paardenfluisteraar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fjordowner18

paardenfluisteraar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 14:18

hoi

misschien rare vraag, maar ik hoor veel over mensen die met paarden kunnen praten.
Nu heb ik een fjordveulen, dit veulentje is kreupel en ik hoopte dat misschien iemnd op bokt zit die mij kan helpen door met het beestje te praten.
Ik heb helaas niet veel geld dus ik kan je er weinig voor betalen.
Ook zou ik graag weten hoe ze zich voelt en of ze het leuk vind.
Dit omdat ze momenteel in een stal staat met een kwpn veulen die een stuk groter is dan zei.

wie o wie kan mij helpen???

smurf1988

Re: paardenfluisteraar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:21

Niemand kan echt praten met paarden, het word vaak zo genoemd omdat sommige mensen heel goed kunnen comminiceren met paarden. Maar dat doen ze dmv de lichaamshouding van een paard etc. Ik denk dat een paardenfluisterraar weinig kan helpen aan een krueplveulentje. Dan kun je beter een DA er bij halen.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 14:23

Visconti schreef:
Niemand kan echt praten met paarden, het word vaak zo genoemd omdat sommige mensen heel goed kunnen comminiceren met paarden. Maar dat doen ze dmv de lichaamshouding van een paard etc. Ik denk dat een paardenfluisterraar weinig kan helpen aan een krueplveulentje. Dan kun je beter een DA er bij halen.

die is er bij geweest, ze denken aan haar knie en ik moet maar gewoon afwachten van iedereen.
Het probleem is, stel dat het iets ergs is, dan wacht ik maar gewoon af ik weet niet hoe lang ik dat vol hou.

Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:41

Kan de DA er verder niks aan doen dan?

Tijdens het afwachten kun je misschien eens een boek lezen van een paardenfluisteraar of van een gedragstherapeut om zo meer te leren over de lichaamstaal van paarden en zo beter te begrijpen hoe ze zich voelen.

Een paardenfluisteraar kan in ieder geval je veulen niet beter fluisteren. Net als 'Visconti' zegt, een paardenfluisteraar praat niet met dieren maar begrijpt paarden gewoon goed.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:16

Ik denk dat jij communiseren met dieren bedoelt??
Kijk dan eens op www.staldanae.nl

Maar denk ook dat het gewoon afwachten , kan het niet zijn dat het grotere veulen haar heeft getrapt en dat ze daardoor haar knie heeft beschadigt??

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:32

informeer eens bij Muriel, www.mnadeor.nl.
vind haar erg aardig, serieus, en ze wist vanalles over mijn paard te melden, wat klopte (en ze niet eerder kon weten!). maf wel, maar ik heb er veel aan gehad. succes!

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 20:51

midgie schreef:
Ik denk dat jij communiseren met dieren bedoelt??
Kijk dan eens op www.staldanae.nl

Maar denk ook dat het gewoon afwachten , kan het niet zijn dat het grotere veulen haar heeft getrapt en dat ze daardoor haar knie heeft beschadigt??

hoi

ja zoiets bedoel ik ja.
nee ze kan niet door het grotere veulen getrapt zijn, want ze was al kreupel toen ze bij haar moeder stond, hier had ik een topic over geplaatst, vandaar.

de ene zegt namelijk dat ik foto's moet laten maken en de ander zegt dat het geen zin heeft.
daarom wil ik aan iemand vragen die misschien er achter kan komen of mijn veulen pijn heeft en waar het dan zit, zo kan ik er specifiek naar laten zoeken

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:15

tuurlijk heeft ze pijn, anders loopt ze niet kreupel. En je geeft zelf al aan dat de DA zegt dat het in de knie zit, maar als ze al een tijd kreupel is zou ik echt foto's laten maken.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 21:17

hij "denkt" dat het in de knie zit, hij weet het dus niet zeker.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 10:13

Dan zou ik toch eens naar een kliniek gaan, zeker bij zo`n jong dier wat nog volop in de groeii sis het erg belangrijk dat je weet waarom, gek dat je dierenarts zegt dat hij het niet zeker weet en je niet doorverwijst naar een kliniek.Mijn DA zou zeggen we gaan dit even uitzoeken.

martientje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 10:16

ik heb gehoord dat je van veulens geen goede fotos kan maken omdat veel nog kraakbeen is....net als met baby;s.
onthoud dat als je wel fotos wil maken deze kunnen niet helder zijn en een eerlijk antwoord geven....er is ook ergens op bokt iemand die via fotos met paarden ''praat'' en zo antwoorden geeft op jou vragen....weet alleen niet meer waar dat staat, sorry. misschien weet iemand anders het....het kost nl 15e en dan praat ze dacht ik 3 kwartier ofzo....het proberen waard maarja dan moeten we wel weten wie het is! Lachen succes er mee

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 16:21

misschien moet je eens naar een holistische dierenarts zoals Laarakker, die kijken naar het hele paard ipv alleen naar bijv een been. Alleen, helaas niet goedkoop....

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 16:23

of naar harry Hoevers, super die man, heb er erg goede ervaringen mee.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 07:13

martientje19 schreef:
ik heb gehoord dat je van veulens geen goede fotos kan maken omdat veel nog kraakbeen is....net als met baby;s.
onthoud dat als je wel fotos wil maken deze kunnen niet helder zijn en een eerlijk antwoord geven....er is ook ergens op bokt iemand die via fotos met paarden ''praat'' en zo antwoorden geeft op jou vragen....weet alleen niet meer waar dat staat, sorry. misschien weet iemand anders het....het kost nl 15e en dan praat ze dacht ik 3 kwartier ofzo....het proberen waard maarja dan moeten we wel weten wie het is! Lachen succes er mee

dat zeiden ze dus tegen mij ook en daarom heb ik het steeds uitgestelt, nu gaat het gelukkig een stuk beter, maar ze is nog steeds kreupel.