Kan iemand mij wat vertellen over handelsstal....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Kan iemand mij wat vertellen over handelsstal....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 20:54

Ik wil graag wat meer weten over handelsstal Jansen van den hout. Hebben zij een goede reputatie, eerlijke handel, gezonde paarden, goede koopvoorwaarden ect.
Gezien de aard van deze vraag zou ik graag alleen reacties per pm willen. Het hoeft hier geen reclame of moddergooi topic te worden.
Wat mij betreft mag hier dus meteen een slotje op

beantsje

Re: Kan iemand mij wat vertellen over handelsstal....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:11

Geen idee, daarom pm ik niet.
Maar het kan nooit kwaad eens op te vragen wat hun algemene voorwaarden zijn, en een standaard koopcontract dat ze hanteren.

Aangezien het een professionele stal is, mag je 6 maanden 'garantie' verwachten. Zorg daarom dat jouw gebruiksdoel e.d. zo goed mogelijk in je koopcontract wordt beschreven. Als dat niet kan of mag, zit er een luchtje aan.

(dit geldt natuurlijk voor elke handelsstal)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 22:32

beantsje schreef:
Geen idee, daarom pm ik niet.
Maar het kan nooit kwaad eens op te vragen wat hun algemene voorwaarden zijn, en een standaard koopcontract dat ze hanteren.

Aangezien het een professionele stal is, mag je 6 maanden 'garantie' verwachten. Zorg daarom dat jouw gebruiksdoel e.d. zo goed mogelijk in je koopcontract wordt beschreven. Als dat niet kan of mag, zit er een luchtje aan.

(dit geldt natuurlijk voor elke handelsstal)

Ja ja ik ga er eigenlijk vanuit dat ze dergelijke voorwaarden hanteren

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 22:42

mrie schreef:
Ja ja ik ga er eigenlijk vanuit dat ze dergelijke voorwaarden hanteren

Dat zou ik niet op voorhand aannemen. Maar ongetwijfeld hebben ze een site en een beetje handige handelaar zet z'n voorwaarden erop. Dan weet je uit welke hoek de wind waait voordat je gaat (of niet, als je het er niet mee eens bent).
Zorg daarnaast dat je goed op de hoogte bent van je wettelijke rechten EN plichten, dan kom je redelijk beslagen ten ijs en is de kans dat je serieus genomen wordt ook iets groter.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 23:08

inderdaad, nergens vanuit gaan en gewoon de informatie zwart op wit vragen.
Laten we wel zijn, het gaat om een investering van duizenden euro's, da's heel redelijk om je dan goed te informeren over de voorwaarden!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 14:59

Ik heb goede en slechte ervaringen met een handelstal gehad. De eerste ervaring was heel slecht (ook tig verhalen hier op bokt over terug te vinden) De 2e heb ik wel goede ervaringen mee, al was ik toen wel heel erg voorzichtig! We zijn toen eerst een aantal keren wezen kijken, ook bij de keuring zijn we toen aanwezig geweest (was wel aan de andere kant van het land) Tot nu toe hebben we er geen spijt van gehad dat we bij die handelstal geweest zijn. Die jij noemt heb ik geen ervaring mee, ik kan alleen maar zeggen hou je ogen open en laat je niet verleiden door mooie verkoop praatjes! Ook het dier altijd laten keuren ook al beweren ze dat het paard al gekeurd is! Verder zou ik alles zwart op wit laten zetten. Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 10:49

TAO --> EA GZ DI.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:24

Mijn verzorgpony en de shet en ezel die daar staan komen ervanaf en de eigenaresse heeft er alleen maar goede ervaringen mee. Ze is ook een aantal keer gewoon wezen kijken, geen probleem. Volgens mij hebben ze ook redelijke prijzen en vragen ze er niet teveel voor.