ervaring met gerrit zomer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

olafj

ervaring met gerrit zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 23:11

Hai ik zit met een probleem.
Mijn paard heeft weer schimmel(zoals zovelen), maar hij reageert enorm heftig hierop.
Zijn huid onder de korstjes word heel dik en heel pijnlijk.
Ik heb hem een maand of 5 geleden laten enten tegen schimmel (omdat hij er maar niet vanaf kwam)en dat zou dus 9 maanden moeten werken.
Nu heeft hij het dus weer en twee dagen geleden begon het met een klein plekje op zijn schouder en gister zat hij helemaal onder en vandaag was alles weer opgezwollen.
Het erge hieraan is dat hij zich echt heel beroerd voelt en het heel pijnlijk is. Hij heeft de littekens van de vorige keer nog Boos!
Toen adviseerde iemand mij om Gerrit Zomer in te schakelen, maar ik heb geen idee hoe deze man te werk gaat.
Ik ben meer van de reguliere geneeskunde, maar in dit soort gevallen sta ik open voor natuurlijke geneeskunde, mede omdat ik voor een huisarts gewerkt heb als dokters assistente en als zij er bij mensen met huidproblemen er niet uitkwam stuurde zij deze mensen altijd door naar de alternatieve geneeskunde en deze mensen knapte binnen de kortste keren bijna tot helemaal op.

Ik vind dit dus echt heel erg zielig voor mijn paard dus hoop ik hier meer mensen te vinden die ervaring hebben met deze man

Karin

Re: ervaring met gerrit zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 23:16

Gerrit Zomer heeft zijn basis in de reguliere diergeneeskunde, maar is daarna verder gegaan in de natuurgeneeskunde. Wat hij mij vertelde, is dat hij erg voor de geïntegreerde benadering is. Hij heeft in Duitsland gewerkt en het schijnt daar heel normaal te zijn dat reguliere dierenartsen, natuurgeneeskundigen, fysiotherapeuten, osteopaten etc. in klinieken samenwerken (en niet elkaar tegenwerken), normaler dan dat in Nederland is. Door je kennis te bundelen kom je sneller tot de oplossing voor een probleem dan wanneer je puur vast blijft houden aan je eigen benadering vanuit de gedachte 'mijn benadering is de enige juiste'.

Op zijn site http://www.gerrit-zomer.nl/ staat hoe hij te werk gaat. Je kunt hem ook altijd een mailtje sturen of bellen, hij komt op mij erg vriendelijk en geduldig over en is niet te beroerd om uitleg te geven. Overigens heb ik persoonlijk bij gezondheidsproblemen die met het interne systeem te maken hebben (stofwisseling, spijsvertering, huidproblemen) betere ervaringen met de 'alternatieve' hoek dan met de reguliere geneeskunde (welke hoek ik benader, hangt dus af van het probleem dat ik heb of dat mijn paard heeft).

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:09

NH -> MD

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:20

Ík heb regelmatig mijn pony laten behandelen door gerrit zomer. Is heel goed bevallen.
Hij had een vergrote schildklier. Mijn d.a. zei dat alleen een operatie, verwijderen schildklier, nog oplossing was. Dit na overleg met Utrecht. Maar dat was een moeilijke beslissing. Hij had er nog geen last van, maar om te wachten tot hij last met ademen enzo zou krijgen, dan kon het weer zo zijn dat hij lichamelijk het misschien niet meer aankon.
Ik heb toen door Gerrit Zomer laten behandelen. Via haaronderzoek medicatie gekregen. De vergrote schildklier verdween en is nooit meer terug gekomen.
Verder werd hij ook gelijk behandeld voor een aantal ouderdomskwaaltjes die hij had/ I lkdenk dat het ongeveer een jaar of 8 terug is. Het gaat heel goed met hem en is indertussen 32 jaar.
Dus ik zou zeggen. Doen. Baat het niet, dan heb je er alles aan gedaan.Toen destijds vielen de kosten mij ook wel mee.

Succes.

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:32

Niks anders dan lof voor deze man! Heb met mijn merrie 7 maanden gedokterd bij diverse (gerenomeerde) dierenartsen en klinieken totdat ze het niet meer wisten en mijn merrie als "afgeschreven" bestempelde. Heb mijn sceptische gedachtes ten aanzien van de natuurlijke geneeswijze aan de kant geschoven en heb Gerrit Zomer laten komen. Mijn merrie is nu dusdanig opgeknapt dat ze op haar sloffen een M2 proef kan lopen terwijl voorheen een B proef nog te inspannend was. (mijn paard is behandeld voor aanhoudende hoest gepaard gaande met benauwdheidsaanvallen, pompen, knijpen enz. enz.).

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 21:44

is het dan niet met hem dat je van brok moet veranderen? dat is bij mij echt een probleem.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:50

Je 'moet' natuurlijk niets. Als een probleem van binnenuit komt en dat kan met een ander soort voer opgelost worden (bijvoorbeeld voer met minder eiwit of meer vetten), dan lijkt het me logisch dat er een ander soort voer wordt aangeraden. Maar een reguliere DA of een diervoedingsdeskundige kan ook met een dergelijk advies komen, dat houdt geen rechtstreeks verband met de 'alternatieve' hoek.

Als je probleem niets met het voer te maken heeft, dan is er IMO ook geen noodzaak om het voer aan te passen. Het probleem van mijn paard had niets met het voer te maken, heb van Gerrit dan ook geen advies gekregen om anders te gaan voeren.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 17:00

Hij was laatst op Horse Event en heeft daar ook naar mijn merrie gekeken. Ik kan nu nog niet zeggen of ie 'gelijk' had, maar kon me wel vinden in wat hij vertelde, het klopte wel met wat ik aan mn paard merkte. Hij was ook bereid alles uit te leggen, nam de tijd voor je (dat terwijl het een onderdeeltje was van het Eigen Paard programma, dus t kon niet heel uitgebreid)

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:56

Altijd doen! ik sta 9stond) hier ook argwanend tegenover maar in de praktijk: het werkt! Daarbij is hij in eerste instantie een "gewone" da, dat sprak mij vooral aan. Onze ervaringen zijn geweldig en ik heb nog nooit een negatief verhaal over hem gehoord. Probeer het dus gewoon, ik ben zeker dat hij je helpen kan!

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 00:12

Gerrit Zomer is geen Dierenarts !
Wel een hele goede homeopaat.
ben zeer tevreden

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 00:17

Hij is geen praktiserend dierenarts, maar heeft wel de reguliere opleiding gevolgd (en kwam erachter dat zijn hart daar niet lag). Hij kent de reguliere veterinaire wereld dus wel uit eigen ervaring, maar werkt idd niet als reguliere DA.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 00:18

kiana schreef:
Gerrit Zomer is geen Dierenarts !
Wel een hele goede homeopaat.
ben zeer tevreden

Hij is dus wel DA.. maar vanuit daar doorgewerkt naar homeopatisch..
Maar naar wat ik weet heeft wel degelijk als DA gewerkt..