Ik zoek...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

iefke

Ik zoek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 13:44

Mensen die heel goed zijn in het opstellen van een brief die onze jongeren kan helpen aan een nóg mooiere vakantie.

We gaan naar deze camping met 8 jongeren met een verstandelijke beperking en 4 vrijwilligers. We hebben nu 30 euro p.p.p.d. te besteden, waar dus ook het eten en alles bij zit.
Voor excursies ben je meestal al meer kwijt dan die 30 euro.

Nu willen we zoeken naar sponsoren (vrijwillige bijdrage is altijd welkom Lachen ) om er een top vakantie van te maken...

Dus... wie vindt dit een uitdaging?
Alvast bedankt!

Afbeelding

Kristie

Re: Ik zoek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:17

Heb je niet al een opzetje gemaakt? Dan kunnen bokkers het misschien aanpassen, en wat tips geven Lachen.
Of bestaan hier geen voorbeeld brieven van?

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 15:35

Hebben jullie al gedacht aan een bijdrage vanuit de gemeente (sociale dienst)? Na even zoeken heb ik het volgende gevonden:
http://www.schoenhoorn.nl/index02.htm Ga dan naar: ISD Info en vervolgens naar: Categoriale Bijzondere Bijstand. Hier staat een stukje geschreven over de Categoriale bijzondere bijstand voor gehandicapten en chronisch zieken. Het kan zelfs met terugwerkende kracht va 2004 aangevraagd worden. Mochten niet alle vakantiegangers uit deze ISD regio komen, bijna iedere gemeentelijke sociale dienst heeft wel een (soortgelijke) regeling.

Wellicht kan op deze manier p.p. nog een extra bijdrage verworven worden. Als je een voorzetje voor een brief hebt, of aangeeft wat je zo ongeveer er in wilt hebben, wil ik wel een poging ondernemen om een brief te schrijven voor je

*edit* beschrijving website, link werkte niet

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 15:40

[LZP] > [EA-Diensten]

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 15:48

Dank voor het zoeken, alleen komen de jongeren uit Eindhoven en omgeving. Maar het is wel een heel goed idee Ja

Het zijn 8 jongeren die deelnemen aan www.dse.nl/~bigbleek

Wat meer informatie en wat er eventueel in de brief kan:

Uit de soos (zie link hierboven) is het idee ontstaan om op vakantie te gaan met een aantal jongeren.
We gaan nu voor het 5e jaar met veel plezier op vakantie met deze groep. Er zijn wat jongeren bijgekomen en afgevallen. We zijn begonnen zo'n 200 kilometer over de grens, maar naarmate de jongeren ouder worden willen ze meer. We zijn altijd in Frankrijk geweest en hebben altijd zelf gereden met 2 busjes, de laatste keer naar St. Hilaire de Riez, zo'n 700 kilometer.

Nu wilden de jongeren vliegen, en het liefste niet meer naar Frankrijk. Ouders betalen ook onze reis, waardoor het dit jaar een wat duurdere vakantie wordt en we dus niet zo veel geld overhouden om daar te besteden.
Wat wel heel gaaf is, is dat we naar Spanje gaan en dat alle jongeren nú al bezig zijn met de voorbereidingen!

Ik zit met koorts te typen en kan dus niet zo heel helder nadenken, vandaar ook mijn vraag om hulp omdat we de brief het liefste zo spoedig mogelijk willen gaan sturen naar verschillende instanties.

Dank!

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:01

Hoi,

Ik heb je een pb gestuurd. Overigens denk ik dat de gemeente eindhoven ook wel een soortgelijke regeling heeft. Deze regelingen zijn er wel alleen voor 18+ 'rs, anders moeten de ouders het aanvragen. Andere voorwaarde is vaak dat je een minimaal inkomen hebt. Maar deze voorwaarden worden allemaal per gemeente vastgesteld. Dus wie weet kan die nog wel eens oplossing bieden. Ik zou in ieder geval de gemeente ook wel aanschrijven voor sponsoring, en andere bonden/stichtingen welke zich inzetten voor gehandicapten. Ben benieuwd of je succes gaat hebben! Mijn zegen heb je in ieder geval Knipoog