Mijn paard heeft weer schimmel(zoals zovelen), maar hij reageert enorm heftig hierop.
Zijn huid onder de korstjes word heel dik en heel pijnlijk.
Ik heb hem een maand of 5 geleden laten enten tegen schimmel (omdat hij er maar niet vanaf kwam)en dat zou dus 9 maanden moeten werken.
Nu heeft hij het dus weer en twee dagen geleden begon het met een klein plekje op zijn schouder en gister zat hij helemaal onder en vandaag was alles weer opgezwollen.
Het erge hieraan is dat hij zich echt heel beroerd voelt en het heel pijnlijk is. Hij heeft de littekens van de vorige keer nog

Toen adviseerde iemand mij om Gerrit Zomer in te schakelen, maar ik heb geen idee hoe deze man te werk gaat.
Ik ben meer van de reguliere geneeskunde, maar in dit soort gevallen sta ik open voor natuurlijke geneeskunde, mede omdat ik voor een huisarts gewerkt heb als dokters assistente en als zij er bij mensen met huidproblemen er niet uitkwam stuurde zij deze mensen altijd door naar de alternatieve geneeskunde en deze mensen knapte binnen de kortste keren bijna tot helemaal op.
Ik vind dit dus echt heel erg zielig voor mijn paard dus hoop ik hier meer mensen te vinden die ervaring hebben met deze man