Waar vlas te koop Ede-Wageningen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjen

Waar vlas te koop Ede-Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 20:19

Ik zoek iemand die vlas verkoopt in regio Ede-Wageningen. Liefst iemand die ongeveer 5 pakken tegelijk komt brengen, maar een paar ophalen kan anders ook wel. In de normale prijsklasse.
Adressen, tel.nrs e.d. mogen via PB!

Chonelly

Re: Waar vlas te koop Ede-Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:12

Probeer eens bij van Haren fourage (wageningen), niet de goedkoopste maar brengt het wel, ook in kleine hoeveelheden.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 15:20

Ja van Haren brengt de andere spullen zoals stro ook bij ons, maar als je 'vlas' besteld krijg je hennepvezel. En volgens mij is vlas toch heel anders. Maar dat heeft hij dus niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:30

Ik koop vlas bij Vink tussen Lunteren en Wekerom. Kost 5 euro per pak. Thuisbezorgen doet hij vanaf 60 pak, of minder als je het samen met hooi besteld.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:41

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 15:15

@ Dubbeldun: ik was van plan hooguit 20 pakken te laten komen, dus ik denk niet dat ze het daarvoor komen brengen. Onze hooizolder ligt nl. al vol met hooi voor de winter.
Ik denk dat Lunteren ook te ver is om te brengen, ik zoek toch wel in Ede, Bennekom of Wageningen.

@ Levi: volgens mij is dit wel in de buurt als ik het telefoonnummer zie, maar ik kom er niet achter waar het precies is. Weet je dat misschien?

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:33

Sjen schreef:
@ Dubbeldun: ik was van plan hooguit 20 pakken te laten komen, dus ik denk niet dat ze het daarvoor komen brengen. Onze hooizolder ligt nl. al vol met hooi voor de winter.
Ik denk dat Lunteren ook te ver is om te brengen, ik zoek toch wel in Ede, Bennekom of Wageningen.

@ Levi: volgens mij is dit wel in de buurt als ik het telefoonnummer zie, maar ik kom er niet achter waar het precies is. Weet je dat misschien?

In Terschuur als ik het goed heb.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 15:29

Dat is helaas ook te ver als ik het moet brengen.

Iemand die in Wageningen, Bennekom of Ede iemand weet die vlas levert of te koop heeft?

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:05

Sjen schreef:
Dat is helaas ook te ver als ik het moet brengen.

Iemand die in Wageningen, Bennekom of Ede iemand weet die vlas levert of te koop heeft?

Heb je dan geen ruimte om een hele vracht te laten brengen?

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 00:00

Nee de hooizolder ligt vol met hooi voor de winter. We hebben een hele behoorlijke stal, maar ik weet niet hoeveel ruimte je wel niet moet hebben om een vracht hooi, stro, en vlas kwijt te kunnen Tong uitsteken

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 07:13

Sjen schreef:
Nee de hooizolder ligt vol met hooi voor de winter. We hebben een hele behoorlijke stal, maar ik weet niet hoeveel ruimte je wel niet moet hebben om een vracht hooi, stro, en vlas kwijt te kunnen Tong uitsteken

Maar kun je het dan niet buiten opslaan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 10:09

Buiten opslaan is alleen te doen als je een goed waterdicht zeil hebt. Ik zou er niet aan beginnen iig.

@Sjen: natuurlijk is het mooi als je voor de hele periode in 1x hooi kunt kopen, maar als je dan geen ruimte meer hebt voor ander spul, zou ik minder hooi nemen en dan maar 2x laten bezorgen. Dan heb je iig ruimte voor stro/vlas etc. Het scheelt nl wel als je dat per hele pallet laat bezorgen.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 12:02

@Levi: Nee buiten opslaan gaat niet nee, we hebben dat wel met kuil gedaan in het verleden, zeil eroverheen gespannen maar het werd altijd nat. En dat kun je dan dus wel weggooien.

@Dubbeldun: Dit hooi is niet voor de hele periode hoor Bloos Die man komt elke winter wel 4 keer. Dus het is niet zo dat ik het hooi nu voor de hele periode heb ingekocht; 20 balen is voor hooguit een maand. Het hooi moet ook in grote hoeveelheden gebracht worden omdat die man anders ook niet komt. Stro ligt er trouwens ook al, we hebben gewoon nog ruimte voor 5/10 vlas. En dan kan ik diegene die dat brengt ook weer langs laten komen als dat bijna op is.

Nu graag weer on-topic waar vlas te koop is omg. Ede-Wageningen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:24

In Renkum zit een voerboer (bij de Molen) die op bestelling dingen wil inkopen. Ik heb daar wel eens mijn grasbrok besteld.
Misschien wil die wat voor je inslaan.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:13

Sjen schreef:
@Levi: Nee buiten opslaan gaat niet nee, we hebben dat wel met kuil gedaan in het verleden, zeil eroverheen gespannen maar het werd altijd nat. En dat kun je dan dus wel weggooien.

@Dubbeldun: Dit hooi is niet voor de hele periode hoor Bloos Die man komt elke winter wel 4 keer. Dus het is niet zo dat ik het hooi nu voor de hele periode heb ingekocht; 20 balen is voor hooguit een maand. Het hooi moet ook in grote hoeveelheden gebracht worden omdat die man anders ook niet komt. Stro ligt er trouwens ook al, we hebben gewoon nog ruimte voor 5/10 vlas. En dan kan ik diegene die dat brengt ook weer langs laten komen als dat bijna op is.

Nu graag weer on-topic waar vlas te koop is omg. Ede-Wageningen
Ik bedoelde de pakken vlas buiten opslaan Pling

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 21:03

@ Dubbeldun: ja dom van me dat ik nog niet aan die gedacht heb, die brengt konijnenvoer bij ons maar was even vergeten dat hij veel meer heeft inderdaad! Ik zal van de week meteen eens informeren of hij vlas heeft, bedankt!

@ Levi: ja die kunnen dan toch ook nat worden, over het kuil zat ook een stuk plastic en daaroverheen zeil maar werd desondanks met een flinke regenbui wel nat.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 21:06

Sjen schreef:
@ Dubbeldun: ja dom van me dat ik nog niet aan die gedacht heb, die brengt konijnenvoer bij ons maar was even vergeten dat hij veel meer heeft inderdaad! Ik zal van de week meteen eens informeren of hij vlas heeft, bedankt!

@ Levi: ja die kunnen dan toch ook nat worden, over het kuil zat ook een stuk plastic en daaroverheen zeil maar werd desondanks met een flinke regenbui wel nat.

Mijn pakken vlas staan altijd buiten en geen problemen mee.
Heb geen mogelijkheid om ze binnen te zetten.