bedankt Ja

@ nimue; bedankt! zal nog eens kijken Haha!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:52

ik kan je niet helpen aan plek, ik weet wel iets voor 10 euro in de week op het land, maar is ver bij je vandaan.
maar ik denk dat het best te vinden moet zijn, dat ze bij iemand bij de pony's op het land kan lopen, tegen weidehuur, gewoon stug door zoeken, en veel rondvragen, ik denk dat je het meeste berijkt als je gewoon de boer op gaat, bij mensen met paarden aanbellen, vragen of de pony bij hun kan staan, zo niet of ze misschien andere mensen kennen in de regio..
op die manier.
heel veel succes ermee!

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 22:50

Marigold schreef:
ik kan je niet helpen aan plek, ik weet wel iets voor 10 euro in de week op het land, maar is ver bij je vandaan.
maar ik denk dat het best te vinden moet zijn, dat ze bij iemand bij de pony's op het land kan lopen, tegen weidehuur, gewoon stug door zoeken, en veel rondvragen, ik denk dat je het meeste berijkt als je gewoon de boer op gaat, bij mensen met paarden aanbellen, vragen of de pony bij hun kan staan, zo niet of ze misschien andere mensen kennen in de regio..
op die manier.
heel veel succes ermee!

Ja, dat klopt ook Lachen . Ik ga binnenkort nog langs Utrecht maar het is soms wat lastig omdat ik er best een endje vandaan woon, dus moet er dan echt tijd voor uit trekken. Ennnn ik ben er niet echt wegwijs Bloos daarom was ik benieuwd of iemand wat had. Maar heel erg bedankt voor de tip Ja