erik laarakkers wie heeft er ervaring mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

muiltje

erik laarakkers wie heeft er ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 12:04

ik wilde vragen wie er ervaring met holistische diergeneeskunde erik laarzakkers?ik ga er volgende week heen met mijn paardje. Nu wilde ik vragen wie heeft er ervaring mee en waarom ben je daar heen gegaan en wat heeft het je opgeleverd?

Katja

Re: erik laarakkers wie heeft er ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 12:15

Eerste antwoord gelijk eentje van iemand die geen ervaringen heeft met Erik zelf maar met Steffi van der Laarse. Aangezien ze beide erg op dezelfde manier werken en ik over Steffi razend enthousiast ben wil ik toch even reageren.

Ze heeft bij mij verschillende paarden behandeld met hele wisselende klachten en bij allemaal is er vooruitgang geweest. Zelf paarden met nauwelijks klachten die ik alleen voor de zekerheid na heb laten kijken zijn heel erg veel opgeknapt.

Ik hoop dat je straks net zo tevreden kunt zijn over de behandeling van jouw paard.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 12:19

zie PM Muiltje...
met geen vinger zal hij ooit nog aan een paard van mij zitten.

Over Steffi hoor ik meer goede dingen. Paard van mn nichtje is van bijna altijd kreupel naar succesvol en happy in het M1 (en punten voor M2 nu) gegaan, met haar hulp.

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 12:20

ik heb er ook ervaring mee met valentina zie: viewtopic.php?f=1&t=672866
En voor ik er heen ging vroeg ik ook bokt naar zijn/haarervaringen in dit topic: viewtopic.php?f=103&t=624115&hilit=

Wat is er bij jou gebeurd noukie dat je er zo negatief tov staat? ben wel benieuwd!
Overigens had ik niet Eric in de praktijk daar maar Eva.
Bij ons op stal zijn er nu 5 paarden daar behandeld 2 door eric zelf, 2 door eva en 1 door (ben even haar naam kwijt)

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 12:56

charlot...

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 13:07

ja klopt inderdaad charlotte

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:38

Helaas zit Steffi tot over haar oren in het werk en neemt momenteel geen nieuwe patienten meer aan. Overigens is de bij Erik werkzame Eva geen dierenarts, sommige mensen denken van wel... vandaar dat ik het hier meldt.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:42

Al meerdere keren Eric aan het werk gezien met ook verschillende paarden van kennissen van mij en 1 paard van mijzelf.

Mijn paard had toch een aardig probleem in de bovenlijn en circa 7 maanden drachtig.

Probleem lijkt opgelost te zijn dus kan ze de bevalling zeer waarschijnlijk gewoon aan.

Ik heb nog geen negatieve verhalen gehoord tot nu toe.

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:46

Geen ervaringen maar ik volg het topic.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:55

-> EA Diensten

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:21

Ik ben een enorme fan van Erik geworden door de geweldige resultaten die hij bij mijn paarden en paarden van kennissen geboekt heeft.

Ik ben uit pure wanhoop naar Erik gegaan. Ik had een ruin die opeens op de grond kon vallen doordat hij volledig door zijn achterhand zakte. Na meer dan een half jaar dierenarts bezoeken (gerenomeerde klinieken) konden ze me nog niet uitleggen wat er aan de hand was en een oplossing kwam dus ook niet. Toen hoorde ik van een kennis over Erik en ben daar heen gegaan. Mijn ruin had een bijna dwarslaesie waardoor hij op het moment van vallen zijn zenuwen blokkeerde waardoor hij de controle verloor. Na een heleboel behandelingen (en ook zelf veel smeren en doen) en 3 maanden rust, is het goed gekomen. Hij heeft zelfs weer zonder problemen Z gelopen.

Toen kwam mijn huidige paard, die kon op een gegeven moment geen appuyement meer lopen. DA constateerde 2 schieffels die na 2 maanden inactief waren en nog steeds kon hij geen appuyement meer lopen. Ook hem naar Laarakker gestuurd en hij had een scheef bekken en een tegengesteld scheefstaande schouders. Die zijn recht gezet en hij liep toen weer volledig zuiver zijn appuyementen door. Hij zal binnenkort weer gaan omdat hij nu al een half jaar op rust staat door 2 na elkaar gekomen blessures (peesblessure en een 'te vaak verzwikte kogel') en ik hem nu in 1x in balans wil hebben voor er weer een blessure tegen aan komt.

De laatste is de haf van mijn zus. Deze haf heeft zomerexceem, maar ging erheen omdat ze maar bleef hoesten (en nog wat checkdingen) en daarvan is verklaard dat het hoesten kwam door haar type (houttype) omdat ze verkeerd eten kreeg zette ze insuline aan de binnenkant van haar longen vast. Het slijt nu heel langzaam weg, maar ben erg blij dat te weten

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:17

Ik heb ook alleen maar onwijs positieve resultaten met erik. Die van mij had alles vast en scheef wat maar kon en erik heeft hem er super boven op geholpen. Gaat nu weer erg fijn.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 03:29

Ik heb al iets eerder gereageert in dit topic.

Ik zelf zie Erik als een zeer deskundig persoon en ik denk dat er ergens een overeenkomst is met een zeer goede fysiotherapeut maar dan op het gebied van paarden en zonder de communicatie die plaats vind tussen mensen.

Juist omdat deze communicatie in woorden ontbreekt zoekt hij het direct bij de paarden en met zeker positieve resultaten.

Ik denk dat ik weet wie dit topic gestart is en volgens mij is zij verstandig genoeg om zogauw ze daar is, de waarde te halen die er te halen valt.

P.s ik ben zeker geen zweverig type en ook ik denk dat er het een en ander te halen is voor ruiter secu eigenaar en niet te vergeten het paard in kwestie.

Als ik het over Erik heb dan heb ik het zeker ook over zijn personeel die zijn streng geselecteerd en vullen aan op verschillende gebieden en hebben ook in bepaalde gebieden overlappende kennis.

Onze ruiter gaat in twijfelgevallen naar Erik en dan hebben we het over een zware tour ruiter dus geen flauwekul.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 09:53

In mijn geval was het dus zo dat zijn personeel zijn mening tegen sprak en hij daar ineens in mee ging..
en dan ook echt in het extreme met een compleet verkeerde diagnose.. dus ik twijfel nog steeds aan alle kundigheid.. zeker van het personeel.

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 13:55

alvast bedankt voor jullie meningen, ik heb ook de vorige topics kunne zien ben erg benieuwd!!

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:55

wanneer ga je en met welk probleem?

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 00:35

ik ben ook bij de kliniek geweest, en ik ben zeer tevreden. mijn paard is behandeld door eva. mijn paardje had scheve bekken en het SI gewricht stond naar links, na 3 x behandeld te zijn zijn we weer lekker aan het opbouwen. en hoef ik ook niet meer terug(moest wel ff bellen na 4 weken om te vertellen hoe het gaat) ik vind het dus TOP

ria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 16:57

Mijn ervaring met Eric van de Laarakker is helaas niet goed.
Bij mijn paard vond hij alleen een lichte blokkade in de voorhoef en hij kreeg wat druppeltjes dagelijks tegen de lichte arthrose waar aan hij zou lijden.
Het dier heeft een ware hel doorgemaakt en eindelijk werd ontdekt wat er nu echt aan de hand was.
Hij had hoefkatrolontsteking en arthrose!
Nooit heeft hij hier ook maar iets van gemerkt of ook maar gesuggereerd dat er mogelijk meer aan de hand zou zijn.
Ook was hij niet eerlijk, paarden die geent moesten zijn voor een wedstrijd (waarvan de eigenaren tegen het enten waren), kregen gewoon een aantekening in het boekje, zonder dat ze geent waren en hij liet dan een paar lege flaconnetjes achter als aantoonbaar bewijs van het enten.
Bij mijn paarden dus nooit meer een Eric van de Laarakker!!

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:18

jeetje wat een uiteenlopende reacties over Eric laarakker.

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:28

Voor mij ook alleen maar positieve geluiden zowel over Eric als over charlotte.
Heb nog nooit over hun deskundigheid getwijfeld. Eric komt met behandelen nogal chaotisch over maar weet precies waar hij het over heeft en kan werkelijk 36 dingen tegelijk doen. Charlotte is daarintegen wat rustiger en neemt echt de tijd voor je en legt alles heel goed uit.
Ik zal niet zeggen voor mij niets anders meer maar ik ben erg tevreden.