2,5 jarige keuren met E-digit...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Trudy_dJ

2,5 jarige keuren met E-digit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 13:44

Ik wil binnenkort mijn 2,5 jarige merrie laten keuren.
Om te kijken of ze rontgenologisch goed in elkaar zit en zodat we kunnen gaan starten met de training!

Maar omdat ik niet zo graag met haar wil gaan reizen, zit ik er over te denken om het via E-digit te laten doen.
Maar ik wil eerst hier vragen of er mensen zijn die dit ooit hebben laten doen en hoe dit is bevallen.

Dan ga ik ze bellen voor het maken van een afspraak.

Groetjes!

Trudy_dJ

Re: 2,5 jarige keuren met E-digit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 22:54

Niemand ervaring hiermee?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:57

die zitten toch in oosterhout?
als het deze zijn die zijn vroeger keertje op de stal geweest waar ik stond, deden keurig hun werk. komt je da niet aan huis dan voor foto's?
sommige doen dat wel.

Iejoortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 09:38

Ik heb met E digit hele goede ervaringen, evenals een aantal mensen, die ik ken. De mensen van E digit werken rustig en correct. Je kunt in de bus op een computer direct je foto's zien en krijgt ze mee op cd rom. Mijn d.a raadt hen altijd als er foto's voor de keuring gemaakt moeten worden. Ze zitten overigens in Etten Leur (NB)

Groet Pien

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 10:04

Mijn dierenarts zelf heeft inderdaad geen "rijdende"' rontgenapparatuur en daarom dat ik op E-digit kwam. Ik heb ondertussen al een afspraak gemaakt en ze komen volgende week.

Ik hoop maar dat alles er op en aan zit en ook op de juiste plek. Zou me geen raad weten als het niet zo was. Ik las onlangs nog een vervelend verhaal van iemand hier op Bokt, die haar paard heeft achter gelaten na de fotosessie...

Nou, we gaan van het beste uit!

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:11

ja E-Digit is bij ons geweest om mijn 2,5 jarige helemaal te keuren, via het kwpn overigens. Het is goed bevallen, ze gaan goed met jonge en angstige paarden om. En je kan gelijk de rontgenfoto's op scherm zien. Ja hoor, prima bevallen E-digit!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:13

Is het duur ?? Duurder dan naar de DA gaan ??

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:14

Ludora schreef:
Is het duur ?? Duurder dan naar de DA gaan ??

Dit wilde ik ook net vragen Haha!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:23

Hou d er wel rekening mee dat de kwaliteit van röntgenfoto's gemaakt vanuit een bus nog altijd minder is dan foto's gemaakt in een kliniek. Dit komt omdat in een kliniek de foto's op 330 volt worden gemaakt en in een bus op 220. Doordat het vermogen lager ligt kun je dingen missen op de foto.

Ik studeer zelf diergeneeskunde en tijden een van mijn stages is mij dit dus vertelt. Er waren toen namelijk mensen die een paard 3 maanden eerder hadden laten keuren via een mobiele digitale keuring en later op de kliniek bleek dat paard hartstikke artrose te hebben. Wat dus op de foto's uit de bus niet te zien was door gebrek aan kwaliteit

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:55

nou de foto's waren echt duidelijk van kwaliteit hoor, zelfde als van dierenkliniek ,heb ze hier thuisliggen van de E-digit, en ook wat van een ander paard van de dierenkliniek en kan t dus met eigen ogen zien Knipoog

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:58

hoi trudy, wil je jamai de groeten doen van rebecca (weet alleen niet of hij mij nog kent hihihi).
Heb van e digit positieve verhalen gehoord en als ik ooit foto's zou moeten laten maken zou ik ook naar hun gaan.Ze gaan rustig met je paard om en hebben veel geduld. Vaak zien ze al dingen zonder je paard nog niet eens op de foto te hebben gezet. kortom, hoop dat je paard goed gekeurd word.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 19:38

Zoë is vorige week gekeurd door mensen van E-digit. (heb dus niet de groeten kunnen doen Knipoog )
En ze is helemaal goedgekeurd. Er zijn zelfs nog wat meer foto's gemaakt, zodat ze wellicht in aanmerking komt voor het PROK predikaat.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 00:56

hey, wat goed, super trudy echt hartstikke fijn!