[GZ] Springles omgeving Tilburg/Maastricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

[GZ] Springles omgeving Tilburg/Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 00:10

Gedurende het jaar rijd ik studentenwedstrijden en ook spring ik soms een wedstrijd dan. Nu heb ik genoeg punten bij elkaar gereden om op het SNSK te mogen rijden (soort NK voor studentenruiters). Ik heb alleen nog nooit echt springles gehad. Op mijn eerste manege was het met 10 mensen achter elkaar over een balkje van max 50 cm hoppen en op de manege waar ik nu rijd is een aparte springles maar daar rijden zoveel mensen in dat je in 1 uur ongeveer 50 minuten aan het stappen bent, 9 aan het inrijden en 4 sprongen in totaal mag maken. Daar leer ik dus helemaal niets van.

Nu ben ik dus opzoek naar een plaats waar ik voor 1 of een paar keer eens een GOEDE springles zou kunnen volgen. Dit zou misschien een manege kunnen zijn maar dan wel 1 waar je in een erg kleine groep rijd zodat er veel individuele aandacht is. Ik woon in het weekend in Goirle (vlakbij Tilburg) en door de weeks in Maastricht maar ik denk niet dat hier maneges in de buurt zijn die dit organiseren.

Is er misschien iemand die springlessen geeft en ook een paard beschikbaar heeft? Het gaat vooral om de techniek en de hoogte tot max 90 cm.

Ik hoop dat iemand een oplossing voor mij weet Lachen

_Mary

Re: [GZ] Springles omgeving Tilburg/Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:54

Misschien Ben Boese(n?) in Geulle, heeft een eigen springstal en wellicht een paard te leen. Goede les. Geulle ligt richting Beek