[GZ] stalling in of rondom nijmegen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ciinderella

[GZ] stalling in of rondom nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 14:50

Omdat ik van plan ben een paard te kopen was ik benieuwt of er hier in de buurd een mooi plekje zal zijn waar een mooie stalling en weide is voor een paardje of pony.

Weet u iets? Of heeft u iets voor mij, dan hoor ik het graag.

Knavia

Re: [GZ] stalling in of rondom nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:52

Ik heb vroeger in Nijmegen gewoond en ken daar nog de volgende stallen:

- Dressuurstal Brakkenstein aan 'D Almarasweg in Nijmegen: super luxe stal gerund door Henk van Bergen. Dat is een van de top dressuurtrainers van Nederland. Prijzen voor stalling waren toen ik er woonde al 750 gulden per maand, en het zal niet goedkoper zijn geworden. Nadeel: geen weidegang.

- In Groesbeek Manege De Horst aan de Cranenburgseweg: dicht bij het Reichswald, dus mooie buitenritten, 2 binnenbakken en vroeger wel wat weiland. Is onlangs overgenomen dus ik weet niet hoe 't er nu is.

- In Groesbeek aan de Wylerbaan was vroeger Manege De Vossenheuvel. Al een tijdje terug overgenomen en nu een veel luxere privéstal. Ik geloof dat daar met name jachtpaarden staan, maar eigenlijk weet ik het niet. Het is net voor de grensovergang naar Wyler, achter een chique nieuw hek. Ook een binnenbak.

- In Berg en Dal 'De Meerwijkhoeve' aan de Meerwijkselaan. In de bossen gelegen, dus helemaal super voor buitenritten. Ook veel weiland en de paarden staan het hele jaar door buiten. Op de wei is een oud crossparcours, dus leuk als je wilt oefenen met natuurlijke hindernisjes. Ook een binnenbak.

- In Groesbeek tegenover het tankstation bij de grensovergang met Wyler, ik geloof dat dat het verlengde van de Berg en Dalseweg is, een klein stalletje met enkel buitenbak. Was vroeger een rommeltje, nu ziet het er wel wat netter uit. Daarnaast is nog een trainingsstal voor jachtpaarden maar die stalden 10 jaar terug geen paarden voor particulieren.

- Tussen Nijmegen en Malden, net voorbij de Mac Donald's, aan dezelfde kant, een pensionstal met grote binnenbak, aan het bos, maar kleine zandweitjes. Je moet het pad op tussen de woonhuizen om er te komen. Ik weet niet hoe het daar heet of van wie het is.

- Vroeger zat Rob Jansen met een manegetje achter het voormalige Kinderdorp Neerbosch, aan het industrieterrein. Maar die is geloof ik al jaren daar weg, dus daar heb je niks aan.

- In Beek-Ubbergen zit/zat Manege Ebbers. 20 jaar terug een zooitje, echte ponymanege, maar wel gezellig.

- In Beuningen aan de Reekstraat zitten ook enkele stalletjes, als je de Reekstraat afrijdt kom je ze vanzelf tegen. Helaas geen bos daar, maar voor een binnenbak kun je lid worden van de rijvereniging daar.

Meer weet ik er zo snel niet. En de info is van minstens 10 jaar terug, dus er kan wel van alles veranderd zijn.

Succes! Nijmegen is een mooie stad!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 21:51

Citaat:
- In Beek-Ubbergen zit/zat Manege Ebbers. 20 jaar terug een zooitje, echte ponymanege, maar wel gezellig.

Dat is het waarschijnlijk nogsteeds Nagelbijten / Gniffelen Ben er 3 jaar geleden voor het laatst geweest en toen dacht ik echt OFMG!! Maar wel echt een ponymanege waar je als kind het helemaal geweldig zal vinden!

.. Ik niet Tong uitsteken

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:31

diegene die ik nog kan opnoemen na knavia zijn....

stal formidabel in overasselt -> het is daar gewoon netjes met dagelijks weidegang en bos is dichtbij...

stal arts in wijchen -> staan daar leuke mensen op stal en weidegang is ook mogelijk en het bos is ook dichtbij!

allebei deze stallen hebben trouwens ook gewoon een binnen en buitenbak...

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 16:43

thnx Knavia !! Vosseheuvel heb ik vroeger altijd gereden! Het was daar zo onwijs leuk, altijd schik gehad enzo. Ben daar wezen kijken maar mog nog geen stapje naar binnen zetten. Heb vriendelijk gevraagd of daar nog paarden gestald werden. Kreeg de grootste kat en vervolgens mog ik dus ook niet meer kijken. Kreeg geen informatie van ze over paarden die daar verkocht waren. Niks noppes nada.. dus daar is geen optie (jammer genoeg).

Brakkenstein is niks! Te ver vanaf mij om telkens heen te gaan en vele malen te duur. Mijn vriendin heeft daar gestaan. Wel zeker een aanrader als je het geld er toch genoeg voor over hebt! Wand het is een goeie stal.

Bij de rest zal ik eens informeren!! Heel erg bedankt!! Haha!

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 16:45

Rianneke schreef:
diegene die ik nog kan opnoemen na knavia zijn....

stal formidabel in overasselt -> het is daar gewoon netjes met dagelijks weidegang en bos is dichtbij...

stal arts in wijchen -> staan daar leuke mensen op stal en weidegang is ook mogelijk en het bos is ook dichtbij!

allebei deze stallen hebben trouwens ook gewoon een binnen en buitenbak...

Zijn beide te ver, ik heb het liefst iets rond berg en dal/groesbeek of nijmegen oost. beek, ooij enzv zijn ook nog te doen. Maar iig bedankt Lachen

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 17:55

ik heb toen een tijdje de stallen gedaan bij mariet brouwer. Heel aardig mens en heeft gewoon wat stallen bij huis. Fijne buitenbak en uitrij mogenlijkheden. Misschien daar eens kijken.

Ze ahd toen voor 5 pensionpaarden plek.
mariet brouwer
Groesbeekseweg 271 - 1
6523NX Nijmegen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 17:57

Bij stal Formidabel heb ik een poosje gestaan, zijn fijne mensen met hart voor de paarden Ja

Rond Nijmegen zijn een hoop grotere en minder grote stallen, beetje afhankelijk van wat voor eisen je stelt kun je het daar zo gek maken als je zelf wilt.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 20:08

Schuin tegenover waar de Vossenheuvel zat is een boerderij met vaaraan de weg 2 weitjes afgezet met wit schriklint. Volgens mij stallen zij ook paarden. Geen binnenbak want het is volgens mij gewoon bij een boer. De paarden (en het weiland) zien er altijd keurig verzorgd uit.
Misschien daar eens aanbellen?

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:49

Rond Nijmegen (oost) zul je waarschijnlijk erg weinig vinden..
Wel zou je eens op internet kunnen zoeken rond de rijksweg malden (mc donalds).

Daar heb je bv theunissen (ofzo) en op de hatertseweg ook nog harkes (hoe je dit dan ook schrijft). Je moet wel rekening houden met kosten van 150 euro per maand, waar dan het voer etc. nog niet eens bij zit. Vanaf mij (centrum) is dit ongeveer een halfuurtje. Zelf sta ik ook op de rijksweg (20min mountainbiken), maar wij hebben 5 stallen die momenteel allemaal bezet zijn Lachen .

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 11:59

Er is hier genoeg te vinden hoor ik wel ! Ik zal eens een beetje op zoek gaan. Jammer genoeg gaat het paardje niet door dus heb ik ook dus de stalling nog niet nodig... Maar heel erg bedankt allemaal!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 23:08

Ciinderella schreef:
Er is hier genoeg te vinden hoor ik wel ! Ik zal eens een beetje op zoek gaan. Jammer genoeg gaat het paardje niet door dus heb ik ook dus de stalling nog niet nodig... Maar heel erg bedankt allemaal!

idd zoeken... want sommige stallen hebben echt absurt hoge prijzen Ach gut