Gezocht stalling omgeving Westland / Den Haag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyFlame

Gezocht stalling omgeving Westland / Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 10:27

Ik zoek een gezellige stalling met uitrijmogelijkheden en liefst en binnenbak.
Ook is het belangrijk dat kinderen er welkom zijn zodat het voor mijn dochter van 10 die altijd mee komt ook leuk is!!
Manege of Privestal maakt niet uit. Als de sfeer maar goed is en ik een beetje uit de voeten kan met mijn jonge paard. Ben hem momenteel aan het inrijden. Kan hier vaak niet longeren of losgooien en dat is natuurlijk ook wel erg lekker voor een jong paardje!!!!
Wie geeft mij een gouden tip!
Ik kan alle stallen in de omgeving wel zo'n beetje, maar hoe de sfeer is en of het leuk voor kinderen is weet je natuurlijk van een afstandje niet Knipoog .

studentje1

Re: Gezocht stalling omgeving Westland / Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:32

In het Westland heb je veel paardenstallen zitten. Ik rijd zelf op Chardon (Den Hoorn), erg sjiek etc. Binnenbakken, buitenbakken, losgooibakken, longeerbak, ruime boxen, ook wel uitrijmogelijkheden. Kost alleen ook 350 euro per maand!
Dan heb je nog stal de Krekel (Schipluiden), heb ik zelf niet zulke goede ervaringen mee. Heeft ook geen binnenbak. De Hooipolder (Den Hoorn), wel gezellig maar óók geen binnenbak. Veel land, maar daar heb je over de winter niet zoveel aan. Waar ik zelf ook met veel plezier gestaan heb is op Stal Langelaan (Schipluiden), wat verder de polder in. Ook geen binnenbak, wel véél land en meer boerderij-stalling dan massa-stalling. Er zit nog wel een stal mét binnenbak richting Schiedam, weet niet precies hoe die stal heet maar kan het uitzoeken bij interesse?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:39

EA CO --> EA GZ DI.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:55

stal midden delfland.
sta ik met heel veel plezier.

gr

BaileyFlame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 14:02

De Krekel en Midden-delftland kan ik wel. Lijken me ook erg leuk! Maar probleem is dat ik een bijrijdster heb die in den haag/loosduinen woont en niet altijd de auto heeft. Baal ik wel van hoor. Beide stallen zijn leuk. Hoewel je op De Krekel eerst een hele drukke smalle weg over moet om bij de uitrij te komen. Langelaan kan ik niet, weleens van gehoord.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:45

Berestein manege,,HC Westland manege.
Of iets verder bij de Boogaart manege de Voortstede,zeker ook erg leuk voor kids.
Succes.
oh en die ene stal die scholiertje bedoelt is volgens mij Verboon.
Maar zelf ben ik er uit dat t voor kids toch het leukste is op maneges.
En Voortstede heeft uitrijmogelijkheden 2 de binnenbak altijd te gebruiken.
Grote buitenbak weidegang (niet echt bijzonder)
Nou nogmaals succes hoor Lachen

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 09:20

manege voorstede staan ik en goldflower ook en is erg gezellig. er komen veel kinderen en ze mogen daar ook kind zijn. onze dochters hangen daar de hele dag als ze kunnen. ze hebben er 2 pas vernieuwde binnenbakken, grote buitenbak, losgooipaddock, kantine. 1 binnenbak is alleen voor de pensionklanten, dus je kan altijd rijden of longeren. losgooien doen wij meestal in de paddock omdat die wat meer vrij is dan de binnenbak. verder mag je daar ook je eigen voer meenemen, dan gaat er 25 euro af van de stalkosten. wil je meer weten stuur dan ff een pm Haha!

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 19:29

Manege de Arckelhoeve:
Binnenbak 20-60
Buitenbak 20-40
Altijd gezellig, grote kantine, bar etc.
Paddock
3 maal daags biks
2/3 maal daags hooi (weet ik niet precies)
Incl. kastje.
Ook zijn er heel veel kinderen te vinden, uithof is op 10 minuten afstand. Ook kan je naar andere maneges toe wandelen met wedstrijden. Ook op de Arckelhoeve zelf worden vaak leuke evenemten georganiseerd zoals clinics en wedstrijd (ook voor kinderen). Eventueel ook plaats voor trailers.
www.arckelhoeve.nl
Berestein:
Overdekte buitenbak
2 binnenbakken.
Springwijde
Ze mogen ook los in de bak (al is die vrij)
Het is gelegen in madesteijn.
OOk daar wordt veel georganiseerd en zijn veel kinderen altijd aanwezig, alleen er wordt nogal veel gejat.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 19:29

longeerbak is er ook nog, bij berestein

Maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:33

hcw Haha!
1 binnenbak
1 overdekte buitenbak
een groot springveld, goede lessen en veel kinderen

BaileyFlame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 01:31

Had niet zoveel reacties verwacht, bedankt allemaal!!! Ga het eens even overdenken en hier en daar kijken.
Ben al bij HCW, Berestein en Arkelhoeve geweest.
HWC vind ik de stallen erg donker, vooral ik die stal tussen de 2 bakken in zeg maar.
Arkelhoeve zag er goed uit, wel druk ook al was de school nog geeneens uit en uitrij wat verder weg.
Berestein vond ik erg mooi, alleen weet ik niet hoe de sfeer er is.
Hoe de sfeer ergens weet je natuurlijk nooit als je naar een andere stal gaat helaas. Dat is ook het moeilijkste. Je kan wel zien hoe het er uit ziet en wat voor faciliteiten ze hebben. maar de sfeer moet je ervaren als je er al staat.
Kan je lekker je gang gaan zonder dat er constant op je gelet en over je geroddeld word. Zijn de mensen aardig en als het eens nodig is behulpzaam. Is de eigenaar een beetje aardig. Word je gauw opgenomen in het "clubje" en praten ze tegen je, zulke dingen.
Voorstede heb ik jaren geleden wedstrijden gereden. Beviel toen wel. Maar ik lees hier op bokt dat de sfeer daar helemaal niet leuk is?! En de uitrij ook niet echt bijzonder?!

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:07

de sfeer op een stal kan niet altijd een ander bepalen je moet het zelf ervaren, wat de een leuk en gezellig vind kan de ander helemaal niets vinden.
Ik zweer bij stal midden delfland heerlijk buiten rijden leuke mensen, maar ja een ander zou er weer noooooooooooit gaan staan.

en ehm roddelen dat doen ze echt overal !!

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:25

BaileyFlame schreef:
Had niet zoveel reacties verwacht, bedankt allemaal!!! Ga het eens even overdenken en hier en daar kijken.
Ben al bij HCW, Berestein en Arkelhoeve geweest.
HWC vind ik de stallen erg donker, vooral ik die stal tussen de 2 bakken in zeg maar.
Arkelhoeve zag er goed uit, wel druk ook al was de school nog geeneens uit en uitrij wat verder weg.
Berestein vond ik erg mooi, alleen weet ik niet hoe de sfeer er is.
Hoe de sfeer ergens weet je natuurlijk nooit als je naar een andere stal gaat helaas. Dat is ook het moeilijkste. Je kan wel zien hoe het er uit ziet en wat voor faciliteiten ze hebben. maar de sfeer moet je ervaren als je er al staat.
Kan je lekker je gang gaan zonder dat er constant op je gelet en over je geroddeld word. Zijn de mensen aardig en als het eens nodig is behulpzaam. Is de eigenaar een beetje aardig. Word je gauw opgenomen in het "clubje" en praten ze tegen je, zulke dingen.
Voorstede heb ik jaren geleden wedstrijden gereden. Beviel toen wel. Maar ik lees hier op bokt dat de sfeer daar helemaal niet leuk is?! En de uitrij ook niet echt bijzonder?!

Oh is dat zo van de Voortstede,,ah denk dat t wel meevalt ,je moet t zelf ervaren,,,ik heb er geen moeite met de sfeer eigenlijk ,tis natuurlijk niet zo close als op een pensionstal ,maar overal is wel wat.
dus ik zou zeggen ga gewoon keertje langs toch,,wie weet bevalt t wel zoniet ,dan kan je weer verder zoeken Lachen
Maar zou iig overal lkkr langsgaan hoor !!!
succes en hoop dat je iets geslaagds kan vinden Lachen

_Annelies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:26

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:35

joendy schreef:
is er op de arckelhoeve nog wel plek dan?
mischien is dit nog wel wat voor je http://www.trainingsstaldehoeve.nl

Jaaaaah De hoeve is een hele gave manege..
Daar sta ik met mijn pony's.
Het is der super gezellig.
Je hebt 2 binnenbakken (20x40 en 20x60)
Je heb 2 buitenbakken (20x40 en 20x60)
1 longeercirkel.
1 paddock.
1 binnen paddock waarin je ook mag longeren.
1 overdekte stapmolen.
Haha! Haha! Haha!

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:54

Wij hebben momenteel ook nog een box vrij. Het is een pensionstalling in Naaldwijk. We hebben een buitenbak, kleine binnenbak, stapmolen en zolang de weide het toelaat weidegang. In totaal hebben we 15 ruime boxen van 3x3. Een dus niet te grote groep met gezellige meiden.

BaileyFlame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 18:32

Ja, Trainingsstal de Hoeve kan ik wel! Het is er inderdaad mooi en gezellig. Ik ben er met ponyrijles begonnen toen ik 10 jaar was! Heb er ook nog met een eigen paard gestaan nog voor Patrick en Sylvia eigenaar waren. Nu kom ik er nog regelmatig.
Wat mij tegenhoud om in Naaldwijk te gaan staan en ook dus op de stal van Melissamanda is dat mijn medeberijdster in Den Haag woont en soms geen auto heeft, alleen maar een fiets dan op dat moment.
Ook is het jammer dat je niet veel uitrijmogelijkheden hebt. Dat vinden we namelijk ook erg leuk. We zijn geen wedstrijdruiters (meer).

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 21:56

BaileyFlame schreef:
Ja, Trainingsstal de Hoeve kan ik wel! Het is er inderdaad mooi en gezellig. Ik ben er met ponyrijles begonnen toen ik 10 jaar was! Heb er ook nog met een eigen paard gestaan nog voor Patrick en Sylvia eigenaar waren. Nu kom ik er nog regelmatig.
Wat mij tegenhoud om in Naaldwijk te gaan staan en ook dus op de stal van Melissamanda is dat mijn medeberijdster in Den Haag woont en soms geen auto heeft, alleen maar een fiets dan op dat moment.
Ook is het jammer dat je niet veel uitrijmogelijkheden hebt. Dat vinden we namelijk ook erg leuk. We zijn geen wedstrijdruiters (meer).

Wel jammer dat je bijrijdster in den haag woont.
We hebben wel een ruiterpad en ik ga ook vaak een rondje vlietweg rijden.
Het is egt een super stal Haha!