Westernles in de buurt van Roermond?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jazzit

Westernles in de buurt van Roermond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 13:18

Misschien is de vraag al eens gesteld... in dat geval excuses voor de dubbele posting...

Sinds een half jaartje heb ik mijn eigen pony. Ronnie de Pony is een volbloed arabier van de renbaan. Het wordt tijd dat we wat aan dressuur gaan doen: ik wil mijn pony niet scheefrijden, en ik wil werken aan verzameling. Ik heb een gezonde pony, en wil dat graag zo houden Knipoog Ik heb een half jaar geleden een knie-OP gehad, en heb wel af en toe gereden, maar wil nu toch graag les, zodat mijn rijstijl gecorrigeerd wordt, en ik Ronnie minder hinder.

Ik wil graag western gaan rijden met hem, maar ik heb zelf alleen maar 'ervaring' met engels rijden. Ik houd echter niet zo van het 'opgesloten' rijden, vandaar dat ik het in de westernhoek zoek. Weten jullie misschien iemand in de buurt van Roermond die westernles geeft? (Ronnie staat in Boukoul, bij Swalmen). Zowel Ronnie als ik moeten dus bij 0 beginnen Cool

Ik heb geen trailer... dus het moet ofwel op rij-afstand zijn, maar liever nog zoek ik iemand die aan huis kan komen lesgeven. (Ronnie is helaas niet tractor/vrachtwagen-mak Bloos ). We hebben een buitenbak tot onze beschikking.

Kennen jullie iemand?

Alvast bedankt!
Daphne

_Vanes_

Re: Westernles in de buurt van Roermond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:08

Hoi Dapne,

Hier ,op mijn accomodatie, wordt western/reining-les gegeven ,door Jeroen Willers.
We zitten niet ver van je af in Egchel ,gemeente Helden-Panningen, maar je zal wel hierheen moeten komen ervoor, want Jeroen heeft hier teveel werk om ook nog in het land les te gaan geven!!

Hou er wel rekening mee, dat als Ronnie nog niet zo vergevordert is , dat OOK in het western ,in het begin van de opleiding , met meer aanleuning wordt gereden! Knipoog

MVG ,Vanessa Stienen
(meer info over ons zie website in onderschrift)

*voor de meelezers: we hebben geen lespaarden om les op te krijgen, alleen westernles op eigen paarden!*

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 18:42

Hoi Vanessa en andere bokkers,

Uiteraard zullen we met aanleuning moeten gaan rijden. Ik wilde niet de indruk wekken dat ik dat niet wil. Ik houd alleen niet zo van continue druk (dus vandaar mijn zoektocht naar iemand die ons western rijstijl wil en kan bijbrengen), maar uiteraard beginnen we bij het begin. Aangezien Ronnie niet dressuurmatig is doorgereden, en ook nog niet alle hulpen snapt, wil ik liever niet eerst de engelse hulpen gaan geven om daarna over te schakelen naar een andere stijl. Ik zou graag meteen met eenduidige hulpen beginnen. Ik heb wel een western-boekje, maarja… niets is beter dan de praktijk en een instructeur die van meet af aan corrigeert.

Tot nu toe heb ik met langere teugels ‘gereden’, omdat hij een beetje de neiging had om opgefokt te raken als je de teugels opnam (dat heeft hij nu eenmaal zo geleerd). Hij raakt inmiddels niet meer opgefokt, maar bij ‘normale teugeldruk’ heeft hij nog de neiging het bit over te pakken (ook dat heeft hij zo geleerd).

Ik heb les nodig om Ronnie naar beneden te rijden en zijn rug beter te laten gebruiken. Zelf heb ik sinds mijn knie-operatie een beetje angst om druk op mijn knie te zetten tijdens het rijden. Dus ook ik moet mijn lichaam anders gaan gebruiken (meer durf kweken).

Aan Ronnie zit een hoop werk, maar aan mezelf dus ook.

Helaas heb ik nog geen vervoer, dus Helden-Panningen is momenteel nog buiten handbereik. Maar het is goed om jullie adres alvast te hebben.

De zoektocht is dus nog niet gestaakt...

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 22:51

Hallo Jazzit,
Wij hebben al heel wat jaren les/training van Sonja Schiele-Wehr uit Kevelaer (Blue Moon Ranch : klik voor info op de link op onze website). Zij geeft ook les "aan huis" en geeft o.a. zaterdags les in Reuver, Tegelen en Venlo.
MVG Louis