GEZOCHT Stal in omgeving A'dam, Landsmeer, Zaanstreek

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

flashyjac

GEZOCHT Stal in omgeving A'dam, Landsmeer, Zaanstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 10:58

Ik ben wat rond aan het kijken naar een andere stal voor mijn paard, aangezien ik op dit moment op een weliswaar enorm gezellige stal sta, maar deze niet is voorzien van een verlichte buitenbak. Vanwege een fulltime baan kan ik bijna nooit eerder dan 20.00 uur op stal zijn, en rijden is hierdoor al vrijwel onmogelijk omdat het zo snel donker wordt. Met de winter voor de boeg en straks nog kortere dagen wil ik me een beetje gaan oriënteren.

Waar ik naar op zoek ben:
- een gezellige stal waar ik als westernruiter welkom ben (ik maak geen stops en spins... Cool )
- een stal met minstens een goed verlichte all-weather buitenbak, bij voorkeur een binnenbak
- mogelijkheden tot het buiten zetten van paarden in de wintermaanden. Mijn paard hoeft niet de hele dag buiten te staan, maar bij voorkeur toch wel een aantal uren
- een stal die maximaal een half uur van Landsmeer (Amsterdam-Noord) vandaan ligt

De stallen die ik inmiddels heb bezocht:
- JD Ranch in Beets
- Stal Wennekers in Aalsmeer
- Stal Winter in Uitgeest
- Manege de Delft in Assendelft

Natuurlijk hoor ik ook erg graag zowel positieve als negatieve ervaringen met bovenstaande stallen én andere stallen in deze regio. Mailen kan naar gerahoving@wanadoo.nl

Alvast bedankt!!

Jol1

Re: GEZOCHT Stal in omgeving A'dam, Landsmeer, Zaanstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:00

Volgens mij is Wennekers in jouw geval wel een goede keuze. Wij zijn er ook gaan kijken (maar nu staan onze paarden thuis) en hoewel het erg groot is, rijden er altijd maar een paar mensen tegelijk, of rijd je alleen in de bak. Dichtbij het bos en er zijn ook regelmatig westernwedstrijden. 's Winters schijnen de paarden ook naar buiten te kunnen. In het Amsterdamse bos zit ook nog een manege. Wel erg duur en je hebt ook nog manegelessen. Volgens mij kunnen de paarden ook niet naar buiten. De Legmeermanege is misschien ook een optie, maar ik weet niet of de paarden daar in de winter naar buitengaan. (ligt aan de Noorddammerweg in Amstelveen) Nadeel is dat het verder van het bos is en je hebt er volgens mij ook manegelessen. Heb je bij Wennekers geen last van, omdat er alleen maar eigen paarden staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:37

--> EA-GZ: diensten

mieky18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:41

in de beemster staan ook een aantal leuke stallen met goede voorzieningen waar je je paard kan stallen hoor...stal worp is er 1 van..is heel gezellig daar verlichte buitenbak, paard kan wanneer jij dat wil op het land gezet worden of je kan het zelf doen..word altijd gevoerd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:33

Oh, dit had ik ook in het andere topic gezet maar ik zal het hier ook ff neerzetten:

Die manege in Landsmeer staat niet echt bekend, het is ook eigenlijk eerder een stal zonder bak etc althans die heb ik iig nooit gezien. Maar er word gezegd dat men er western rijd, je kan het zien liggen vanaf de A10 naar Oostzaan. Daar staan vaak fjorden en paints in de wei. De manege bij Kim van Maanen is idd in Amsterdam Noord Floradorp, vlak naast de Coentunnel, helaas heeft zij geen website en ik ben er zelf nooit geweest. Manege Kalverhoek (Wijdewormer, Zaanstreek naast de snelweg naar Purmerend) is ook goed met goede voorzieningen: binnenbak, buitenbak en uitrijmogelijkheden in het Twiske.

Maar als je echt een gezellige stal wilt dan moet je naar Trainingsstal Starnmeer gaan . Er zijn 2 grote buitenbakken een binnenbak is in de maak (bijna af) en er is goede instructie en zorg voor de paarden. Starnmeer ligt ook nog net in de Zaanstreek langs de N246 naar Alkmaar vanuit Oostzaan zit je er zo. Als je bij ons om kwart voor acht op stal bent is het nog lekker druk en gezellig, zelfs rond 23.00u lopen er volgens mij nog mensen rond alleen rijden ze dan niet meer. Daarbij hebben we hele goede buitenverlichting

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:35

In Starnmeer kun je ook naar de overkant gaan Haha! www.kickersteyn.nl . Stukje kleiner als bij Evelien Haha! Maar zeker zo gezellig. Ik heb er 3 jaar met volle tevredenheid gestaan *LOL*

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:00

Ipsilonka schreef:
In Starnmeer kun je ook naar de overkant gaan Haha! www.kickersteyn.nl . Stukje kleiner als bij Evelien Haha! Maar zeker zo gezellig. Ik heb er 3 jaar met volle tevredenheid gestaan *LOL*

Ja, Kickersteyn Gera!! Kom maar kijken!

Ze hebben ook een andere site http://groups.msn.com/kickersteyn

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:18

Precies ja, ik kon die link ff niet vinden Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:34

Ik geef les op een prachtige stal in Aalsmeer waar in ieder geval meerdere westernruiters staan. Als je nog op zoek ben kan ik het nummer voor je vragen. Volgens mij voldoen ze aan al je eisen en ze gaan per 1 oktober open.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 22:44

Je hebt BP Lachen

Broady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:26

Tis bij de Kalverhoek ook super gezellig hoor!! Niet alleen bij Evelien... Knipoog haha maar dat weet je wel, toch Gera? Bloos Haha!

storm93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:37

Er zijn nog 3 manege's bij de mc donnalds bij amsterdam noord/ landsmeer.
het is geloof ik viking pad
en dan dé western manege daar is floradorp ranch (ik rijd er al vanaf mn 8ste).
Er is alleen maar western verlichte bak (buitenbak).
en stallen + kasten (weetniet of je die zelf moet kopen of niet)
en een zadel ruimte, longeer bak en losgooi bak.
verder zit daarnaast nog een dressuur manege waar ook western welkom is dat is turners stable, die is wat netter dan de andere 2 en heeft ook een verlichte buitenbak. met ep en vloet zand (die bak valt ook te huren voor 5 euro per uur heb ik via via gehoord) en die beschikken ook over een landje longeerbak en stallen enz.
daarnaast zit fort noord een manege met 5 fjorden daar mag je eigenlijk alles doen wat je zelf wilt.
daar hebben ze ook een buitenbak die niet egt geweldig is maar ze gaan verbouwen dus alles komt weer goed.

ik hoop dat je hier nog wat aan hebt groetjes van mij Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:43

Topic is 2 jaar oud --> slotje.