ervaringen met van nassau

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

ervaringen met van nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 19:29

Heeft er iemand positieve en negatiever ervaringen over van nassau?
En heeft iemand een prijsindicatie? Hoorde van een stalgenootje dat rondom bekappen en voor normale ijzers 220 euro koste. Leek me erg veel.

Thirsa_

Re: ervaringen met van nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:26

Ik dacht dat ik van iemand hoorde dat het rond de 100 euro was, maar weet het niet meer zeker.

Aan mij heb je dus ook niks Knipoog

DTLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:31

felicity schreef:
En heeft iemand een prijsindicatie? Hoorde van een stalgenootje dat rondom bekappen en voor normale ijzers 220 euro koste. Leek me erg veel.

Voor rondom beslag betaal je 120 euro geloof ik, alleen "vaak" moet je wel naar hem toe!
Ze zijn goed in wat ze doen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:32

felicity schreef:

Ja, dat klopt ook niet. Voor alleen voor break-over ijzers en rondom uiteraard bekappen betaal ik geloof ik 75-80 euro? En hier op bokt zijn genoeg goede ervaringen te vinden.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:58

Hoi,hoi

Na een hele weg ellende ben ik met mijn haflinger bij van Nassau terecht gekomen

Probleem: mijn paard had pijn en liep kreupel
onderzoek: verdovingsonderzoek, pijnmedicatie, consult veearts, rontgen fotos
Conclusie: niets te vinden ( ik 600 euries armer)

Resultaat: terecht gekomen bij gebr van nassau
Prima vaklui, mijn paard bleek te kort op zijn ijzers te staan, te krap beslag dus....

Nu zijn we alweer 1,5 jaar verder en gaat het prima met hem

Voor een hoofcare man betaal je rond de 100 euro ( die zitten dus bij van nassau aangesloten, en daar zit ik nu inmiddels bij omdat van nassau niet aan huis komt)
Van nassau zelf rekent iets meer
Maar ik moet ook zeggen dat ik in de tijd dat ik naar ze toe ging nooit last had van loshangende ijzers etc

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:23

Ik was 83 euro kwijt voor breakover (speciaal beslag dus ) bij van nassau, dit was alleen de voorkant.

En hij is ontzettend kundig + weet waar hij het over heeft, mijn fjord liep binnen 4 dagen ineens een heel stuk beter!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:59

Van Nassau komt bij ons op de manege en doet dan zowel manegepaarden als pensionpaarden. Ook Chub wordt door hem gedaan. Alleen bekappen betaal ik 45,- en deze zomer heeft ze voorijzers gehad voor 77,50

Ze zijn goed en kundig, maar helaas hebben ze Chub al vele malen veel te kort bekapt, waardoor ik in de afgelopen jaren regelmatig een week niet kon rijden. Heb ze hier meerdere malen op gewezen en inmiddels gaat het beter.

Daarbij zijn ze niet flauw met de paarden.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:42

Ik kom tegenwoordig ook (weer) bij v. Nassau!
Het is de beste smid in Nederland, en daar betaal je ook voor, maar ik vind het niet heel duur.
Ik heb voor Luna 135 euro betaald van de week, rondom beslag.
Maar t is het waard! Mijn pony loopt weer normaal! Lachen

Als ik jou was zou ik zeker eens bij v. Nassau gaan kijken, want aan je topics te zien loop je al langer te tobben met ijzers en hoefsmeden, is het niet?

Hij komt trouwens niet meer aan huis.

ecco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:53

nou van nassau komt nooit meer aan mijn paarden! hij vond namelijk dat mijn 13jarig paard met een bokvoetje, weer recht gezet moest worden en dat deed hij in 1x!!! paard heeft toen week in utrecht gestaan en men sprak daar ook schande over de van nassau`s dat ze dat nooit hadden moeten doen!!hebben mijn paard toen als voorbeeld gebruikt op de kliniek aan studenten uit amerika hoe een smid NIET hoort te beslaan...dus zou ff goed nadenken als ik jou was voor je erheen gaat......

DTLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:01

Het zijn en blijven ook mensen... en mensen maken fouten. Maar ik vind idd een bokvoetje in één keer rechtzetten niet slim! Je zou zeggen dat ze genoeg ervaring hebben om deze fout, niet te maken!

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:07

ecco schreef:
nou van nassau komt nooit meer aan mijn paarden! hij vond namelijk dat mijn 13jarig paard met een bokvoetje, weer recht gezet moest worden en dat deed hij in 1x!!! paard heeft toen week in utrecht gestaan en men sprak daar ook schande over de van nassau`s dat ze dat nooit hadden moeten doen!!hebben mijn paard toen als voorbeeld gebruikt op de kliniek aan studenten uit amerika hoe een smid NIET hoort te beslaan...dus zou ff goed nadenken als ik jou was voor je erheen gaat......

Hopelijk hebben we het wel over dezelfde: Snap niet dat ze dit hebben gedaan! Meestal stippelen ze een heel programma uit om je paard te helpen! Ik ben dan ook zeer en zeer tevreden over de gebroeders van Naussau! Echt super vakmannen!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:10

Buff schreef:
Het zijn en blijven ook mensen... en mensen maken fouten. Maar ik vind idd een bokvoetje in één keer rechtzetten niet slim! Je zou zeggen dat ze genoeg ervaring hebben om deze fout, niet te maken!

Ze pleiten er altijd voor om juist hoeven niet netjes recht te zetten, maar te zetten op de manier waarop een paard wilt lopen. Het verhaal lijkt me dus ook erg sterk.

DTLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:25

Tulandro schreef:
Buff schreef:

Ze pleiten er altijd voor om juist hoeven niet netjes recht te zetten, maar te zetten op de manier waarop een paard wilt lopen. Het verhaal lijkt me dus ook erg sterk.

Ik ken de gebroeders van Nassau ook! Kijk het zijn en blijven nog steeds mensen die fouten kúnnen maken, ze zijn niet heilig ofzo!

Ik ken hun manier van werken ook, daarom vind ik het ook een vreemd verhaal...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:26

Nee, niemand is heilig. Maar de conclusie dat ze van een bokvoetje een recht voetje wilde maken geloof ik niks van Clown

ecco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:07

nou aardig mensen zitten hier op bokt....ik zet hier gewoonmijn verhaal, zoals het gebeurt is en dan wordt ik voor een leugenaar uitgemaakt??????alsof ik dit ga verzinnen!!!!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 00:23

Sorry als ik dit topic omhoog haal

Maar ook ik vind het een vreemd verhaal ( zonder mensen te beschuldigen)

Ik vind de gebr echte vakmensen en ze hebben mijn paard zo supergoed geholpen
Ik had zelfs op een punt gedacht dat het niet meer goed met hem zou komen, totdat ik bij hen terecht kwam...

daarnaast werken ze nauw samen met een kliniek, waarbij veearts en smid open staan voor elkaar

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:33

Ik geloof het ook niet helemaal, een vriendin van mijn paard was met haar paard in Utrecht een paar maanden geleden, en ze werd door verwezen naar v. Nassau!!
Dus dan hebben ze er in utrecht niet van geleerd!!
Ik vind Toon v. Nassau super!! Hij is ook de vader van mijn vriendin van vroeger, dus ken hem privé, en zat ook vaak te kijken daar hoe hij paarden besloeg enzo.
Mijn merrie heeft er zelfs op stal gestaan!! Lachen

ecco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:38

nou ik zal nog eens een ervaring delen met mede bokkers hier....vertel gewoon iets wat echt zo gebeurd is, wat mijn ervaring is en iedereen hier zegt maar dat het niet waar kan zijn...
nou sorry mensen maar de gebroeders van nassau zijn geen GOD, wat ze soms wel denken...ze kunnen ook gewoon fouten maken, zijn ook mensen!!!!succes iedereen met van nassau...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 10:13

Ecco, ben je op je teentjes getrapt?

Uiteraard zijn de mannen van Van Nassau gewoon mensen en kunnen zij fouten maken.. Maar de manier waarop je reageert kan wel wat minder "verongelijkt"..

ecco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:54

nou ik kan er gewoon niet tegen dat ik door iedereen hier maar voor een leugenaar wordt uitgemaakt, iedereen hier vind de van nassau`s goed, nou dat kan maar ik vind dat niet.dat is mijn mening, ik heb een slechte ervaring met die mensen maar dat kan niet blijkbaar niet volgens anderen.
ik heb van nassau aan mijn paard gelaten, heeft er 3 maanden uitgelegen door zijn fout, heb hoop extra kosten gehad doordat mijn paard in de kliniek heeft gestaan en die ervaring wil ik even delen met mijn mede bokkers en dan wordt ik zo aangevallen door iedereen dat mijn verhaal niet waar kan zijn....en dat vind ik gewoon niet leuk...daarom mijn heftige reactie.....

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:53

ecco schreef:
nou ik kan er gewoon niet tegen dat ik door iedereen hier maar voor een leugenaar wordt uitgemaakt, iedereen hier vind de van nassau`s goed, nou dat kan maar ik vind dat niet.dat is mijn mening, ik heb een slechte ervaring met die mensen maar dat kan niet blijkbaar niet volgens anderen.<BR />ik heb van nassau aan mijn paard gelaten, heeft er 3 maanden uitgelegen door zijn fout, heb hoop extra kosten gehad doordat mijn paard in de kliniek heeft gestaan en die ervaring wil ik even delen met mijn mede bokkers en dan wordt ik zo aangevallen door iedereen dat mijn verhaal niet waar kan zijn....en dat vind ik gewoon niet leuk...daarom mijn heftige reactie.....

TS vraagt positieve EN negatieve ervaringen, jij hebt dus een negatieve ervaring, dat kan en het is prima dat je dat verteld. Het is alleen een beetje de manier waarop je het verteld waardoor het niet zo lekker overkomt, maar het is gewoon ook erg lastig om iets genuanceerd op een forum te vermelden, in een 1 op 1 situatie waarbij je elkaar kunt aankijken is het net even wat anders.
Jammer voor je paardje dat het zo is gelopen, heb je dit nog zelf met v Nassau besproken? Het lijkt me voor hem ook goed om te weten dat het niet helemaal goed is gegaan?

Zelf ben ik stiktevreden over van Nassau, het is een pietje precies (gelukkig maar) en mijn paarden staan hardstikke goed op hun voeten sinds hij ze in handen heeft, mijn veulen (nu een twenter) neigde naar franse stand, heeft hij goed kunnen corrigeren. Een van mijn andere paarden heeft artrose en "dankzij" hem loopt ze goed, bovendien weet ik heel zeker dat hij de enige is die zonder ongelukken ijzers onder deze neuroot krijgt, het is een echte vakman die weet waar hij mee bezig is en weet altijd heel goed dingen uit te leggen als ik iets wil weten.
Hij is wel eens wat streng en ik krijg wel eens, zeer terecht, op mijn donder van hem als mijn paarden (nog steeds) te dik zijn, maar ach, hij heeft het beste met de paarden voor en verder kan ik eigenlijk geen minpuntjes verzinnen.

Wat de prijzen betreft: volgens mij zijn ze niet duurder dan andere hoefsmeden, ik geloof dat ik net zo veel betaal als de vorige smid in onze oude woonplaats.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:25

Over de prijzen kan ik melden dat ze wel degelijk duurder zijn
Ik ga hier niet met bedragen gooien, maar ze zijn wel degelijk een stukje duurder dan de gemiddelde smid hier in de randstad.
Neemt niet weg dat ik altijd super blij en tevreden met ze geweest ben en dat ze mijn paard weer letterlijk en figuurlijk op de been geholpen hebben.
Ik heb nu overigens een hoofcare smid die wel aan huis komt Pling