Wilawander schreef:Maar wat doe je dan anders dan als je bij iemand anders lest? Als je snapt wat ik bedoel. Waar train je op? Mij intresseert het ook daar ik een HKO paard heb sinds kort en ook kreupel loopt
Eigenlijk had ik eerst t gevoel dat ik niets meer kon.... Er is zo veel anders. Maar het belangrijkste is dat je leert hoe je je paard recht richt. En iedereen denkt dat zijn paard recht is en toch is dat meestal niet zo. Je leert hoe je een paard recht houd en over zijn rug laat lopen. Veel paarden lopen wel netjes rond in de hals maar t bijft beperkt tot de hals, bij de AdB methode moet je de achterhand er onderbrengen zodat de hals venzelf gaat ontspannen en je paard dan over de rug loopt. Dit kan alleen als je paard recht gericht is en niet eerder. Trekken en ophoudingen geven mag niet meer.
Ik ben net begonnen met AdB dus moet nog heel veel leren maar merkte wel meteen dat t helpt! Ik kan je aanraden om eens naar een lesdag of clinic te gaan kijken daar zie je wat er met paarden gebeurd. Je kan ook op paardenrecht.nl kijken daar staan veel lesdagen