[GZ] Stalling + weidegang in omg. Rotterdam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

[GZ] Stalling + weidegang in omg. Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 19:15

Hallo allemaal,

Ik ben voor mijn 13 jarige KWPN ruin op zoek naar een nieuw stalletje in de omgeving van Rotterdam, dit omdat ik medio 2007 zelf ook deze kant op ga verhuizen, en omdat mijn huidige stal dan niet langer aan te reizen is...

Wij zijn opzoek naar (ongeveer) het volgende:
- Een ruime box/goede schuilstal
- Dagelijkse weidegang, of een paddock
- Buiten- en/of- binnenbak
- Bij voorkeur goede uitrijmogelijkheden
- Volpension; Voederen, mesten, eventueel buitenzetten
- De beschikking over voldoende hooi, stro en brok
- Bij voorkeur ruimte om mijn trailer te stallen (tegen betaling)
- Goed bereikbaar
- Extra faciliteiten zijn uiteraard altijd welkom

Ik ben zelf een enthousiaste meid van bijna 18 jaar, waarbij liefde voor dieren (en mensen) centraal staat in haar leven. Ik ben erg zorgvuldig en netjes, en aan mij zul je dan ook een rustig maar gezellig stalgenootje hebben. Momenteel staat mijn paard met een blessure maar normaliter rijd ik dressuur, maak ik een sprongetje of ga ik samen met mijn paard op pad voor een bosrit.
Mijn honden laat ik thuis, enkel mijn moeder (die eveneens erg gek op de paarden is) of mijn vriend gaat wel eens mee naar stal.
Het bijrijden/verzorgen van anderen paarden/dieren is geen enkel probleem. Lachen

Weet je toevallig iets? Dan hoor ik het ontzettend graag per PM, email of telefoon! Gelieve hierbij ook de prijzen te vermelden. Mijn emailadres is: kelz.dekreij@gmail.com

Met vriendelijke groet,

Kelly & Lagune.

Pinda_Dipje

Re: [GZ] Stalling + weidegang in omg. Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 19:21

Gelieve dit topic even te verplaatsen, ik zie zojuist dat het elders had moeten staan.

Alvast bedankt. Lachen

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:58

in welke omgeving van rotterdam zoek je en hoe groot is je paardje.

_maartje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:05

kijk eventueel even op deze site.
mijn zus staat op de manege ( woont in schiedam ) en het bevalt haar zeer goed.

www.manegedeprinsenstad.nl

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 20:31

Lagune is een ruin van 1,67 maar met een vrij forse bouw.

Nieuwerkerk aan den ijssel, Capelle aan den ijssel, Moordrecht, Gouda, Schiedam, Schipluiden, Rotterdam... Het maakt in principe niet zo uit waar de stal is, zolang het maar goed bereikbaar is, omdat ik vanaf volgend jaar afhankelijk ben van eigen vervoer en geen moeder meer heb die telkens zo lief is om me naar stal te brengen met de auto. Ik kom zelf waarschijnlijk in Spangen te wonen (we zijn nog bezig met de financiering van het huis) tegen schiedam aan, dus die kant op zou praktisch zijn. Maargoed de afstand valt altijd na een eventueel aanbod nog te bezien; Ik heb liever een goede stal die aan onze wensen voldoet, dan een stal waar we maar 'genoegen' mee nemen... puur omdat hij dichterbij ligt en misschien net iets makkelijker te bereiken is. Als jullie begrijpen wat ik bedoel... Knipoog

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 21:23

Verplaatst naar EA Diensten

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:13

jammer dan gaat het over bij ons op stal zijn alleen nog ponyboxen vrij

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:18

Stal 't einde in schiedam; Stal Palaxini aan de Hofweg, stal Neeleman aan de Hofweg, dit is allemaal rotterdam west of schiedam. Stal Hoogerbrugge aan de andere kant van de rijksweg a13 tegenover prinsenstad

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 10:20

spangen....ik hoop dat je weet wat je doet...heb jaren in rotterdam gewerkt en gestudeerd.

Hadden een anti-kraakwoning in spangen......geen goede verhalen

sorry is off-topic maar ik wilde het toch even kwijt

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 17:13

Dat krijg ik van veel mensen te horen, echter zijn de vernieuwingen in Spangen groot. De buurt is een stuk rustiger dan enkele jaren geleden en er loopt heel wat blauw over straat. Ik voel me er niet onprettig, ook s'avonds niet. Maargoed het scheelt misschien ook dat ik heel wat gewend ben, vriendlief binnen 5 minuten bij me kan zijn als het moet.. En ik in de avonden eventueel over straat kan met mijn 3 grote honden als het moet.
Het is goedkoop, dichtbij het centrum en uiteraard heb je veel voor weinig met een reden. In tegenstelling tot Rotterdam Zuid vind ik Spangen een prikkie, ook qua mentaliteit... Je vind er voornamelijk veel mensen uit de Turkse gemeenschap en die zijn niet onaardig naar mijn idee, de Antillianen zorgen bij ons op de Coolhaven voor veel grotere problemen. Maargoed, dat terzijde en geheel off-topic.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:23

Pinda-Dipje ik geef je helemaal gelijk, toen wij 7 jaar geleden in het OUde Noorden gingen wonen, kregen we hetzelfde verhaal te horen en we voelen ons er nog steeds niet onveilig! Heel veel zit tussen je eigen oren, zal maar zeggen. Ben benieuwd waar je uiteindelijk met je paard terecht gaat komen

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 17:33

Bedankt voor jullie reacties trouwens, het valt nog vies tegen om aan een enigsinds betaalbare box te komen helaas.

@ Pantarhei: Is ook helemaal waar. Als ik zie hoe ik jaren geleden door de stad banjerde met (hoe fout misschien ook) een blik "Oh god, een buitenlander" en snel mijn tas weer beet greep... En hoe ik nu zelfs menig buitenlandse buurtbewoner over de vloer laat komen, vele daklozen ken of een bezoekje breng aan de nachtopvang van het Leger des heils zonder blikken of blozen... Och. Het is een kwestie van gewenning denk ik. Zeker de generatie van mijn moeder waarschuwt veel, en mede-studenten zijn veelal in total shock zodra je heel blij en tevree vertelt over het nieuwe huisje dat je samen met je vriend hebt gekocht "Jezus, ben je gek? Straks wordt je verkracht ofzo :|".
Alles bij elkaar ben ik vaker lastig gevallen in mijn thuishaven Nieuwerkerk aan den ijssel, dan in heel Rotterdam bij elkaar. En als ik dan werd lastig gevallen was het toch steeds een blank-lonsdale figuur met een te grote mond. Ik ben in al die jaren nog geen kwade boesneger tegen gekomen, waar ik schijnbaar zo bevreest van moet zijn. Clown

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 09:21

Heb zelf jaren in Spangen gewoond en het was in 1 woord geweldig... nooit problemen met de buurt gehad hoor! Woon nu in een dorp, daar vind ik het 100 keer erger (qua irritante jeugd etc.)
Je kan naar de manege dichtbij dierentuin Blijdorp (dichtbij de nieuwe ingang). Ik heb tegenover die nieuwe moskee (aan de kant van het sparte stadion) gewoond, en je fietst er tien minuutjes (misschien nog wel korter) over.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:06

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 09:54

o jeetje duur en ik vind het niet zo goed....kratjes hooi met je eten daar opzetten.

ik sta op www.stalvandenberg.nl

daar betaal je voor een pony 200 en paard 235 euro 6x per dag voer.....

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 17:35

@tita leuke mededeling, maar dat is niet echt in de buurt van rotterdam dus daar heeft ze weinig aan. De prijzen van de krekel zijn zeker gemiddeld bij ons in de omgeving.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:54

nou dan zal ik liever duurder staan want die stal vind ik niks....

goed maneg Zuiderpark in Charlois stond vandaag of gister op marktplaats...hadden nog plek over iets van 120-136 euro met voer en hooi stro

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:34

Kun je het ook onderbouwen?

Kratten hooi wat is daar mis mee? Wij zijn van hooinetten overgestapt op kratten ivm veiligheid. En het krachtvoer zit in afsluitbare bakken. Zie hier werkelijk geen probleem in.

Wij bepalen wat ons paard wanneer krijgt, hoeveel, welk merk, welk supplement etc. Deze mogelijkheid is op vele stallen ver te zoeken. Men voert alle paarden het zelfde voer/merk en je kunt alleen de hoeveelheid bepalen per voerbeurt.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 23:10

tita schreef:
o jeetje duur en ik vind het niet zo goed....kratjes hooi met je eten daar opzetten.

ik sta op www.stalvandenberg.nl

daar betaal je voor een pony 200 en paard 235 euro 6x per dag voer.....

Leuke prijzen, leuke stal, opzich precies wat ik zoek, alleen totaal uit de richting haha.

Stal de Krekel spreekt me ook wel aan, en ik ben nu ook bezig met een kleine pensionstal in Schiedam. Manege Zuiderpark heb ik inderdaad ook gezien, maar dit is absoluut niet wat ik zoek (ivm buitenzetten e.d.)

bedankt voor jullie reacties!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 09:39

Ik geloof dat zuiderpark geen wei heeft, ik ben daar zelf wezen kijken omdat ik vroeger in de Waalhaven werkte....maar er werd mij verteld dat je aantal balen hooi en sto krijg en die moest je achter slot en grendel zetten anders werd het gejat.

Bij ons wordt er gevoerd, je kan eigen voer hebben (stalling goedkoper) maar als je 2 dagen niet komt dan wordt er gewoon gevoerd.
Ik zou het irritant vinden als ik elke dag mijn eten in een krat moet doen.

Stal hoge Devel in Zwijndrecht is dat wat voor je ff googlen dan krijg je de site.
Leuk en redelijke prijzen 2 binnenbaken buitenbak en springwei in de zomer.
En is 13 km van Rotterdam

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:37

Dat duur bij Stal de krekel vind ik wel meevallen voor hier in de randstad gezien de faciliteiten

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 19:57

schop omhoog!