wie heeft er ervaring met de bodt rijmethode?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

novienna

wie heeft er ervaring met de bodt rijmethode?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 21:16

Bij mijn paard is vandaag door middel van rontgenlogische foto's hoefkatrol geconstateerd.
Ik heb gehoord dit niet het einde hoeft te zijn met rijden en dat de bodt methode zou kunnen lopen tot een goed lopend paard.
wie heeft er ervaring met de bodt methode en bij wie zijn de klachten van het paard verdwenen.

groetjes laura

BigMack

Re: wie heeft er ervaring met de bodt rijmethode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 23:29

Een vriending van mij heeft ook een paard met hoefkatrol ontsteking en heeft er ook nog eens artrose bij. Zij rijdt nu al enige tijd bij hem en moet zeggen, hij loopt als een speer. Het is niet simpel. Als ze gaat rijden loopt hij vaak meteen al kreupel, je moet hem erdoor heen rijden volgens zijn methode. Ik vind het vrij ingewikkeld en kan je ook niet uitleggen hoe je je paard moet rijden, elk paard heeft volgens zijn methode een andere rijtechniek. Het is per paard verschillend. Zou een keer bij hem gaan kijken hoe hij les geeft en het een keer proberen. Mijn vriendin is er erg anthousiast over en denk erover om een cursus bij hem intern te doen om te gaan les geven. Succes.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 00:17

vraag Cowgirl van bokt ff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 00:26

het paard van mijn vriendin was door de dierenarts afgeschreven.De dierenarts had gezegd dat ze alleen nog maar naar de slacht kon.

Toevallig heb ik iemand leren kennen die een leerling van Antoine was en mijn vriendin is komen helpen.En wonder boven wonder, het paard word weer recreatief gereden zonder problemen.
De dierenarts geloofde er niet in en is met open mond komen kijken Haha!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:26

Mijn paard was vorigjaar rond deze tijd ook al bijna bij de slager. Kho en kissingspines! Ik ben gaan rijden bij AdB en mijn paard is daar heel goed van gaan lopen; hij kreupelt niet meer! Is ruimer in zijn bewegingen en hij is losser en zo ontspannen door zijn lijf en in zijn hoofd. Deze manier van rijden werkt echt heel goed voor mijn paard en ik hoef ook nooit even door een kreupelstukje heen te gaan zoals hier boven wordt beschreven, hij loopt gewoon altijd zuiver! Ik les nu 1 x per maand bij hem, Antoine komt dan bij ons op stal en geeft 10 mensen les op die dag. En er lopen 3 paarden bij die te slecht waren op bereden te worden, die 3 paarden haal je er niet meer tussen uit.
Ik kan iedereen dan ook aanraden deze manier van rijden te proberen want ik zie er echt veel paarden door opknappen.
Ts ik hoop dat je het gaat proberen en ben benieuwd hoe je t vind. Mijn paard heb ik er door kunnen behouden en rij hem elke dag met meer plezier dan ooit, dat gun ik iedereen. Dus ik zou zeggen ga er voor.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 15:08

Maar wat doe je dan anders dan als je bij iemand anders lest? Als je snapt wat ik bedoel. Waar train je op? Mij intresseert het ook daar ik een HKO paard heb sinds kort en ook kreupel loopt

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:03

Wilawander schreef:
Maar wat doe je dan anders dan als je bij iemand anders lest? Als je snapt wat ik bedoel. Waar train je op? Mij intresseert het ook daar ik een HKO paard heb sinds kort en ook kreupel loopt

Eigenlijk had ik eerst t gevoel dat ik niets meer kon.... Er is zo veel anders. Maar het belangrijkste is dat je leert hoe je je paard recht richt. En iedereen denkt dat zijn paard recht is en toch is dat meestal niet zo. Je leert hoe je een paard recht houd en over zijn rug laat lopen. Veel paarden lopen wel netjes rond in de hals maar t bijft beperkt tot de hals, bij de AdB methode moet je de achterhand er onderbrengen zodat de hals venzelf gaat ontspannen en je paard dan over de rug loopt. Dit kan alleen als je paard recht gericht is en niet eerder. Trekken en ophoudingen geven mag niet meer.
Ik ben net begonnen met AdB dus moet nog heel veel leren maar merkte wel meteen dat t helpt! Ik kan je aanraden om eens naar een lesdag of clinic te gaan kijken daar zie je wat er met paarden gebeurd. Je kan ook op paardenrecht.nl kijken daar staan veel lesdagen

vincenza

Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:17

Wilawander schreef:

ik ben ook pas begonnen bij hem en wat doe je anders?

je maakt je paard soepeler in zijn lijf en je werkt meer met je paard dan in een gewone dresssuurles, het is eigenlijk een soort fitnesstraining, hij/zij wordt los en voelt lekkerder en jij wordt ook los en dan gebeurt er iets als een gelukzalig gevoel... je paard wordt rechter en gaat beter lopen en jij gaat steeds beter zitten

en door de samenwerking krijg je ook nog eens een geweldige band

mijn ponies lopen als een trein, 1 vd 2 heeft spat en de ander struikelde altijd en dat is nu gewoon over! die met spat loopt gewoon ritten van 2,5 uur, en vindt de oefeningen van antoine geweldig, kan ze eindelijk eens echt die spieren gebruiken...

@TS: gauw een lesje boeken! of op stage Haha!