Welke DA omgeving Emmen hebben jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Welke DA omgeving Emmen hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 09:38

Ik woon hier nu een jaar of 5 en laat altijd een DA van Klijndijk (nu Arts & Dier) komen. Ook ga ik met de honden altijd naar Klijndijk.
De DA's voor de honden bevallen me prima, maar eerlijk gezegd heb ik bij de paarden altijd het idee dat ze ontzettende haast hebben, niet goed luisteren/kijken en daardoor hebben ze nu al 2 keer iets over het hoofd gezien.

Nu vroeg ik me af, welke andere paarden-dierenartsen zijn er hier in de buurt eigenlijk? Misschien moet ik eens een ander proberen? En nu ze geent moeten worden lijkt me dit een prima moment om eens een andere DA te zoeken.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Mariska_28

Re: Welke DA omgeving Emmen hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 12:56

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 18:17

Dank je Mariska, ik neem aan dat je ervaringen goed zijn??

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:03

Ik heb dat ook met Klijndijk, hetzelfde gevoel wat jij ook hebt.
Ik zit in Sleen bij Victor Schevers. Bij hem heb ik een heel goed gevoel. Hij neemt je heel serieus en gaat gewoon voor je paard

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:21

jeddah schreef:
Dank je Mariska, ik neem aan dat je ervaringen goed zijn??

Yep. Zeer veel kennis op paardengebied! Je moet wel vragen naar Hartzman zelf, of Elise (haar achternaam weet ik zo niet). De andere 2 DA die ze op die kliniek in dienst hebben vind ik zelf wat minder..

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:36

ik heb ook goede ervaring met schoonloo ,nemen alle tijd!!! en nemen je altijd serieus. sleen schijnt ook een goede keus te zijn

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 22:29

Dank jullie!!!

@Bluebeauty, heb je een link/nummer of iets voor contact voor me? Eventueel per pb?

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 09:07

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 09:48

Dank je Bluebeauty!!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:02

hoi, wij hadden geert weggemans uit hooghalen toen we nog in drenthe woonden. Ben echt erg tevreden over hem!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 01:54

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 03:57

@Jeddah toen wij nog in NL woonden gingen wij ook altijd naar Hartzman. Geweldige kerel, wel een beetje een botte boer maar dat mag ik wel Haha! Maar veel kennis en neemt altijd de tijd voor je. Ik vind hem echt een fijne DA.

@Mariska hihi zelfde voorkeur Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 09:17

Dank jullie!!!

Hooghalen is wat ver ja... Knipoog

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 09:54

MISTRAL94 schreef:
Mariska_28 schreef:
Ik woon in Ees, en wij hebben Hartzman van de kliniek 'DAP Aa en Hunze: http://www.dap-aaenhunze.nl/pages/defau ... RaTafLhhLa

Hebben wij ook bevalt super!

goede DA maar net als huidige DA van jeddah ZZZZZZZZZOOOOOOOOOOOO SNEL!

Geert Weggemans heb ik ook goede ervaring mee, maar hij zit te ver van Emmen af Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:33

rina schreef:
@Jeddah toen wij nog in NL woonden gingen wij ook altijd naar Hartzman. Geweldige kerel, wel een beetje een botte boer maar dat mag ik wel Haha! Maar veel kennis en neemt altijd de tijd voor je. Ik vind hem echt een fijne DA.

@Mariska hihi zelfde voorkeur Haha!

Hij kan zeker erg bot uit de hoek komen, maar hij draait niet om de werkelijkheid heen. Is niet altijd even makkelijk maar je weet wel waar je aan toe bent Haha!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:49

Hahaha Mistral zeg dat nog maar een keertje. Ik weet nog heel goed hoe dat liep met Daisy. Die opeens op een avond als een gek stond te pompen op stal. In paniek de Kliniek Klijndijk gebeld, die kwamen (zij het na 2 uur) en verklaarden binnen 5 minuten (en alleen over de deur hangend) dat ze dampig was.
Omdat ze volgens mij daar helemaal geen geschiedenis voor had, er gaat ja wat vooraf aan dampigheid, heb ik de volgende morgen Rieks gebeld. Die is gekomen, heeft naar dr gekeken en geluisterd en kwam tot de conclusie dat die idd niet dampig kon zijn, maar een een allergische reactie ergens op gaf. En moest dus van hem 10 dagen lang Ventipulmin geven. Nou heb ik een vreselijke hekel aan dat spul, tis zo verslavend als de pest, en we hadden ook nog in de planning haar dat jaar te laten dekken. En dat en Venti gaat niet samen.
Ik vergeet nooit meer wat Rieks toen zei: "Je kan wel niet willen je mot. En je gaat!"
Hahahaha een echte Rieks uitspraak Haha! Maar zoals al gezegt tis echt een goeie en verder een fijne vent Haha! Tis echt jammer dat hij nu voor mij te ver uit de buurt zit.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:17

Haha!

Ja typisch Rieks!
Al moet ik zeggen toen onze jonge hengst kruislam was en dus niet meer te redden viel (let wel was toen een jaar of 8 oud) Was hij erg correct en vriendelijk.

Toen wij ons "nieuwe" paard op een gegeven moment na lieten kijken soort 2e keuring bleek dat paard niet goed te zijn. Toen zei hij ook deze is niet goed opruimen hier krijg je spijt van als je deze zal houden Nagelbijten / Gniffelen Toen ik tegen hem zei ik hoopte op goed nieuws zei hij ook, ik wil je wel voor de gekhouden door te zeggen dat dit paard niks mankeert maar dat is ook niet eerlijk en dan hoef je een paard ook niet te keuren als je dit toch niet wilt horen. Erg pijnlijk op dat moment maar achteraf gezien ben ik blij dat hij zo heeft gehandeld. Hji wilde zelfs een verklaring afleggen tegen over de rechter (paard via een handelaar gekocht)

Al met al recht voor zijn raap maar een kerel met verstand waar je iets aan hebt OK dan!

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:29

Heeft iemand gegevens van Geert Weggemans?!

Ik kan nergers wat over hem vinden..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:03

Dierenkliniek in Beilen al geprobeerd?

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:10

Citaat:
maar eerlijk gezegd heb ik bij de paarden altijd het idee dat ze ontzettende haast hebben, niet goed luisteren/kijken en daardoor hebben ze nu al 2 keer iets over het hoofd gezien

ook deze ervaring heb ik bij de mensen van Klijndijk. Ik heb wel eens opgebeld en gevraagd wie hier nu was geweest, want hij rende zo zonder zich voor te stellen het terrein op, chipte en entte onze 2 paarden en was binnen 10 minuten weer weg. De keer daarna was hij wel wat uitgebreider, maar daarna was het weer mis.

En toen we onze ram lieten catreren (routineklusje zou je zeggen) hebben ze hem zowat vermoord, het duurde 2 uur voordat ze de boel klaar hadden en het bloeden gestelpt en heeft hij er nog een onsteking aan gekregen ook. Hij heeft het net overleefd, arm beest.

Nu laten wij ook AA en Hunze komen, die mensen nemen beter de tijd voor je!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 10:52

Oud topic.