Gezocht: pensionstal in Woerden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charmaine

Gezocht: pensionstal in Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 23:12

Begin volgend jaar ga ik samenwonen in Woerden. Ik ben daarom op zoek naar een goede pensionstal in de buurt van Woerden. Ik ben er al bij een paar wezen kijken, maar ben toch benieuwd of jullie nog suggesties hebben...

Waar ben ik naar op zoek?

1. Er moet weidegang zijn, en dan niet van die kleine kampjes, maar een normaal weiland
2. stalling op stro
3. goed berijdbare buitenbak met verlichting
4. ruime stallen ( 2 bij 3 vind ik te klein )
5. prijs incl voer, stro, kuil onder de 300 euro

Binnenbak vind ik niet zo belangrijk. Als er 1 is, is het mooi, maar is niet noodzakelijk. Ik ben een fanatieke wedstrijdruiter, dus een bak die ook in de winter berijdbaar is, zou wel fijn zijn.

Weet je iets? Laat het me dan weten!

Rivendell

Re: Gezocht: pensionstal in Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 23:21

Ik weet niet of Mijdrecht te doen is voor je? Vlakbij de N201?
Wij hebben hebben ruime stallen, weidegand paddoks etc. Zie http://www.kievitshoeve.nl

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:48

mijn pm heb je al Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:36

VSW --> EA GZ DI.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 00:34

Hoi Melanie,

Tja, als ik mijn vriend moet geloven is Mijdrecht binnendoor bijna net zo ver als mijn stal in Houten. Zijn familie woont in Mijdrecht, dus hij komt er wel geregeld. Kan ik na het paardrijden op bezoek bij mijn schoonmoeder Haha!

Heb wel ff op de site gekeken en ziet er zeker niet verkeerd uit. Ik hou het in gedachte!

Bedankt voor je reactie Knipoog

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 00:39

wat voor iets wil je, want in woerden en omgeving is genoeg. Een echte pensionstal of een manege. Binnenbak, lessen, klein of luxe?
zogezegd, er is genoeg, ook als je even googled of de gouden gids erbij pakt, maar je moet wel weten wat je wil.
in harmelen (vlakbij) kun je bijvoorbeeld in een prachtig nieuw hippisch centrum staan, maar ook bijvoorbeeld op de manege in woerden of in oudewater.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 19:02

Hoi Lejo,

Ik heb een voorkeur voor een wat kleinere pensionstal. Prosman, de stal bij Harmelen die jij bedoelt, vind ik te duur. Die is wel superluxe, maar dat is echt boven mijn budget. Bovendien hebben ze daar kleine weilandjes naast de snelweg, waar elke dag file staat, dus nee, dat is niks voor mij.

Manege Morgenstond ben ik geweest. Paarden stonden er super bij, ook genoeg faciliteiten, alleen...tja, een manege he, dat betekent rekening houden met lessen, veel drukte in de stallen...

Zoals ik boven al schreef, luxe hoeft voor mij echt niet. Belangrijkste is weidegang ( normaal, zodat ze een sprintje kan trekken ), ruime stal op stro en een goed berijdbare bak. Al is het een blubberzooi op het erf, als mijn paard er goed bij staat en ik kan rijden 's avonds, dan is het goed genoeg voor mij.

Ben al bij een paar wezen kijken:
Stal Bouw in Williskop
Manege Morgenstond in Woerden
Nog een stal in Nieuwerbrug ( makkelijk vanuit Molenvliet )
Ben even langs Stal Centaurus gereden in Mastwijk, was niemand...
Jenny Karsemeijer-Bennis

Maar wil toch nog graag wat andere opties bekijken. Kijk en vergelijk Knipoog

Danielle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 22:06

Ik denk dat je meer richting De Meern/ Harmelen moet gaan zoeken. Is goed te bereiken vanuit Woerden ook in de spitsuren. Ik sta bij Stal van Zuijlen in Haarzuilens, helaas staat dit nu vol. Misschien dat er in maart/april weer een plekje vrij komt. Als je wilt kan ik je altijd meer over deze stal vertellen. Het voldoet in ieder geval aan jou eisen.
Misschien kun je is bij een van deze stallen gaan kijken of dat wat voor je is.

Harmelen:
Van de Arend (Reyerskop)
De Appellaan (ook wel Nieuwpoort) http://home.hetnet.nl/~r.nieuwpoort/topbar.htm
Van Ebskamp (Breudijk)
Castellum http://www.manegecastellum.nl/

Kockengen/Portengen:
Stal Brouwer www.stalbrouwer.nl
Van der Panne

De Meern
Maria Hoeve
Van der Gun (Reyerskop, De Meern/Harmelen dus)
Van Eck (is nu eigenlijk Utrecht)

Ik zal nog even denken of ik er nog meer kan verzinnen!

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 23:10

Hey Danielle! Da's een hele lijst, thanks!

De meeste ken ik wel, aangezien ik zelf een aantal jaar in Vleuten heb gewoond en zelfs 7 jaar bij een boer heb gereden ( tegenover de Apellaan, naast Arthur Wolf )in Harmelen.

Van Zuijlen ken ik ook wel, aan het einde van de weg naast het kasteel zeg maar.

De stallen die jij noemt zijn zeker opties, ik probeer alleen nog wat meer stallen in beeld te krijgen die aan de andere kant van Woerden liggen. Die zijn namelijk voor mij met de auto straks wat makkelijker bereikbaar. Dan hoef ik namelijk niet eerst om het centrum van Woerden heen te rijden. Bijvoorbeeld de stal van Zirkoontje in Waarder.

Ben ook gelijk weer wat meer op de hoogte, wist namelijk niet dat Van der Gun inmiddels ook een pensionstal heeft...
Maar bedankt voor je opsomming, zitten er zeker een paar bij waar ik zo 1,2,3 niet aan gedacht had.

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:17

Jenny Karsemeijer-Bennis is mijn tante, daar was je al wezen kijken toch?

Het punt daar is dat het land er wat klein is, maar de mensen daar zijn super. Er wordt met zorg en liefde met je paard omgegaan. De gezondheid van de dieren staat daar helemaal bovenaan en het is er erg rustig. Een super buitenbak en hindernismateriaal, verlicht en ruim. Ik ben er een aantal keer met mijn pony en paard wezen logeren en dat is mij destijds uitstekend bevallen! (maak een beetje reclame, maar het is echt zo) Toen ik een paar dagen niet geweest was wegens ziekte, ging zij hoogzwanger van een tweeling mijn stal staan uitmesten!

Er lopen geen vervelende stalmeisjes rond, die zich met iedereen bemoeien. Lachen

Als je nog wat meer wilt weten kun je me wel een pb sturen, ik heb veel ervaring met stallen in Woerden. (geboren en getogen) Lachen

Groetjes!

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:21

Ik weet niet of je de Meije (andere kant van bodegraven) te ver vind? Daar zit een kleinschalige pensionstal.
www.stal-baroque.nl

Ze hebben genoeg weiland om alle paarden in de zomer dag en nacht buiten te hebben, in een wat grotere kudde (met merries, veulens en een ruin) of in een kleine groep (vaak met 3 paarden).

Misschien is dit wel wat!

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:51

heey
ik weet dat stal brouwer vol staat, want daar ben ik pas nog langs geweest. Al is het wel heel gezellig.
heb je ook wat aan een stal voor je blacklist, das namelijk de stal waar ik nu sta, manege de heer in kamerik. Het lijkt allemaal heel leuk en aardig maar er zijn altijd lessen, de bodem is zwaar prut en dat moet je niet hebben als je echt wedstrijd rijd. En wil je in volpension dan moet je steeds achter zijn broek aanzitten, wordt je niet gemest en je zegt er wat van dan krijg je een stortvloed van scheldwoorden over je heen en dat je het zelf maar moet doen. Gelukkig heb ik nog een kleuter maar volgend jaar is die zeker te weten weg, want heb je het goed voor elkaar dan kan je nooit rijden behalve voor 12 uur overdag.

Rondom morgenstond staan nog heel veel stalletjes hoor, allemala klein maar als je lid wordt van de toernoyruiters heb je een grote binnenbak en 2 buitenbakken 20 * 60 en 20 * 40. De meeste stalletjes hebben zelf ook een buitenbakkie erbij. Maar daarvoor moet je gewoon een keer heel geestdorp affietsen, het zijn er veel en ook allemaal gezellig naar wat ik hoor.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 23:52

Jaa, van wat ik tot nu toe gezien heb, was het bij Jenny echt wel heel erg super. Dichtbij huis, goeie bak, nou eigenlijk alles wat jij ook zegt. Jammere is inderdaad het land en dat houd me wel een beetje tegen. Anders had ik m'n keus al gemaakt hoor Knipoog

Stal Baroque is volgens mijn vriend ook weer net iets te ver. Ik vaar maar een beetje blind op hem, aangezien ik hier de afstanden qua plaatsen niet zo goed weet.

Stal Brouwer werd ook genoemd, waar zit dat?Die ken ik niet.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 23:54

ow ,wacht, er zat al een link naar Brouwer, in een van de posts