Friezenverhuur Maastricht

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Merato_

Friezenverhuur Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 14:40

(topic aub verplaatsen als het niet goed staat, excuses alvast!)
Wie heeft er al eens een Fries gehuurd bij bovenstaande firma? Hoe ging dat?
Ze verkopen hun Friezen ook via marktplaats en het valt mij op dat al hun Friezen met Pelhalmbitten+pelhalmriempjes gereden worden, aan hun foto's te zien. (Ben er zelf niet zo'n voorstander van, maar goed)
Graag jullie reactie!
Groeten van Yetse

Concorde

Re: Friezenverhuur Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 15:17

Ik heb ooit eens een emailtje gestuurd, met o.a. de vraag of de paarden ook gewoon op trens gereden konden worden. Kreeg een héél kwaad mailtje terug (is ook wel een beetje een inkoppertje, maar ik vind het nogal idioot...)

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 15:21

Wat stond er in dat kwade mailtje dan? Dit is mij nl ook al opgevallen op MP

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 15:30

Heb bovenstaande firma ook al eens gemaild of de Friezen ook met een normale trens gereden kunnen worden en waarom er veelal geen neusriemen gebruikt worden, gewoon vriendelijk bedoeld mailtje, het foto album wat erbij staat, bevatten niet allemaal vriendelijke beelden, er wordt getrokken in de mond.
De mail die ik terugkreeg was schokkend: hoe ik het in mijn gore XXXXX-kop vandaan haalde om zo te reageren en ik had geen verstand van Friezen, want zo rijden ze nu eenmaal en het was een zacht bit, JUIST met die pelhamriempjes etc. Yeah, right. Wat een asociale man.
Heb wijselijk niet meer gereageerd, maar ik vond het een belachelijk kinderachtige reactie. Toch was ik benieuwd of er mensen zijn die daar gereden hebben en hoe ze het ervaren hebben.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 21:28

ik heb idd ook ervaring hiermee, beginners worden dus ook op die paarden met pelham naar buiten gestuurd, ook een jonkie van 4 Boos! Neusriemen doettie niet aan en een pelham hoort volgens hem bij friezen, dus tsja, dan ben je snel uitgepraat. Hij heeft me eens gevraagd dat jonge paard voor hem door te rijden, maar mede hierom ben ik niet verder gegaan met rijden daar( ik ga niet een jong paard pittig laten werken dressuurmatig, als hij diezelfde dag nog 4 uur door het bos moet crossen). Jammer, want de paarden an sich zijn goed, en de mogelijkheden die hij biedt ook.. volgens mij loopt het ook behoorlijk goed. Maar ik had ook mijn twijfels bij het feit dat de paarden volgens hem maar een paar uur per dag werden ingedeeld, maar ik twee keer al daar ( 's avonds) kwam en het paard dat ik zou rijden net een kwartier op stal stond..( dit vertelde het verzorgmeisje dat daar rondhobbelde, die was het zelf ook niet eens met de bitten hoor..) . Erg jammer, want het idee an sich is echt goed, en de paarden waren fijn.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 09:03

Dat moeten dan wel hele sterke paarden zijn als ze met pelham gereden worden Nagelbijten / Gniffelen Aangezien mijn ervaring is dat friezen niet sterk zijn...
Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee, maar het valt me wel op dat ze zowat elke dag adverteren op marktplaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:33

TAO --> EA GZ DI.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 12:07

ze zoeken nog verzorgers/bijrijders...... Tong uitsteken

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:25

ik heb er ook gereden, op zich best fijne rit gehad al was ik niet blij met het bit en heb ik de teugels de hele tijd met rust gelaten

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:01

Ik zit erover te denken eventueel een rit te maken daar. Heb hem dan ook een mail gestuurd, kreeg nogal een vreemd mailtje terug, wel vriendelijk, maar niet correct nederlands bijv. Kan iemand mij meer vertellen over deze man?

xNikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:52

Jullie bedoelen hoop ik toch in Amby hè? :P
Ik heb ook eens met een vriendin deze paarden gehuurd.. de rit opzich was wel leuk, maar hij was niet de vriendelijkste man die ik kende, en had ook echt het gevoel dat de paarden als ze terugkwamen van een rit misschien een kwartiertje op stal stonden en dan alweer naar buiten gingen.
Onder de rit was het ook heel veel galopperen.. Dit vind ik opzich niet erg, dat vind ik leuk, maar het was als we gwoon een beetje gingen draven vloog die man er in galop vandoor.
Nouja ik heb niet zo'n hele goede ervaringen, maar vond het toch wel leuk om het daar eens een keer uitgeprobeerd te hebben, want de paarden waren wel heel leuk!

xx