Ik ben voor kennissen een beetje aan het mee kijken. Ze willen voor hun dochter graag een D pony aanschaffen (ze rijdt nu een B) Voorkeur gaat uit naar een valk met L1/L2 nivo (hoger mag ook) Ik ben zelf helemaal niet thuis in de sportpony (dressuur) wereld. Wie kan me helpen aan adressen van stallen o.i.d.?
Onbeleerde valkkleurige pony's zijn te vinden bij stal Sulaatik in St. Hubert (fam. de Haan), dit zijn grote fokkers van New Forest pony's en fokken veel pony's met dat kleurtje. Verder bij stal Orchids (paardenmelkerij in Zeeland, Noord Brabant), die fokken ook foresters en nrps-ers met een scheut forest bloed en hebben er veel in de palomino en valk kleur. Maar beide zullen waarschijnlijk alleen onbeleerde pony's hebben, maar het zijn over het algemeen goede sportpony's.
Bij de Connemara's vindt je ook meer valkkeurige ponies, soms ook bij de Welsh. Hun stamboeken hebben ook websites, ik weet dat in ieder geval bij het Connemarastamboek ook een verkooplijst erbij zit. Ook kan je bij 'te koop'-afdelingen van Bokt en Marktplaats (of links naar verkoopsites) nog wel eens een valkje vinden! Ik vind ze zelf prachtig, mijn pony vroeger was er ook eentje (half Connemara)! Veel succes!
Als je bij sporthorses.nl naar 'pony zoeken' gaat, en dan bij kleur 'anders' invlult, krijg je vaak ook wel wat valkpony's te zien. Waarom eigenlijk een valk? Gewoon nieuwschierig
bedankt zo ver. Op marktplaats heb ik 2 pony's zien staan die me wel wat leken (tussen alle veulens en recreatiepony's) alleen de ene heeft maanexceem en de ander is pas 3, beetje jong dus nog. Ze zoeken echt een pony die al wat ervaring heeft. Meisje is tenslotte ook nog maar 10 of 11 ofzo. Waarom dit een dienst is is me ook niet helemaal duidelijk, maar vooruit. Waarom een valk? Zullen ze mooi vinden kennelijk
Ik ben op dit moment ook niet zo zeer op zoek naar een specifieke particulier, maar naar idd (handels)stallen waar ze in sportpony's doen, wellicht dat ze eens een valk hebben staan