Paard buiten in de winter omgeving utrecht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LindavHilten

Paard buiten in de winter omgeving utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 11:48

Hallo!

Ik heb een vraagje. Ik heb per 2 januari een baan in utrecht en nu wil ik uiteindelijk graag daar in de buurt gaan wonen met mijn paardje. Nou ben ik erachter gekomen dat er aan de bovenkant van utrecht wel stukken zandgrond zijn, ipv klei zoals in de directe omgeving van utrecht, zodat de paarden ook in de winter naar buiten zouden kunnen.

Aangezien ik het erg belangrijk vind dat mijn paard zoveel mogelijk buiten komt, ben ik dus benieuwd of iemand weet vanaf waar je de paarden ook in de winter buiten kunt zetten. Of misschien een pensionstal weet waar ze voldoende paddocks o.i.d. hebben zodat de paarden in de winter ook buiten komen. Of, als dit niet mogelijk is, hoe jullie dit oplossen met je eigen paarden.

Dankjewel alvast!

Groetjes Linda

Moonny

Re: Paard buiten in de winter omgeving utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:15

Ik heb je even een berichtje gestuurd met wat gegevens, misschien is het wat voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:10

VSW --> EA GZ DI.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 09:19

weet niet hoe ver je van utrecht af wil zitten, maar bij ons op stal in woudenberg is recent plek gekomen! supermooie accomodatie, met binnen/buitenbak (buiten zelfs 2), trainingsmolen, longeerton, weide voor zomer en paddocks waar ze het hele jaar in kunnen. het is echt 200m. van een heel mooi, groot bos af (den treek). ik vind de verzorging top, en de sfeer is gezellig, weinig/geen naar geroddel Knipoog
het heet blackstar stables, en zit vlak bij het henschotermeer. er is ook een landelijke rijvereniging die wedstrijden organiseert (op eigen terrein dus). wij gaan nooit meer weg daar, hoop ik!!
meer weten?? stuur me even 'n berichtje!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:48

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 03:07

Bij de Nedereindse Stallen (Utrecht) gaan ze 's winters overdag in paddocks en evt. nog in de stapmolen.

Bij ons gaan ze ook zoveel mogelijk de wei op en anders de bak in, maar deze winter staat het vol -wat ik heb vernomen-.