[Gez] Stalling omg. Utrecht met 's winters weide/paddockgang

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Willekes

[Gez] Stalling omg. Utrecht met 's winters weide/paddockgang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 22:17

Hoi,

Ik ben oriënterend op zoek naar een stalling in de omgeving van Utrecht (Zowel Noord, Oost, West en evt Zuid) voor een paard van 1.65. Ik zoek volledige verzorging (voeren, mesten, buiten/binnenzetten) met zomers weidegang en 's winters een aantal uren weide of paddockgang (meer dan 2 uur). Bak is niet heel belangrijk, goede uitrijmogelijkheden en mogelijkheid tot bv longeren (doordeweeks). Box niet direct noodzakelijk, inloopstal of schuilstal is ook prima. Indicatie van de omgeving: bos (Lage Vuursche, Soest, Baarn) of in de polder (omgeving Lopik, Nieuwegein, De Meern, Breukelen, Loosdrecht). Graag wel toezicht op het terrein gewenst. Luxe is niet heel belangrijk, verzorging van paard in kwestie is belangrijkste. Afstand is geen probleem, maar kan niet elke dag naar paard toekomen. Vandaar volledige verzorging gewenst met genoeg bewegingsvrijheid.

Prijs inclusief maximaal 250 euro per maand.

Eventuele tips of advies die mogelijk niet geheel aan deze criteria voldoen zijn ook van harte welkom. PB's, website met informatie of andere informatie ook welkom. OK dan!

Willeke

dierfysio

Re: [Gez] Stalling omg. Utrecht met 's winters weide/paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:21

iets duurder, en iets verder weg: Woudenberg, bij Blackstar Stables (tegenover Henschotermeer, direct grenzend aan 'Den Treek'; landgoed met 80km. ruiterpad.
mooie accomodatie met superzorg voor de paarden. dagelijks buiten, trainingsmolen, longeerbak, 60x20m en 16x40m buitenbak en 20x40m binnenbak, alles verlicht.
ze staan ook met een advertentie op marktplaats.nl (stalling, woudenberg, Trudy Harte).
voor tel.nr. van pensionhoudster mag je me een pm sturen.
ik sta er nu een jaar, en vind het echt prima!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:26

PB Kuiken eens. Zij staat op een hele leuke, kleine stal midden in het bos in Soest. Volgens mij is er nog plek! En past in je budget!

edit: zie dat je volledige verzorging zoekt. Dat is daar niet.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:14

ik weet wel een plekje in groenekan...stal+ zomer en winter weidegang 100 eurie... volledige verzorging is voor jezelf en er is een grote ( niet zo heel goede) buitenbak die je mag gebruiken als je lid bent van de vereniging. bos zit op een kwartiertje stappen ongeveer over een rustige weg.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:11

Kijk eens bij de uivelboerderij De Tolboom in Groenekan, liggt bijna in het bos van de Lage Vuurse.
Voldoet aan al je eisen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 10:30

Belker schreef:
Kijk eens bij de uivelboerderij De Tolboom in Groenekan, liggt bijna in het bos van de Lage Vuurse.
Voldoet aan al je eisen.

ik ben daar vorig jaar wezen kijken... helaas was het toen zo dat de paarden in de winter niet naar buiten mochten, omdat dan het land kapot zou gaan. eerder was dat wel het geval. weet niet of ze dat nu ondertussen weer veranderd hebben

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 10:34

www.pensionstal-kleinheiligenberg.nl in Leusden. Is heel iets duurder maar heb je wel gelijk alles voor elkaar. Accomodatie is super, nu staan ze de hele ochtend of hele middag in een kudde buiten en in de zomer hele dagen op het land. Ligt vlakbij landgoed den Treek.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 10:34

Oei, moeilijke combi; én 's winters buiten én verzorging (met name uitmesten). Bij veel stallen is het hier of of Clown

Is het niet mogelijk dat je iets gaat regelen met een verzorgstertje ofzo? Zat meiden die wel willen komen poetsen, uitmesten en buitenzetten Ja

Bij ons worden ze over het algemeen 's winters in de bak gezet (tenzij het erg regent) en als het hard vriest mogen ze het land op. Maar bij ons is het weer zelf mesten.

Misschien dat ze bij Rhijnauwen plek hebben (ze zit ook op bokt, onder de naam rhijnauwen).

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 10:35

roossie22 schreef:
Belker schreef:
Voldoet aan al je eisen.

ik ben daar vorig jaar wezen kijken... helaas was het toen zo dat de paarden in de winter niet naar buiten mochten, omdat dan het land kapot zou gaan. eerder was dat wel het geval. weet niet of ze dat nu ondertussen weer veranderd hebben

Dat is idd anders. Ze staan nu gewoon enkele uren per dag op het land.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 10:36

Is Mijdrecht te doen voor je?
Swinters een paddock, zomers 24/7 weidegang.
www.luckystable.nl
stallingsgeld is 210