GZ natuurlijk bekapper om een aantal keer mee te kijken!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

GZ natuurlijk bekapper om een aantal keer mee te kijken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 21:02

hallo allemaal,

op dit moment laat ik mijn trekpaard haar hoeven bekappen door een reguliere hoefsmid, welke al 25 jaar in het vak zit.
het enige wat hij doet is om de 2-3 maanden komen en dan vijlen wat nodig is, de straal is met rust gelaten, die is dan ook mooi. hij is van mening dat om de 2-3 maanden voldoende is, maar al lezende over natuurlijk bekappen etc kom ik daar eigenlijk steeds meer van terug.
nu merk ik dat na de zomer in de hete periode haar hoeven brokkelen... nu lees ik op verschillende plekken dat ik dan zelf moet gaan vijlen, zodat brokkelen geen kans heeft...helaas heeft mijn hoefsmid op dit moment geen mogelijkheid mij mee te laten lopen op verschillende plekken om mee te kunnen kijken omdat hij bezig is met een aantal HS in opleiding, aangezien hij van plan is er binnen nu en 2 jaar mee stoppen ivm pensioen...wat betekend dat ik ook ooit op zoek moet naar een nieuwe hs, wat niet mee valt voor een trekpaard

máááár.... hoe moet ik vijlen, wat moet ik vijlen, wat moet ik juist wel en niet doen, maar vooral: wat moet ik ZIEN?

ik ben van plan om over een tijdje een cursus bekappen te doen, dit om niet zelf te gaan klooien aan de hoeven( behalve wat vijlen bij brokkels en scheuren) maar vooral om iets te leren over de stand van de hoeven zodat ik o.a kan zien of een hs naar de juiste standen kijkt, op de juiste manier vijlt etc

voor die tijd zou ik het erg interessant en leerzaam vinden om zo af en toe eens mee te kijken met een natuurlijk bekapper, aangezien ik hier zeer geinteresseerd in ben, puur om al wat meer te leren over standen, hoefopbouw etc etc...

vind jij het leuk om mij zo af en toe eens op sleeptouw te nemen( uiteraard ben ik niet te beroerd om een handje te helpen waar ik kan en nodig is!) en mij wat dingen uit te leggen en bij te brengen? ik ben in bezit van een auto dus tot een km of 35 rondom utrecht is prima!

pb'tje is prima, mailen mag ook op roossie@gmail.com

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: GZ natuurlijk bekapper om een aantal keer mee te kijken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:34

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 10:04

ik moet de site nog even goed doorlezen hoor, maar die eerste tekst die bij cursussen staat, spreekt me totaal niet aan....

Steeds vaker willen paardeneigenaren de hoeven van hun paard zelf gaan onderhouden.
Dit bespaart op jaarbasis heel veel geld, denkende aan:

Minder bezoek van de hoefsmid / bekapper
Minder bezoek van dierenartsen ivm hoefzweren peesblessures etc

vind dat een zeer vreemde reden om een cursus te promoten, zo stimuleer je de 'ik pruts zelf wel aan de hoeven van mn paard en laat er geen professional bij komen want dat scheelt veel geld' mensen behoorlijk

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:24