gz iemand die mij kan helpen met willem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gekke_koei

gz iemand die mij kan helpen met willem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 13:50

ik heb de laatste tijd nogal rijtechnische problemen met willem.
met de instructie die ik krijg kom ik niet verder, ik blijf op het zelfde probleem stuiten.
hij is in het afgelopen half jaar behandeld door de osteopaat en fysio, nieuw zadel aangemeten en meerdere malen nagekeken en het is daarna alleen maar slechter geworden.

nu zoek ik dus geen instructeur, maar iemand die mij doormiddel van het rijden van willem mij begrijpelijk kan uitleggen wat nou het hele probleem is. ik heb op dit moment nl niets aan iemand die mij vanaf de grond verteld wat te doen, want de resultaten blijven dus uit.

het is zo erg dat het de lol in het rijden verpest en ik hem liever rond slinger of gewoon naar het strand hobbel. er komt veel frustratie bij kijken wat het rijden ook niet ten goede komt.

voor meer details kan je mij pben.
ik hoop dat er iemand is die mij hierbij zou willen helpen, ik wil gewoon weer lekker kunnen lessen en er met een goed gevoel afkomen in plaats van een uur vechten.

luuntje

Re: gz iemand die mij kan helpen met willem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:42

Misschien kan Petra Vlasvlom (www.2moons.nl) je helpen.
Ik heb laatst een clinic van haar gevolgd en ze is erg goed.

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:44

Het is wel ver weg, maar hetBalingehof is ook een super adres!

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 15:45

Hoi gekke koei, wat vreemd dat jouw fysio je niet verder heeft geholpen met rijtechnische begeleiding. Dit is normaliter wel de bedoeling.

Ik ben regelmatig in de omgeving van hellevoetsluis. Je kunt me pb-en voor meer info.
groeten, Dewi

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 02:32

Hmmm, Dewi, dat is een niet zo subtiele steek-onder-water naar haar eigen fysio Knipoog .

Wat voor instructie zoek je eigenlijk: Engels springen of dressuur, Western pleasure, reining of cutting (of barrelracen..), Natural gedoe of nog iets anders?

In ieder geval succes! Als het steeds maar blijft tegenzitten met het rijden kan je er soms helemaal depri van worden en daar heeft je paard ook niets aan!

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 14:06

Knavia schreef:
Hmmm, Dewi, dat is een niet zo subtiele steek-onder-water naar haar eigen fysio Knipoog

was niet zo bedoeld...

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:53

pb maar voor meer info misschien kan ik je wel helpen met je paard.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 10:28

heb het ook niet zo opgenomen hoor.
en mijn eigen fysio is het niet echt Haha! ze is pas 1 keer geweest Tong uitsteken

maar ben dus niet op zoek naar instructie

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 20:31

kun je mij wat meer details over het probleem pb-en misschien kan ik je helpen

IkbenLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:26

Is hij al onderzocht (scan + rugfoto´s) door een goede kliniek? zo ja, sorry dan heb ik verkeerd gelezen Bloos . Zo nee, is misschien wel handig dat je echte medische gebreken uitsluit voordat je er weet ik veel wie (en die kosten ook allemaal geld) bij haalt. Veel sterkte ermee....

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 09:37

hij is nooit op de fotos geweest en dat ga ik ook niet doen.
ten 1e haalt dat niets uit, ten 2e heeft hij al een karperrug waarvan ik weet dat het hem in bepaalde oefeningenbelemmerd.
daar is gewoon niets aan te doen.

het is een paard van bijna 19 en altijd in de manege gelopen, dus slijtage vinden doen ze heus wel, maar das niet de boosdoener.

op het moment looptie nl weer goed. heb hem met rijden even flink moeten overbluffen.
want met longeren deedie het altijd super, want dan heb ik de controle ophem. hij weet datie mij met rijden er zo onder heeft.

ik was het zo zat dat gedrag van hem, vorig jaar deze tijd precies hetzelfde. en nu dus niets meer aan het handje.

vandaar dat ik dus iets medisch kan uitsluiten..

maar mijn vraag hier was gewoon iemand die op willem kon rijden en mij aan dehand van het rijden begrijpelijk kon uitleggen wat die persoon voelt. aangezien ik niet zo'n super ruitergevoel heb.
maar heb het nu dus zelf al uitgevochten.
willemis en blijft qua karakter een moeilijk paard. vanuit de manege heeftie wel geleerd hoe die onderhet werk uit moet komen en hij weet precies hoe die mij danmoet bespelen. je moet ookniet op hem klimmen alsje moe bent of geen zin hebt, want danistie echt hopeloos vervelend.