Wie kent de handelaar Erik van Ommen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Wie kent de handelaar Erik van Ommen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 18:12

En weet iemand een website van zijn stal? Hoorde dat hij leuke paarden te koop had.

dynamiek

Re: Wie kent de handelaar Erik van Ommen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 16:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:34

OV --> EA GZ DI.

meisje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:05

he wat leuk ik ken erik wel!!is een leuke jongen en zeker betrouwbaar, heb daar een paar dagen paarden gereden, toen waren ze nog bezig met de binnenbak bouwen!inmiddels al wat jaren terug dus!!

VELUWERIJDER

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:37

NOOIT EEN PAARD KOPEN BIJ HEM!!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:37

want?? Nors opkijken

Kun je dat ook onderbouwen met goede argumenten die kloppen?

VELUWERIJDER

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:46

want?

hij kan erg goed praten en mensen gaan daarin mee maar komen er later achter dat er weinig van klopt, maar ja dan heb je t paard al gekocht he?

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:41

Alle handelaren kunnen goed praten, ze verdienen hun boterham met het verkopen van paarden.
Keuring door een onafhankelijke dierenarts waarbij je zelf aanwezig bent voorkomt een heleboel ellende.
Als je ingaat op de mooie praatjes en nalaat het dier te laten checken....tja.....

VELUWERIJDER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 08:09

hoe weet jij nu of ik het paard niet heb laten keuren???
vind ik nogal een vreemde opmerking van je want je kent de situatie niet toevallig is het paard wel gekeurd!!!
en jij vind het dus normaal dat handelaren je gewoon bedonderen waar je bijstaat?
denk dat dat soort mensen het niet gaan redden je hebt handelaren en handelaren!!!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 08:13

Nee, uiteraard is echt bedonderen niet normaal.
Maar als je veel naar handelaren toe gaat en je ogen wijdt open doet zie je dat elke handelaar een leuke babbel heeft.
Je moet altijd zelf kijken wat je aanschaft en niet meteen het eerste beste aannemen wat een ander zegt.

mag ik vragen wat er voor gevallen is?
medisch?? of kent het paard minder dan er beweerd werd?

VELUWERIJDER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 12:48

ik heb eigenlijk weinig zin om hier energie in te steken, heb al genoeg energie aan die gozer verspilt , het enige wat ik wilde is reageren op het feit wie die Erik van Omme kent.
en dat heb ik gedaan!

en wat een ander dan doet moet ie zelf weten, ik kan je alleen zeggen dat ik echt niet de enige ben die problemen heeft gehad met de gozer.!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 12:53

@ Veluwerijder: Ik ken ook genoeg mensen die door hem bedonderd zijn.. Ik heb hem ook op de manege meegemaakt en vond hem best raar.. Niet echt iemand waarbij ik mn paard zou willen kopen.. Maarja zo zijn er nog honderden andere handelaren die zo zijn..Heb er genoeg meegemaakt die niet zo eerlijk waren Knipoog en ken er ook genoeg die het paard een ander paspoort en een ander keuringsrapport kregen.. banketstaaf als op wedstrijd je chipnummer niet klopt bij je paspoort..

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:01

Ik ken er ook genoeg die daar een paard hebben gekocht! Mijn advies.... UITKIJKEN!

VELUWERIJDER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:37

Happyness en Rissjuh17 : "blij" te lezen dat er meer mensen erover denken zoals ik, en natuurlijk hij is vast niet de enige, maar met hem heb ik ervaring (jammergenoeg)

en als je de mensen kunt behoeden moet je ze waarschuwen toch??

en mijn bedoeling was alleen te reageren op degene die vroeg of iemand hem kende (alexandra15) ben er inmiddels ook achter dat ze geen paard wil kopen maar verkopen aan hem......

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:06

Nou ik zou zelf wel een adres voor mijn paard zoeken als ik die wilde verkopen.... Als je tenminste wilt dat je paard goed terecht komt!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 16:08

En toch vind ik het niet netjes dat julie het niet onderbouwen...

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 23:39

daantjuhhh schreef:
En toch vind ik het niet netjes dat julie het niet onderbouwen...

En dat was al waar ik op doelde met mijn post eerder.
Ik ken de man niet, en ga niet zomaar af op een paar loze kreten zonder onderbouwde argumenten.

Ik blijf van mening dat wanneer je een paard grondig laat keuren voor aankoop, door een door jou gekozen onafhankelijke dierenarts en waarbij je zelf aanwezig bent...er een heleboel problemen voorkomen kunnen worden.
De meeste mensen doen dit echter niet. Die gaan af op het woord van de handelaar, op de rapporten die deze of gene overlegt en sjouwen het paard mee naar huis waar de ellende begint.

Helaas, de realiteit is nu eenmaal dat je niet blind kunt varen op het oordeel van een ander.

Dat zulke handelaren misbruik maken van de goedgelovigheid is schandalig, maar zeker te voorkomen.

Wil overigens niet zeggen dat ik het eens ben met zulk volk...integendeel...
Ik heb menig zielepoot weg gehaald bij zulke kloothommels en heb het zeker niet nagelaten enkelen bij de AID aan te geven.
Niet zo op de tenen getrapt hoor... Veluwerijder.... Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 23:48

Jeps, ik snap het,.
Dat bedoel ik zelf ook zo..

Ik bedoel er zijn ook mensen die een handelaar die ik ken zwart maken.

Wij hadden een pony te koop.
1 meisje reed hem elke zaterdag, maar de rest van de week reden gevorderden hem
Hij was nog piep groen, maar door het goede rijden was hij bij dat meisje super braaf,

Ze wilde hem kopen, handelaar heeft nog gezegd, DOE DAT NOU NIET!
Het is een jonge pony, en ja zo is hij wel braaf, maar nu word hij bijgereden elke dag.
(ze had weinig ervaring)
Maar nee, ze wilden niet luisteren.
Ze wilden persee die pony dus hij heeft de pony verkocht aan hun.

En tja.. eerste week ging super..
2/3de week lag ze er 2 x naast.
4/6de week lag ze er meer naast dan dat ze erop zat.
Na 2 maand hadden wij een verpeste pony terug!

En dan wel strondeigenwijs zeggen die pony is gemeen en te vertrouwen....
Nou dat lag echt niet aan het beestje!

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 23:50

als je een paard koopt en je hebt sowiezo al de dierenarts erbij om hem te laten keuren is het een kleine moeitje om meteen ff te laten chekken of het dier daadwerkelijk gechipt is en of het chipnummer klopt bij het paspoort dat erbij hoort....dat is dus ook te voorkomen.....ik ken deze man niet maar de koper van een paard na de aankoop verantwoordelijk voor het paard (in mijn ogen) en als er na aankoop iets niet in orde blijkt te zijn is dat is het paard niet/niet goed gekeurd of na de aankoop iets gebeurd waar de handelaar dus niks meer mee te maken heeft...nogmaals ik ken deze man niet maar ik vind dat de mensen hier een beetje kort door de bocht reageren en dan geen onderbouwende argumenten geven....jammer want als er echt iets is en je mensen echt zou willen waarschuwen kan er net zo goed een goede reden worden gegeven anders is het meer zwartmakerij.....

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:32

StOoRzEnDeR schreef:
als je een paard koopt en je hebt sowiezo al de dierenarts erbij om hem te laten keuren is het een kleine moeitje om meteen ff te laten chekken of het dier daadwerkelijk gechipt is en of het chipnummer klopt bij het paspoort dat erbij hoort....dat is dus ook te voorkomen.....ik ken deze man niet maar de koper van een paard na de aankoop verantwoordelijk voor het paard (in mijn ogen) en als er na aankoop iets niet in orde blijkt te zijn is dat is het paard niet/niet goed gekeurd of na de aankoop iets gebeurd waar de handelaar dus niks meer mee te maken heeft...nogmaals ik ken deze man niet maar ik vind dat de mensen hier een beetje kort door de bocht reageren en dan geen onderbouwende argumenten geven....jammer want als er echt iets is en je mensen echt zou willen waarschuwen kan er net zo goed een goede reden worden gegeven anders is het meer zwartmakerij.....

Helemaal mee eens.......

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:40

Over dat keuren ben ik het helemaal mee eens! Daar ben je zelf bij! Maar aan een paard kan je niet zien of hij naar de haaien gereden is ja of nee!!! En ja dan ga je daar een keer rijden en alles gaat goed totdat je er thuis wat mee wilt en dat paard overdwars in de stress schiet.....

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:07

en dan neem je hem eerste een weekje op proef of je gaat een paard keer rijden en ook eens onverwachts langs....anders geven ze hem miss kalmerende middelen....