Stalling omgeving Slenaken (Zuid Limburg)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ja_nee

Stalling omgeving Slenaken (Zuid Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 16:27

Hallo!

Aangezien wij over een tijdje gaan verhuizen naar 'Slenaken, de parel van het heuvelland' Haha! (Zuid Limburg) ben ik erg benieuwd welke mogelijkheden wij hebben met betrekking tot het stallen van een paard. Ik wil me dus graag orienteren op het gebied van stallingsmogelijkheden in de omgeving!

Weet jij een leuke stalling in Slenaken of omgeving (Noorbeek e.d.) dan zie ik graag een reactie of een PB'tje van je komen.

Groetjes en bedankt voor het mee denken, Rachelle

Winddancer

Re: Stalling omgeving Slenaken (Zuid Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 16:49

Ik weet niet hoever het van Slenaken af mag zijn en wat je precies zoekt, maar dit zijn er twee dicht in de buurt die ik zo snel bedenken kon.

- Heijenrath: http://www.manegejovanhoutem.nl/
- Noorbeek: Chevallei

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 16:59

Winddancer, dankjewel voor je antwoord Ja Haha!

Klopt dat die 2 dicht in de buurt liggen. Het zijn eigenlijk ook de enige 2 waarvan ik weet 'dat ze er zijn'.

Nu zijn we zelf niet zo'n voorstander van het stallen op een manege (toch gebonden aan openingstijden/lessen).

Bij Chevallei zijn we al wezen kijken, beviel erg goed moet ik zeggen. Zag er allemaal netjes uit en veel faciliteiten! Haha!

Wat we precies zoeken? Op zich zijn we niet zo veeleisend, binnenbak is voor ons dan ook echt geen pré.
Wel willen we graag veel weidegang voor ons paard (ook in de winter enkele uurtjes de wei op/ benen strekken) en is het toch wel handig als het paard sochtends op de wei word gezet (anders is het wel heel vroeg opstaan Bloos ).
Gewoon een goede en nette stalling Ja Haha!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:07

Ik weet niet of je in het bezit bent van een auto ofzo, maar waar ik sta zal zo'n 15 minuten rijden zijn.
Hier gaan ze het hele jaar door de wei op.

http://www.paardenstallingwiertz.nl

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:26

In banholt zijn ook 2 stallen. 1 is beetje alternatief en anderen: kom even niet op de naam....zal het eens opzoeken voor je...

Heb t gevonden:
schepers, is niet zo ver van chevalei:

http://members.lycos.nl/StalScheepers/

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 23:12

hee wat gaaf zeg Pien en Winddancer Ja
Ik ga gelijk de sites even bekijken Haha!
Dankje!

Auto is overigens aanwezig dus dat is het probleem voor ons niet Haha!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 23:32

Hoi,

ik ben de zus van Rachelle/ja_nee hier op bokt, dus ik heb net ook even de sites bekeken. Beide pensionstallen zien er goed uit, het belang van het paard staat zo te zien voorop en zo te zien heerst er bij beide stallen wel een relaxte mentaliteit! Lachen Ik ben alleen nog benieuwd naar de uitrijmogelijkheden.. Kunnen jullie daar misschien nog wat over vertellen?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 07:47

Bij Arno Wiertz zijn de uitrijmogelijkheden super!

Je bent zo in het Vijlenerbos en vandaar uit kun je uren lang doorrijden, helemaal tot in Belgie en Duitsland.
Bij ons staan dan ook heel veel recreatieruiters die voornamelijk alleen maar het bos in gaan.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 14:14

@Winddancer: dat klinkt super! Zelf zijn we namelijk ook recreatieruiters en zowel wij als ons paard zijn gek op buitenritten. Door omstandigheden (paard heeft OCD) kunnen we eigenlijk ook alleen maar buitenritten maken, dus dan is een fijne omgeving wel erg handig Haha!

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:51

jesse_rulez schreef:
Hoi,

ik ben de zus van Rachelle/ja_nee hier op bokt, dus ik heb net ook even de sites bekeken. Beide pensionstallen zien er goed uit, het belang van het paard staat zo te zien voorop en zo te zien heerst er bij beide stallen wel een relaxte mentaliteit! Lachen Ik ben alleen nog benieuwd naar de uitrijmogelijkheden.. Kunnen jullie daar misschien nog wat over vertellen?

Ik heb bij schepers eens een paard zadelmak gemaakt in de bak...weet verder niet hoe de uitrijmogelijkheden zijn....Maar het ligt niet ver van chevallei, weet niet wat ze daar zeiden van uitrijmogelijkheden.

Een vrouw die ik ken heeft bij chevallei gestaan en ging vaker naar buiten....

meer weet ik niet sorry...succes Lachen

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 20:25

Bedankt voor jullie antwoorden Haha!

Toevallig een mailtje naar 'Scheepers' gestuurd en al een reactie terug Haha!

Weet niet of het netjes is om die gegevens (prijs, wat incl. is, etc) hier op bokt te zetten, maar mochten jullie zelf benieuwd zijn wil ik ze wel even PB'en!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 08:40

Volgens mij kun je dit wel gewoon melden hoor Lachen
Er zijn hier regelmatig hele topics waarin mensen vertellen hoeveel ze betalen en waarvoor Haha!

Edit: Op de site van Scheepers staat dat er fantastische uitrijmogelijkheden zijn. Zelf zou ik het niet weten, weet ook niet precies waar die ligt.

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 20:31

Qua uitrijmogelijkheden weet ik ook niet precies hoe dat daar is. Weet wel dat bij jou op stal het helemaal gaaf moet zijn Haha! Party!!
Is alleen (volgens routeplanner) 20 minuutjes rijden van Slenaken naar Stalling Wiertz. Dus dat is opzich best wel jammer, zeker als je soms 'even' langs wilt gaan. Ben je toch een 40 minuten aan reistijd kwijt in totaal Bloos

Winddancer, heb jij toch toevallig een e-mail adres van jouw stalling zodat ik eens een mailtje kan sturen m.b.t. wat prijs informatie (en wat inclusief is). Of kun jij me even wat informatie geven (mail adres op de site is niet aangekomen namelijk, vreemd..). Dankjewel Ja

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 08:22

De "oudere" en wat kleinere stallen kosten € 175,- per maand en de andere € 190,-.

Hierbij zit inbegrepen:

- onbeperkt hooi, stro en kuil
- 1x per week wordt gemest (andere dagen moet je dus zelf bijhouden)
- er wordt voor je gevoerd
- paarden worden binnen- en buitengezet (alleen op zon- en feestdagen moet je het zelf doen)
- gebruik van alle faciliteiten

Krachtvoer moet je zelf voor zorgen. Je kunt bij hem wel Havens krijgen voor € 8,- per zak.
Hij heeft ook een vergunning aangevraagd voor een binnenbak. Hij hoopt deze volgend jaar te kunnen realiseren met tevens nog 15 extra boxen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is Haha!

Qua reistijd is het inderdaad een stukje minder ja.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 10:31

@Pientje4: Bij Chevallei zeiden ze toen dat er prima uitrijmogelijkheden waren, dus dat zal bij Scheepers dan ook wel zo zijn neem ik aan. Alleen is daar volgens mij geen bos in de buurt zoals het Vijlenerbos bij Wiertz.

De stallingsprijzen van Wiertz en Scheepers verschillen wel met Chevallei zeg!

@Winddancer: is die vergunning voor de binnenbak al verleend? En zo ja, gaat de huur/stalgeld (of hoe noem je dat? Bloos ) omhoog zodra die binnenbak is gerealiseerd? En hoe lang mogen de paarden 's winters op de wei? (sorry voor alle vragen Bloos )

Geldt er trouwens een wachtlijst voor beide pensionstallen of is er altijd wel plaats voor een paard te stallen?

Ik denk dat we binnenkort maar eens bij beide stallingen moeten langsgaan om te kijken wat de reistijd is, waar hoeveel weidegang mogelijk is en wat ons het meeste aanspreekt. Lachen

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 12:32

De vergunning is nog niet verleend, maar zoals het eruit ziet zal deze wel komen.
Of het stalgeld dan omhoog gaat weet ik eigenlijk niet Bloos

In de winter gaan ze's ochtends nadat ze gegeten hebben de wei op en net voor het donker wordt gaan ze weer naar binnen.

Bij ons is volgens mij wel een wachtlijst, maar dat weet ik niet zeker. Kan ik wel voor je navragen hoor als je dat wil Lachen