Manege/ paardenbedrijf in Engeland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chalida

Manege/ paardenbedrijf in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 21:22

Ik ben weer opzoek naar een stage voor mijn opleiding, ik heb al eerder stage gelopen in Engeland en zoek nu een ander leuk bedrijf. Ik heb wel een aantal adressen, maar misschien weten jullie een leuk adres waar jullie in de vakantie een leuke rijervaring hebben gehad. Het moet wel een bedrijf zijn waar ze minimaal 15 paarden of pony's hebben en daarnaast ben ik opzoek naar een leuk team van mensen. Het hoeft niet direct een manege te zijn, maar het mag ook b.v. een spring,- draf,- ren,- of westernstal zijn. Het is voor mijn laatste (management)stage, dit wil zeggen dat ik een eindopdracht uitvoer (afhankelijk van het bedrijf) om het bedrijf te optimaliseren. Dit is altijd handig voor een bedrijf; een 'buitenstaander' ziet vaak meer dan de eigenaar zelf. Daarom lijkt het me het leukste om op een kleine, gezellige stal een handje te helpen. Een goed draaiend, commercieel bedrijf is een minder grootte uitdaging...

Elke tip is welkom!

Anoniem

Re: Manege/ paardenbedrijf in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 00:44

BRT --> EA GZ DI.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 17:57

Kijk eens op de website van horse & hound. Staat genoeg op. Koop hem anders een keertje. Succes!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 19:27

Misschien net te klein, maar Nicky vindt het misschien wel leuk dus kijk eens op www.fivesaints.com

Chalida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 21:33

Bedankt voor de tips! Ene ikke, weet je wat meer over Five Saints? Het ziet er namelijk héél leuk en gezellig uit! Echt iets wat ik zoek...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 23:42

Chalida schreef:
Bedankt voor de tips! Ene ikke, weet je wat meer over Five Saints? Het ziet er namelijk héél leuk en gezellig uit! Echt iets wat ik zoek...

Ik ben er drie keer geweest, ben net terug van de derde keer. Bij leven en welzijn zal er ook zeker een vierde keer volgen en mogelijk nog wel meer.
Het is een kleinschalig bedrijf, gerund door een echtpaar en in de drukke periodes hebben ze meestal een of twee stagiëres. Het is hard werken en best wel afzien voor iedereen, maar de stagiëres die ik daar heb meegemaakt zijn allemaal meerdere keren terug gekomen, dus iets is er kennelijk erg goed, waarschijnlijk het eten.......
Het is een no-nonsence bedrijfje met oog voor de paarden en er is een goede balans tussen dat de paarden moeten werken voor hun kostje en hun welzijn.
Ik zou zeggen, stuur haar een mail en leg je vraag voor. Nicky leest ongeveer eens per twee dagen de mail en geeft dan vlot antwoord.