Met spoed opfokplekje gezocht voor merrieveulen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PERENBOOMPIE

Met spoed opfokplekje gezocht voor merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 00:10

Ik heb een merrieveulen van nu inmiddels 9 maanden oud en die staat momenteel in de opfok met nog twee veulens.

Nu krijg ik vandaag van een medestalgenootje te horen(dus nog geeneens van hun zelf) die ook haar veulen bij mijn veulen heeft staan dat die mensen er per 1januari mee gaan stoppen.

Dus mijn vraag hier zijn er misschien mensen die een opfok hebben met uitloopstal naar paddock en wei,waar mijn merrieveulen naartoe zou kunnen?

ellepel

Re: Met spoed opfokplekje gezocht voor merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 07:01

waar woon je dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:48

VSW --> EA GZ DI.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 16:31

ik weet in noord-holland nog wel een plekje! weet niet of je het wat vind? en er is geen schuilstal maar wel kuil en veel lang. gr

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 18:15

ellepel schreef:
waar woon je dan?

Noord-Brabant

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:43

dás te ver weg Knipoog

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:45

Waar zoek je een plekje dan?

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 23:08

In de buurt van Breda,TIlburg of Waalwijk die richting.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 00:12

Idd @Ellepek Assen is wel wat te ver maar iig bedankt voor het reageren.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:44

In bergen op Zoom is er een opfok, stal romano.... geloof ik dat die dat zijn

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 01:20

@mamasuus bedankt voor de info heb net even op de site gekeken maar zie niks over opfok,en meestal is dat wat te massaal bij zo'n hengstenhouder anders had ik wel bij GJ van Olst kunnen vragen maar wil het liever wat kleiner houden en gezien er afstammelingen staan van hun eigen nrps-hengsten denk ik niet dat ik welkom ben met mijn Kwpn veulentje? Maar bedankt.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 10:55

Het veulen van men broer (kwpn) heeft er ook gestaan. Maar is alweer een aantal jaar geleden.

Ik zou ze gewoon even bellen, wat ik wel weet is dat ze enrom veel natuurgebied hadden

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:06

www.staldeborgelink.nl
Niet om de hoek,maar hij blijft dan toch staan tot ie 3 is neem ik aan? We hebben mooie ruime loopstallen en ze gaan overdag in paddocks. We hebben nu een mooi koppeltje van 15 waar evt nog wel paar bij kunnen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:23

Je hebt een PM gehad Knipoog

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 18:38

Hoi mensen,bedankt voor alle reactie's ik kijk het allemaal even op mn gemakkie na en laat jullie nog even weten via PM krijgen jullie reactie terug,alle reactie's en optie's zijn welkom,wel het liefst iets kleinschaligs en wat dichterbij zodat ik regelmatig even kan gaan kijken hoe het gaat.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:40

Van Olst heeft toch wel KWPN hengsten? Zou anders wel erg kinderachtig zijn als ze je daarom weigeren.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 02:35

TeeGee schreef:
Van Olst heeft toch wel KWPN hengsten? Zou anders wel erg kinderachtig zijn als ze je daarom weigeren.

Nee ik bedoelde te zeggen dat ik niet op zo'n grootschalige opfok wil staan want dat ik anders wel naar GertJan zou kunnen gaan,had het over stal Romano maar die ken ik verder niet maar die hebben alleen afstammelingen van hun NRPS hengsten zag ik op de site van hun en denk niet dat ze dan voor de reclame naar hun klanten toe een kwpn veulen erbij gaan zetten maar dat weet ik niet zeker hoor was een suggestie van mijn kant.

Ik wil niet naar een opfok stal waar ze met 15 veulens of meer in een opfokstal staan zoals bij de meeste opfokkers en waar ze dan de hele winter niet uitkomen,en waar je op afspraak naar je veulen kan gaan kijken,dus zoek het wat kleiner en persoonlijker.

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 10:17

PERENBOOMPIE schreef:
TeeGee schreef:

Nee ik bedoelde te zeggen dat ik niet op zo'n grootschalige opfok wil staan want dat ik anders wel naar GertJan zou kunnen gaan,had het over stal Romano maar die ken ik verder niet maar die hebben alleen afstammelingen van hun NRPS hengsten zag ik op de site van hun en denk niet dat ze dan voor de reclame naar hun klanten toe een kwpn veulen erbij gaan zetten maar dat weet ik niet zeker hoor was een suggestie van mijn kant.

Ik wil niet naar een opfok stal waar ze met 15 veulens of meer in een opfokstal staan zoals bij de meeste opfokkers en waar ze dan de hele winter niet uitkomen,en waar je op afspraak naar je veulen kan gaan kijken,dus zoek het wat kleiner en persoonlijker.

Bij ons staan er dus ongeveer 15 bij elkaar,maar wel dagelijks naar buiten,je hoeft niet met afspraak langs te komen, bent altijd welkom! Je wordt erg netjes behandeld door de eigenaren en ze staan er super. 15 is al aardig kleinschalig hoor!!

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:57

PERENBOOMPIE schreef:
TeeGee schreef:

Ik weet van mijn broer dat de veulens bij Romano, dag en nacht buiten stonden, zomers in het natuurgebied en 's winters in de wei met een afdak.
Elke maand ging hij erheen om te betalen, zonder afspraak kon hij ook gewoon gaan. Hij belde altijd om te vragen of ze verplaatst waren of dat ze nog op dezelfde weide stonden.
Het veulen van mijn broer was/is een kwpn merrie.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 16:14

Nou mensen mijn probleem is in dusverre opgelost dat de opfok waar ik nu sta gewoon overgenomen wordt door andere mensen,moet alleen nog kennismaking plaatsvinden met ze.