Hallo bokkers,
Wij gaan al jaren naar een hotel in Duitsland
www.simmerl-hotel.de
Dit hotel ligt in het zuidoosten van Duitsland. Ik zou graag een tocht gaan plannen om te paard er heen te rijden. Uiteraard niet de hele tocht, want dat is gewoon te ver (vanaf hier zo`n 750km).
Het hotel heeft ook paarden, dus stalling en weidegang is er aanwezig.
Mijn idee is om het eerste deel met de auto af te leggen.
Zeg maar tot ongeveer de stad Nürnberg.
Vanaf daar zou ik dan graag verder te paard gaan. Dan hebben we nog zo`n 200km voor de boeg.
Dat lijkt me een mooie afstand. Ik wil de tocht wel op mijn gemak doen en er zo`n week tot 2 weken voor uit trekken zodat we ook wat van de omgeving meekrijgen, want die is te paard natuurlijk weer heel anders dan vanuit de auto.
Ik ben zelf 100% enthausiast over deze tocht, maar alleen rijden lijkt me ongezellig en onverstandig.
Vandaar dat ik op zoek ben naar iemand die het leuk lijkt om deze tocht samen te maken.
Het idee komt niet zomaar uit de lucht vallen, want ik mijn gedachten zit de tocht al veel langer.
Afgelopen 10 dagen ben ik er weer geweest voor de vakantie en het was er weer zo geweldig en mooi dat ik plannen nu echt op papier wil gaan zetten.
Komende winter zou ik graag de route en overnachtingsplaatsen uit willen gaan zoeken, dan in het voorjaar en de zomer gaan trainen. En dan uiteindelijk in het najaar 2007 of voorjaar 2008 de tocht gaan rijden. Dat lijkt nog een heel eind weg, maar zo`n tocht wil ik gewoon helemaal 100% goed plannen.
Via deze weg en ik dus op zoek naar een maatje.
Het is natuurlijk wel belangrijk dat je ook echt voor deze tocht wilt gaan, net als ik.
Samen kunnen we dan alles plannen enz.
Het is belangrijk dat er een goede route komt met rustpunten voor zowel ruiter als paard en dat er goede overnachtingsmogelijkheden dan.
Dus mocht er iemand interesse hebben, dan hoor ik dat graag.
Groetjes