Osteopaat??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

Osteopaat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 18:52

Ik wil graag iemand bij mijn paard hebben die ons kan helpen. Ik heb mijn merrie nu ruim 5 maanden en train haar sindsdien bijna elke dag. We zijn bezig met voorwaarts neerwaarts en rechtrichten. Helaas zie ik na 5 maanden nog steeds geen resultaat. Ik heb er al een keer een fysio bij gehad en die heeft ook een paar blokkades opgeheven. Aan de rug mocht ze niet komen. Ze dacht dat het mogelijk wel zou overgaan door het goed passende zadel en de manier van rijden.
Helaas is dit nog niet het geval. Mijn paard wil niet stelling naar rechts aannemen. Tijdens het rijden gooit ze me constant naar rechts, terwijl ik weet dat ik zelf goed zit.
Rechtergalop gaat hard, kont naar binnen en zelf naar buiten kijken. Ik word er moedeloos van en daarom loop ik met de gedachte om er iemand bij te halen. Ik dacht zelf aan een osteopaat, omdat ze ook last van heftige hengstigheid heeft.
Welke osteopaat is goed en komt in Friesland? Op welke termijn kunnen ze meestal langskomen? Ik heb namelijk deze week vrij en het zou fijn zijn als het nu nog lukt.
Graag jullie ervaringen......

Michelle__

Re: Osteopaat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:33

Sorry, ik kan je niet helpen maar ik hoop dat het goed komt met je paardje! Veel sterkte & succes!

Ulmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:35

Ik hoop voor je dat ze binnen een week kunnen komen.
Maar in mijn ervaring duurt het wat langer.
Succes met je paard!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:39

Ik ben zelf van plan om vanaf januari regelmatig naar Friesland te gaan komen als osteopaat. Daar heb je nu nog niet zoveel aan. Momenteel ben ik nog te druk met werkzaamheden in Noord-Holland.
Je kan een kijken bij www.icreo.com
Als je daar even door bladert, vind je vanzelf de behandelaars die in Friesland komen. Voor meer info mag je me een pb sturen.
Succes!

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:44

heb een half jaar lang met mijn paard lopen klooien. in bodegraven dachten ze dat het een peesblessure was. ik heb 2 weken geleden netanja pruijssers laten komen en heb er al weer 2x op gezeten, ze is weer helemaal rad. de site van netanja is: http://www.osteonet.nl/intro.htm ik heb de eerste keer €90,- betaald en dat was inclusief de reiskosten (ze kwam van ver) en een 1e behandeling. ik vond haar goed overkomen en ook eerlijk. ze heeft ons dus in ieder geval erg goed geholpen. ze kwam bij mij binnen 1 week, maar dat ligt ook aan de ernst van de situatie en hoeveel tijd zij heeft natuurlijk.

IkbenLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:13

Wie weet kan het nuttig zijn om bij een DA-kliniek rugfoto´s te laten maken?
Dan wordt mogelijk het probleem ontdekt of blijkt dat er niets mis is met de rug en kun je vanaf daar verder gaan behandelen. Dan weet je iets meer voordat je er jan en alleman bij haalt die ook allemaal betaald dienen te worden en die niet in het paard kunnen kijken!
Succes ermee!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:15

En ik zou niet jan en alleman erbij halen, maar in het begin alleen een Osteopaat. Dat is qua kosten wat goedkoper dan een set roentgenfoto's...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:21

Ik hou dit even in de gaten, precies hetzelfde probleem maar dan op links en woon ook nog in friesland..

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:24

heleenxx schreef:
Ik ben zelf van plan om vanaf januari regelmatig naar Friesland te gaan komen als osteopaat. Daar heb je nu nog niet zoveel aan. Momenteel ben ik nog te druk met werkzaamheden in Noord-Holland.
Als je daar even door bladert, vind je vanzelf de behandelaars die in Friesland komen. Voor meer info mag je me een pb sturen.
Succes!

Ook niet voor 2 mensen? Vork.

Wat is nu het verschil tussen een osteopaat en een fysio? Wat voor persoon heb je nu nodig bij dit soort problemen?

IkbenLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:38

Cassidy: daar ben ik het dus niet mee eens, sorry. Foto´s kosten incl. btw ± 25 euro p.s en vaak heb je aan 2 rugfoto´s al genoeg. Een goede osteopaat kost vaak al meer en deze kan er niet in kijken en kan zelfs in het meest negatieve geval de zaak verergeren! maar daar wordt vaak niet over nagedacht laat staan over gepraat.....

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:07

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:29

Pinacolada schreef:
heleenxx schreef:
Succes!

Ook niet voor 2 mensen? Vork.

Wat is nu het verschil tussen een osteopaat en een fysio? Wat voor persoon heb je nu nodig bij dit soort problemen?

We zouden misschien een dag kunnen plannen. Als er nu al 2 mensen geïnteresseerd zijn, zullen er misschien meer volgen.

Van huis uit ben ik fysiotherapeut voor dieren (en mensen). Daar kan je het bewegingsapparaat van een paard goed mee behandelen, maar voor rugproblemen miste ik iets. Daarom heb ik daarna een 3-jarige osteopathieopleiding bij ICREO gevolgd.
Daarmee kan ik oa. problemen in de wervelkolom veel directer behandelen, met vaak in 1 keer al een goed resultaat.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:06

Mag ik vragen aan wat voor richtprijs ik moet denken bij zo'n behandeling?

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:23

Ik heb al 3 keer Steffi van der Laarse bij mijn paard gehad en ze heeft me geweldig geholpen! Als je meer info wilt of haar nummer/email etc dan kan je me pb-en Lachen

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:28

Ja die zit nogal ver weg voor de friezen hier..

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:16

Martine Burgers heeft mijn pony behandeld, en ik ben er heel tevreden over. Ze rekent 70 euro per behandeling.
www.osteopathiepaard.nl

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:24

Voor mij is het voor Friesland ook 70 euro.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:40

Ok..maar je komt hier nu nog niet in de buurt?

Ik heb Gerrit Wijers vorige week gebeld, voicemail ingesproken maar nog steeds geen antwoord..

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 15:08

naar ea-diensten

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 22:29

Ik zou evt. volgende week kunnen komen, zijn er meer gegadigden?

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:06

Ik kom op dinsdag 21 november richting Friesland. Ik dacht ik meld het hier even voor als er misschien meer belangstelling voor is.
Ik ben gediplomeerd osteopaat en fysiotherapeut voor paarden.